Hulp uit onverwachte hoek...

44 3 0
                                    

Pov Vincent

Het was aan het onweren. Serieus precies op het moment dat ik een plan hebt! Ik loop stevig Door. De bliksem was al een paar keer rondom mij ingeslagen. In de verte zag ik een jongen en een meisje van ongeveer tien met een zak in hun hand lopen. De bliksem sloeg bij een kat in die vlak naast hun liep. De kat blijft bewusteloos op de grond liggen. Die jongen en het meisje blijven hun vaart voortzetten.

Opeens gebeurde het. Iets waar ik al bang voor was. De bliksem slaat in bij het meisje. Ze Gilt het uit en valt op de grond. De zal blijft liggen.

Ik ben de grootse moordenaar van de wereld en heb verschillende misdaden geweest. Ik heb zowel kinderen als volwassenen gegijzeld. En ik deinsde niet terug om kinderen te treiteren om hun bal lek te prikken of een tuinslang in hun mond te duwen. Maar toen dat meisje gilde van de pijn raakte dat me. De flits was oogverblindend maar toch had ik het allemaal gezien.

Ik aarzel geen moment en ren naar haar toe. Dan buig ik over haar heen en leg haar op haar zij.

'Wakker worden meisje wakker worden !'. Gil ik.

Dan bel ik met mijn telefoon het alarmnummer. Vijf minuten later wordt ze opgehaald. Ik wil de jongen ondervragen maar hij word al platgelult Door de aanwezige politieagenten.

Dan zet ik het op het lopen. Ik wilde niet herkent worden. Bang dat ze me weer in de cel gooien. En toch vroeg ik me af wie dat meisje was. En wat ze in die zak hield. En wie de jongen was.

Pov Mike

'Ehh layla ik wil niet dat je een hartaanval krijgt maar ik zeg het toch'.' Er is politie en ambulance voor de deur'.

Als een haas sprong ze op rende naar het raam en duwde me weg.

'Ze nemen Esmee mee!'. Gilde ze.

'Kom nou layla waar gaat jou fantastische waanideeën nu nou naartoe!?'. Gil ik boos.

Layla (ondertussen nog bozer) drukt mijn gezicht tegen het glas van de intussen kletsnatte raam.

Wat ik nu zie zal me altijd blijven achtervolgen. Esmee op de brancard.

Ik ren naar buiten zonder jas.

'Mike je vergeet je jas! '. Hoor ik layla nog schreeuwen.

Het boeide me niet of ik nou een jas aan had of niet. Ik wilde bij mijn dochter zijn.

Ik vroeg aan een paar politie leden of ik mee mag. Ik mag Godzijdank met haar mee. Leo word ondertussen ook ondervraagd. Samen met Leo (en jammergenoeg ook) layla gaan we met Esmee mee.

We stappen in bij een apparte politie auto. Jeremy kon niet mee. Hij moest overwerken. Hij weet dus ook niet wat er aan de gang is. Die klootzak.

Het enige wat ik me nu nog afvraag is of ze het zal redden...

fnaf 2 - wat daarna gebeurdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu