Zeliha adı gibi güzel bir kadındı. Henüz yirmi beş yaşında olmasına rağmen iki çocuk annesiydi . Çocuklarının ikisi de birbirinden güzeldi . Ne yazıktır ki Zelihanın bahtı kendisi gibi güzel olmamış kocası askerde şehit düşmüştü . Kimsesi yoktu .Zelihanın kalbi de çok güzeldi . Saf bir insandı . Çocukları da ona benzemiş saflıklarını annelerinden yiğitliklerini ise babalarından almışlardı . Büyük olanın adı Ayşeydi. Bu isim babaannesinden ona geçmişti. İsmi gibi davranışlarınıda babaannesinden almıştı adeta . Ayşe daha beş yaşındaydı . Akıllı , konuşkan bir çocuktu. Saçları annesi gibi kahverengiydi ve hafif dalgalıydı . Diğerinin adıysa Emir'di . Emir babasına çok düşkündü . Babası da onu çok severdi . Gariban çocuk daha üç yaşında olmasına rağmen babasını kaybetmiş bu yaşında hayat ona adil davranmamıştı.
Zelihanın işi çok zordu . Kocası öleli çok zaman geçmemişti . Bu ana kadar geçimlerini kocası sağlamış o da evde çocuklarına bakmıştı . Yaşadıkları köyde dullara pek iyi gözle bakmaz arkasından konuşurlardı . Bir çok kadın Zelihayı başgöz etmek istemiş ama Zeliha buna sıcak bakmamıştı . Kocasının yasını bile tam anlamıyla tutamamıştı genç kadın . Oysa ne çok seviyordu kocasını . Şimdi o olmadan nasıl yaşayacak çocuklarına nasıl bakacaktı. Bin bir soru vardı kadıncağızın kafasında. Çocuklarına bakabilmek için birkaç kere temizliğe gitmiş , bazen önemli günlerde büyük konaklarda hizmetçilik yapmıştı. Yine bir düğünde yardıma gittiği konakta hizmeti beğenilmiş ve işe alınmıştı. Böylelikle iki üç kuruş para kazanıyor evine az da olsa ekmek götürebiliyordu .Yaşadıkları köyün durumu çok kötüydü . Her yer cahil doluydu. Kocası öldükten sonra sarkıntılık edenler olmuştu Zelihaya . Birkaç kadının da arkasından konuştuklarını duymuştu . Varsın konuşsunlardı . Yeter ki çocuklarına dokunmasınlardı onun için . Kadıncağız kocası öldüğünden beri çocukları için elinden gelenin en iyisini yapmak için kendini paralamıştı ama yine de elinden fazla bir şey gelmiyordu . En çok da bu üzüyordu onu . Çocukları daha çok küçüktü . Bu yaşta babasız kalmaları kalbini parçalıyordu kadının . Ayşe babası öldükten sonra suskunlaşmış, doğru dürüst yemek yiyemez hale gelmişti . Emir daha olanların farkına varamayacak kadar küçüktü ama o da anlıyordu bir şeylerin ters gittiğini .
Her sabah olduğu gibi çocuklarının karnını doyurup işe gitmek için yola koyuldu genç kadın . Sokaklardan geçerken insanlar dönüp ona bakıyor , bazısı ona acıyor bazısı da onda bir kusur arıyordu . Zeliha bunların hiçbirini kafasına takmadan yoluna devam etti . Tam kahvenin önünden geçerken Ali Ağa görmüştü onu . Ellili yaşlarındaydı Ali Ağa . Evliydi . Üç tane de çocuğu vardı . Kocası öldükten sonra Zeliha ya musallat olmuş onunla evlenmek istemişti ama bir türlü ikna edememişti Zelihayı . Zeliha onu görür görmez adımlarını hızlandırmıştı ama ondan bir türlü kaçamadı. Ali Ağa onu görünce yerinden kalktı ve kahvehaneden dışarı çıkarak Zelihanın peşine takıldı . Zeliha onun geldiğini görmüş ve adımlarını sıklaştırmıştı ama bu bir fayda sağlamadı . Ali Ağa bıyığının kenarını düzeltti ve Zelihaya laf attı .
"Ne o şimdide benden kaçar mı oldun ? Ne kadar kaçarsan kaç alıcam kız seni . Elinde sonunda istesen de istemesen de benim olacaksın . "
"Allahın belası yetti artık git başımdan . İstemiyorum seni anlasana . Yetmedi mi yaptıkların ? Adımı mı çıkaracaksın ? Ne olur bak yalvarıyorum sana defolup git başımdan . Rahat bırak beni. Iki tane çocuğum var benim . Bana acımıyorsan bare onlara acı . "
"Orda dur bakalım . Onları istemiyorum demedim ki . Onlar da benim kabulüm . Yeter ki sen evet de . Hem ben seni gül gibi yaşatırım. Bu sefil hayatından da kurtulursun. "
"İstemiyorum dedim anlasana hayvan herif . Bırak peşimi . "
Zeliha Ali Ağayla konuşa konuşa daha doğrusu ondan kaçmaya , kurtulmaya çalışırken çalıştığı konağa varmıştı. Hemen konağın kapısını açtı ve kapıyı Ali Ağanın yüzüne kapattı. It herif gitmeden önce"Benim olacaksın Zeliha!"
diye bahıtmıştı . Ondan kurtulmak için her şeyi yapardı ya Zeliha . Allah da biliyordu bunu ...
Doğum günümün şerefine kendime bir hediye vereyim dedim ve ilk hikayemi sizlerle paylaştım . Siz de bir kıyak yapıp beğenirseniz çok minnettar kalırım . Şimdiden okuyan herkese teşekkür ederim :)
NOT : Tamamen bitmiş bir hikaye yani bölüm sorunu yaşamayacaksınız . Ilk bölümler biraz sıkıcı olabilir çünkü genellikle geçiş bölümü niteliğinde . Telefondan yazdığımdan dolayı bir hatam varsa eğer affola :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KADER
ChickLitZeliha adı gibi güzel bir kadındır . Ne var ki talihi kendisi gibi güzel olamamış daha 25 yaşında olmasına rağmen iki çocuğuyla ortada kalmıştır . Zaten kader hiç yüzüne gülmemiştir ki . Ta ki Yağızla tanışana kadar . Yağız ciddi bir iş adamıdır...