weer 5 jaar later...

81 3 2
                                    

Weer vijf jaar later. Er is Veel gebeurd in de tussentijd. Wendy is twee jaar geleden Door Vincent vermoord. Voor Esmees ogen. Ze is intussen begraven. Vincent is nog steeds op vrije voeten. Mike is( nog) niet hertrouwt. De kinderbescherming zit op mike s hielen. Ze willen Esmee in het kindertehuis zonder enig rede. Daarom duikt mike met dochtertje Esmee onder bij jeremy en layla. Janet probeert nogsteeds mike s hart te winnen. Leo en Esmee kunnen het goed met elkaar vinden en hebben een vriendenclubje gevormd met elkaar gevormd. Layla is in verwachting van een dochtertje. Toch krijgen onze helden steeds vaker anonieme dreigbrieven onder de deur geschoven...

Pov Mike

Ik loop naar het raam. Daar waar het licht volop uit de ramen stroomt. En waar ik uitzicht had op het herkhof. En de begraafplaats...

Wendy had een mooie begraafplaats gekregen. 2023...25 jaar...omgekomen door bruut geweld. Wendy toch...

Op het werk hadden alle mensen mij hartelijk ontvangen. Zelfs de baas had mij een week extra vrij gegeven zodat ik een beetje zou aansterken. Iedereen in mijn kringen nodigde mij uit bij hun te eten. Ook mensen die ik niet kenden maar hun mij wel stuurden kaarten naar me toe en gaven hun condoleance. Bij elkaar zijn het een stuk of 500. En op de email zijn het er meer dan 800. Iedereen leefde mee. Iedereen.
Behalve...

'Ach jo denk maar niet te veel aan haar straks ga je weer huilen en echte mannen huilen niet toch mikie van me?'. Smaalt Janet.

Ze streelde met haar handen over mijn broek. Ik pak haar handen en zet die op haar eigen benen.

'Awww mike zo cute'. Kraait ze.

Ik antwoord niet. Ik typ mijn opdracht uit. Ze waait met haar handen voor mijn ogen.

'Hallo zit hier nog leven in'. Zegt ze zogenaamd serieus. Dan schiet ze in de lach.

Ze leunt weer met haar hoofd in mijn nek en geeft me een kus op mijn wang.

Nu ging ze te ver. Ik pakte haar op en gooide haar tegen de muur. Ze blijft een tijdje liggen. Drie andere collega's staan bij de deuropening te kijken. Dan reageert Janet weer.

'Mike Hoe durf je idioot dat je bent!?'. Gilt ze.

'Je bent te ver gegaan'.' Je weet dat ik getrouwd ben...was'.' En ik heb nu ff geen behoefte aan een nieuwe vrouw en zeker niet zo een slet als jij!!!'. Schreeuw ik tegen haar.

Ik werd meegetrokken Door jeremy die het ook allemaal had gezien samen met andere collega's. Janet werd meegenomen en naar het ziekenhuis afgevoerd. Ik moest met de baas praten. Hij had camera beelden van dat Janet haar hoerige gedrag uitte. En niet alleen op mij maar ook aan andere mannelijke collega's. Ze wilde op zo een manier geld verdienen. Als de mannen weigeren mee te werken zou ze hun vals beschuldigen van aanranding. De baas begreep het allemaal maar schorste me wel voor een paar dagen omdat dat na zo een geval verplicht is. Maar hij begreep me gelukkig wel.

Janet werd als slachtoffer gezien maar ook als dader. Ze bleek een psychische stoornis te hebben. Ze moet een tijdje de gevangenis in. Wegens meerdere valse beschuldigingen zaten veel mannen onschuldig vast. Ze is per direct ontslagen.

Het bleek dat Janet hier niet eens had mogen werken. Ze bleek een keer ontsnapt te zijn uit een gevangenis. Haar waren identiteit is veloren gegaan. En veel bewijs is gewist...

De politie kan verder niks doen. Wel zit ze een tijdje vast voor valse beschuldigingen van aanranding. Maar wel voor kort...

Thuis bij jeremy...

fnaf 2 - wat daarna gebeurdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu