Pov Esmee
' Esmee? '. ' Kom je eten!?'. Vraagt layla schijnheilig.
Ik knik negeer haar en loop maar de tafel.
Paps had tosti met kaas pindakaas olijf en mosterd voor me gemaakt. Het was heerlijk. Mijn lievelingsontbijt. Het lijkt smerig maar geloof met het is onweerstaanbaar.
'Mike geef jij je kind weer die troep te eten waar ze hyper van word!?'. Roept layla verontwaardigd uit.
Onee toch. Here we go again. :(
'Layla dat vind ze lekker sinds jij al drie maanden de Franse friet uit huis hebt verbannen mag ze zelf ook eens weten wat ze eet'.' Trouwens olijven blijken heel gezond te zijn en mosterd helpt je met afvallen en de noten die in de pindakaas zitten zijn goed voor het geheugen en de ontwikkeling van het kinderbrein'.' Wat dacht je daarvan juffie!?'. Werpt pap tegen.
Jeremy stoot hem aan en geeft heb een blik van " Let op je woorden tegen mijn vrouw".
'Mijn best dan weet ik dat ze Door jou voer zo onuitstaanbaar is!'.' Mij jeremy krijgt anders heel gezonde voeding binnen hè lieverd?'.
Layla geeft Leo een aai over zijn bol. Iets wat elke nachtmerrie voor iedere tienjarige jongen kan zijn is dat je bloedeigen moeder hè in bijzijn van andere lieverd noemt en je een aai over je bol geeft.
'Mam er zijn mensen bij hoor!'. Zegt Leo puberaal.
'Nou ja begint mijn zoontje ook al!?'
'Ik ben geen baby mam hou er maar over op!!!!'. Schreeuwt hij.
Layla word rood van de woede maar houd zich rustig. Ze loopt naar boven om af te koelen. Iets wat ze altijd doet.
'Mag ik wat van jou?'. Vraagt Leo.
Ik geef hem de helft van mijn heerlijke broodje. Na het eten rennen we onze kamer in en kleden ons om. Na het tandenpoetsen an het gedag zeggen van pap gaan we de deur uit.
Ik ben blij dat Leo een beetje is bij getrokken.
Pov Mike
'Mike schmid waar haal jij het lef vandaan mijn vrouw zo uit te dagen!?'. Schreeuwt mijn vriend.
'Ik dacht dat we vrienden waren en dat jij me begreep!'. Schreeuw ik.
Hij pakt mij bij mijn arm en fluistert in mijn oor.
'Als jij nog iets aanstotend of beledigend zegt tegen mijn vrouw vlieg je ons huis uit!'. Fluistert hij drijgend.
Ik weet niks meer te zeggen en knik. Al ben ik het er totaal niet mee eens.
Het was zaterdag. De rede dat Esmee en Leo naar buiten waren gegaan was om hun geheime plan. Layla vermoord me als ik dat vertel. En zelfs mijn beste vriend is verandert. Maar vooral layla. Ze was altijd al een stresskip maar nu domineert haar overbezorgheid ons leven. Ik moet en zal layla moeten ompraten weer normaal te krijgen. Maar hoe kan ik dat ooit berijken als ik niet eens mijn beste vriend weet te veranderen?Pov Leo
Esmee en ik lopen naar de rand va de stad. Daar waar maar heel weinig mensen waren. Ideaal voor een vriendenclubje ;) .
Een oude maar nooit gebruikte rioolbuis die we in de berm hebben gerold was ons clubhuis. Vroeger hadden we een oude schuur maar die was ingenomen Door junkies. Emile ( onze vriend ) had zelfs een keer een naald in zijn arm gekregen Door een agressieve junk. Nu hebben we gelukkig een andere plaats.
We kruipen ons "clubhuis" binnen. Emile Nada en Gary waren er al.
'Wat zijn jullie laat!'. Lacht Nada.
'Hebben jullie al info verzameld? '. Vraag ik.
'We weten dat het restaurant overmorgen opent en dat er verschillende soorten animatronics zijn'.' Een toy soort en een old soort. Vertelt Gary.
'Vanwaar die twee soorten?'. Vraag ik.
'De toy versie is toegewijd aan de vermoorde en in pakken gestopte kinderen'.' De puppet balloonboy freddy bonnie chica foxy maar... geen golden freddy'. Vervolgde Emile.
'Waarom? '.
' Omdat die is verwijderd'.' Het gaf te veel onrust'.' Men beweert dat toy golden freddy "praat" en " lacht". 'Old golden freddy daartegen niet'. Zegt Nada.
Ik denk en denk maar er stapelen zich steeds meer vragen op. Met vooraan het woord waarom.
'Waar is die toy golden freddy nu dan?'. Vraag ik weer.
'Dat is een raadsel dat weet niemand'. 'Ook bleek dat veel ouderen tegen de bouw van freddy's fazz bear pizzeria 2 omdat hun ook veel van dichtbij hebben meegemaakt zoals tien foxy Door het hoofd van een kind beet'. 'Helaas hebben ouderen niet zo een sterke stem om zich er tegen te verzetten en vormde de mensen die het idee van freddy's fazz bear pizzeria commercieel vinden de grootste groep'.' Het zijn mensen die niks van het hele incident te maken hebben en er niks voor voelen'.' Omdat freddy's fazz bear pizzeria voor de bite of 1987 erg goed draaide ruiken de mensen geld van het idee van een freddy's fazz bear pizzeria 2'.
Legt Nada uit.'Al zijn we er iets te oud voor we kunnen op onderzoek gaan en kijken of de zielen terug zijn'. Stelt Esmee voor.
Sinds Esmee zo tekeer ging tegen mijn moeder verzette ik me tegen haar maar ik ken haat nu beter. Ik neem haar in bescherming tegen mijn eigen moeder. Ik heb veel voor haar over.
'Ja'. Antwoord ik.
'Maar hoe?'. Vraagt Emile.
'We kunnen ons als het nacht is in de old animatronics verstoppen'. Stelt Gary voor.
'Ja goed idee!'. Roept Nada uit.
Na nog wat te hebben bijgekletst gaan we ieder naar ons eigen huis.
Esmee en ik lopen het hele eind terug. We moesten een goede smoes bedenken zodat we zonder straf naar freddy's fazz bear pizzeria 2 kunnen gaan overmorgen.
Gelukkig was alleen de vader van Esmee thuis. Was mijn vader maar zo relax als hij.
'Was het leuk?'. Vraagt hij. Terwijl hij de krant leest en een kop koffie drinkt.
'Ja het was leuk'. Zeggen we tegelijkertijd.
Hij knikt en we lopen naar boven. Let the party begin!!!!
JE LEEST
fnaf 2 - wat daarna gebeurde
Fantasy"the story isnt over yet". Dit stond geschreven op de muren van de resterende muren van freddy's fright. Met bloed van vermiste en vermoorde mensen. Men staat voor een raadsel. het verhaal was toch klaar? Nee. dat is het niet. De geesten zijn nog ni...