Pov Esmee
'Esmee? '. Vraagt Leon.
'Ga weg! '. Roep ik.
Hij komt toch binnen. Als ik opkijk zie ik dat hij al op mijn bed zit.
'Ik geloof je'.' Ik wil niet steeds "mama's kindje" zijn'.' Ik wil net als jij iets ontdekken en risico's nemen'.' Mijn mama houd mij tegen maar ik zak er alles aan doen om voor jou een goedere vriend te zijn'. Zegt Leon.
Ik had nooit verwacht dat hij zoiets zou zeggen. Ik was er super blij mee. Ik zag aan hem dat hij het meende.
'Vertel eens waar jij en je vader mike waren? '. Vraagt hij.
Ik vertelde hem van hubert ghizlane en Vincent. Dat Vincent ontsnapt is en nu samenwerkt met ghizlane die zich voordeed als Janet een ex-collega van papa en hubert die zich vals voordoet bij de kinderbescherming.
'Ik snap je helemaal meid!'.' Heb je een idee hoe we ze kunnen vangen ?'. Vraagt Leon enthousiast.
Daar had ik nog niet over nagedacht.
'Weet ik niet en ak zou ik het weten ze zijn de gevaarlijkste misdadigers van Amerika! '.' Hoe zouden wij als twee tienjarigers hun ooit vangen?'. Roep ik uit.
'Je lijkt me moeder wel'. Lacht Leon.
'Je hebt gelijk niks is onmogelijk!'. 'Morgen gaan we met onze vriendenclubje een plan bedenken die drie er in te luizen!'. Zegt ik zelfverzekerd.
Leon en ik doen een figh five waarna Leon en ik alvast gaan tandenpoetsen. Dan gaan we elk naar onze kamer en gaan we slapen. Het voelt goed aan om nog iemand bij de groep te hebben.
'Esmee? '. Hoor ik layla aan de deur.
Voor ik iets kan zeggen doet ze de deur open. Ik lig al in bed en het Light is uit. Ze doet het licht aan en slaperig kom ik overeind.
'Luister ik heb je aangemeld bij de kinderbescherming'.' Het is voor je eigen bestwilt'.' Ik snap dat je dit niet leuk vind maar het is nodig'.' Ik wil niet dat je vader mike je gedachten weer op hol drijft met dat freddy gedoe'.' In de blief stond dat je over twee maanden moest gaan weet je nog? '.' Ik heb ervoor gezorgd dat je over een maand al in het kindertehuis zit'.' Ik dult geen tegenspraak heb je dat begrepen Esmee? '.
De woorden bleven spoken in mijn hoofd. Hoe durfte ze!?
'Hoe durf jij heks!'.' Hoe durf jij mijn weg te vegen uit dot Door jou gestolen huis!?'.' Ik ga niet !'.' Verwerk die tegenspraak maar lekker!'. Schreeuw ik tegen haar.
Ze zegt niks terug. Ze loopt mij kamer uit doet het licht uit en slaat met een harde klap ee deur dicht.
'Goede nacht Esmee! '. Schreeuwt ze.
Ik laat me huilend op bed vallen. Ik huil niet vaak maar nu kijkt het alsof al mijn opgekropte gevoelens zich ontplooien. Ik huil mezelf in slaap...
JE LEEST
fnaf 2 - wat daarna gebeurde
Fantasia"the story isnt over yet". Dit stond geschreven op de muren van de resterende muren van freddy's fright. Met bloed van vermiste en vermoorde mensen. Men staat voor een raadsel. het verhaal was toch klaar? Nee. dat is het niet. De geesten zijn nog ni...