oude bekenden met een andere smaak

57 3 0
                                    

Pov Esmee

'...Drie!!!!!'. Gilt in vader.

Hij laat de hamer inslaan en de deur vliegt open.

We wisten niet wat we zagen. Allemaal animatronics. Twee soorten chica twee soorten bonny enz. Er was ook een andere animatronic: een jongen met een propeller petje en een ballon in zijn hand. En een marionette. Ze zagen er plastic uit.

Wat maakte dan dat rinkelend geluid?
Ik keek naar de andere animatronics. Hoekig en puntig. Ze waren een stuk groter en ze hadden grote bollen ogen.
'Ze zien er stil uit'. Zeg ik.

'Ghizlane ik weet dat jij dat hebt gedaan!'.' Als je het nou teruggeeft os alles weer goed'. Hoor ik Vincent galmen in de gang.

Ik doe de deur van de kamer waar wij inzaten dicht.

'Wat was dat!?'. Hoor ik ghizlane schreeuwen.

Pov Mike

'Snel Esmee kruip in een van die pakken!!!'. Fluister ik haar toe.

Snel kroop ze in chica. Ik kroop in foxy. Het waren de wat grotere pakken die puntiger waren.

'We slaan deze deur in even kijken of we ze hier kunne pakken!'. Hoor ik Vince Grijns en bij de deur.

Even later vliegt de deur weer uit zijn scharnieren. Vincent en ghizlane stormen naar binnen.

Esmee en ik( die nogsteeds in die pakken zitten ) schieten naar voren.

Ze schrikken en rennen gillend weg!

'Ik dacht dat jij die pakken al kapot had geslagen! '. Gilt ghizlane.

'Dacht ik ook!'. Gilt Vincent terug.

Esmee en ik kruipen weer uit onze pakken. Als we ze terug op hun plaats hebben gezet begint de boel weer te schudden. Het metaal uit de endoskeleton van de animatronics schut Door elkaar waardoor er een clanged geluid maakt.

'Het lijkt alsof er nog leven in zit'. Zegt Esmee.

'Wie weet'. Zeg ik.

'Maar ze waren toch vrij?'. Vraagt ze weer.

'Ja voor eventjes maar sinds men een tweede versie heeft gemaakt lijkt het alsof de zielen weer onrust hebben gekregen'. Zeg ik.

Ghizlane Vincent en hubert waren allang weg. Het was ook weer tijd om naar huis te gaan. Het was al vier uur in de ochtend. Layla zal woedend zijn.

We klimmen over het hek en vonden een brief.

Hey schmidts!

We hebben een verrassing voor jullie! Esmee mag lekker naar het buitenland! We gaan haar vervoeren over de grens! Als je haar niet aan de kinderbescherming geeft komen wij haar persoonlijk halen!!!

Ghiz huub en Vince.

'Wat oneerlijk!'. Roept Esmee uit.

We lopen naar "huis". Als we aanbellen doet layla open.

In haar nachtjapon en haar haren in een rommelige knot zag ze er strenger uit dan een schooljuffrouw.

'Waar waren jullie!?'.' Vertel op!!!'.' Ik laat jullie niet naar binnen als jullie niks vertellen!'. Snauwt ze.

Verbaasd van haar extreme woede blijf ik zwijgen . Opeens pakt ze Esmee vast en schud ze Door elkaar.

'Waar zat jij!?!'.' Weet jij wel hoe gevaarlijk het is om als dametje midden in de nacht-'.

Pats!!!

'Auw!'. Gilt ze.

Ik had me ingehouden maar het is eruit gekomen. Al mijn woede had ik in die klap gestopt. Meteen had ik er ook weer spijt van.

Jeremy had alles gezien. Hij loopt op me af en vijf seconden later zitten we in een gevecht.

'Hoe durf jij mijn vrouw te slaan!?!?'. Schreeuwt hij.

Hij was sterk maar ik was sterker Ik pakte hem bij zijn middel en gooit de hem zijn huis weer in.

Toen stond het quitte.

Stil liepen we het huis in. We gingen aan tafel zitten. Layla begint te praten.

'Mike...Is het niet tijd dat jij je kind aan...De kinderbescherming geeft?'. Vraagt ze voorzichtig.

'Wat!?'. Roep ik uit.

'Het kan zo niet langer!'.' Dat freddy gedoe dat speelt maar rond je hoofd je hele leven draait om dat stommiteit'.' Het beheert je leven en nu wil je zelfs je bloedeigen dochter er in meetrekken! '.' De kinderbescherming weet hoe ze met kinderen zoals Esmee om kunnen gaan en ze kunnen ook Hulp voor jou zoeken mike'. Zegt layla hees.

'Jullie denken dat ik gek ben geworden omdat Julie me niet willen geloven en omdat jullie ervoor zorgen dat er spanning zit in huis!'.' Jullie fokken mijn dochter helemaal op met jullie gedonder!'.' Als Esmeralda-'.

'Hou ff op over Esmeralda die is al tien jaar geleden dood en daar begin jij nou weer over!'. Onderbreekt ze me.

'Ik mag niet naar de kinderbescherming! '.' Daar zit hubert die samenwerkt met Vincent die ontsnapt is! '.' Janet blijkt ghizlane te zijn die ook ontsnapt is'.' Ze is net als de andere twee heren een misdadiger!'. Gilt Esmee uit.

'Je fantaseert er te veel over je vader heeft je malligheid volgepropt'.' En als je niet zelf naar de kinderbescherming gaat dan gaan wij-'.

Voor layla haar zin kan afmaken rent Esmee al de trap op.

Ik ren jaar achterna.

Ze gaat daar huilen op het logeerbed. Sinds de dood van haar moeder was het haar bed geworden en haar kamer. Ze was alles kwijt en nu gaat ze ook haar vader kwijtraken. Maar dat laat ik niet gebeuren. Nu niet nooit niet.


fnaf 2 - wat daarna gebeurdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu