in de ogen van Esmee...

71 2 0
                                    

Pov Esmee

Boosheid. Woede. Verdriet. Angst. Alles gaat Door mijn hoofd. En vooral de vraag: waarom. Waarom doet iedereen zo...raar? Papa en oom jeremy waren toch beste vrienden? En nu hadden ze fikse ruzie. Mama moest eens weten.

Ik loop Door de brede straten met moderne betegeling. Mensen vluchten hun huizen in. Met tassen en paraplu's op hun hoofd. Al snel ben ik alleen. Maar dat was ik al na de dood van mijn moeder.

Leo was nog iemand waarmee ik wel eens optrok maar die is nu echt een mama's kindje geworden. Layla wilt dat ik me als een "dame" ga gedragen maar dan zou ik geen Esmee heten >:) dat duurt nog 1000 jaar voordat ze me iets in die richting kan omtoveren.

Ik ga weer naar huis. Teminste. Daar waar layla Leo jeremy en mijn vader zitten. Of...

Ik kijk in de richting van mijn echte huis. Daar waar papa en ik twee jaar geleden uit zijn gevlucht. Sinds mama vermoord is zit de kinderbescherming op onze hielen en willen ze mij van papa afpakken. Zonder enige reden.

De wereld leek zo kleurig. Zo helder. Zo mooi. Maar na mama's dood is die wereld ingestort. En is er een grijze doodse wereld opgebouwd die mij klein probeert te krijgen.

Maar dat zat niet lukken. Nooit.

Ik had stiekem de sleutel van het ouderlijk huis bewaard. Ik deed de deur open en liep naar binnen. Er lag een laagje stof over alles. En het was er rommelig. Ik moest alles achterlaten. Mijn speelgoed. Mijn kleren. Mijn herinneringen.

'Als je nou niet zo als een slet had gedragen dan had je nog daar kunnen werken ghizlane! '.

Ik schrik. Snel verstop ik me acher de tussendeur.

Ghizlane. Dat was een naam op de dreigbrief!

Ik kijk door een spleet van de deur. Het leek op de collega van papa! Sterker nog dat WAS de collega van papa!

Mijn hart gaat gaat tekeer. Hoe zijn ze hier binnengekomen?

'Als mijn baantje bij de kinderbescherming heb ik toegang tot alle huizen dus dat scheelt een hoop'.

Ik hoor hard gelach. Naast de vrouw waren er twee mannen. De man die daarnet sprak noemde zich " de kinderbeschermings man" en de nadere man was...

'Vincent je bent echt geen spat ouder geworden! '.' En geen spat wijzer!'. Hoor ik de vrouw weer zeggen.

'Hahaha hahahahahahahaha'. Hoor ik de groep weer.

Nu begreep ik het! Janet WAS ghizlane! Ze deed zich undercover voor om papa te bespioneren!

Op mijn tenen loop ik naar de deur. Ik wist het al en wilde hier zo snel mogelijk weg.

Boem

Shit! Ik heb mijn voet gestoten aan de kast! Shit shit shit!

'Wie was dat!'. 'Heb je er iemand binnengeloodst hubert!?'. Hoor ik ghizlane schreeuwen.

'Nee dat was ik niet!'.' Waarom zou ik dat doen!?'.

'Volgens mij heb ik de dader al...' hoor ik Vincent grijnzen.

Ik zie de schaduwen dichterbij komen...

fnaf 2 - wat daarna gebeurdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu