// Hari ini, bermulanya latihan pementasan //
Cikgu ChaeWon : Ok guys .!! Hari ni ada senior yang mahu bantu kamu semua bagi menjayakan pementasan ini. Namanya Irrene. Dia akan bantu kamy untuk make-up.
Irrene : Annyeonghaseyo. Nama saya Irrene. Sila beri tunjuk ajar.
Murid : Annyeong !!
Cikgu ChaeWon : Ok ! Mari kita mulakan. Kamu semua tahu tajuk apa yang akan kita buat?
Murid : Tak !!
Cikgu ChaeWon : Tajuknya.. Cinderella ! Dan saya mahu, TaeYeon yang jadi Cinderella itu.
TaeYeon : Mwo ?! Me ?
Cikgu ChaeWon : Yes ! Sapa lagi kalau bukan TaeYeon?
TaeYeon : Tapi ...
Cikgu ChaeWon : Takda tapi-tapi .!! Ok dah, mari mula !Sejak dari itu, mereka mula berlatih sesama bagi menjayakan pementasan itu. Cikgu ChaeWon membantu mereka berlatih. Manakala, Irrene berlatih make-up muka untuk kelihatan cantik. Tak kurang juga, YoonGi juga membantu menghiasi pentas yang mereka akan berlatih.
// Cikgu ChaeWon bersembang bersama Cikgu Jongkook & Cikgu Suzy berkenaan pementasan yang akan dijalankan sambil berjalan //
Cikgu Suzy : Pada pementasan saya nanti, kami tidak akan make-up lebih kepada budak-budak. Hanya simple dan menghiasi apa yang patut.
Cikgu Jongkook : Eoh ? Bagus ! Akan kelihatan muka yang natural. Ya, saya suka.Cikgu ChaeWon melihat Cikgu Suzy berkata, dia berasa tidak puas hati. Kata-kata Cikgu Suzy seperti berlagak. Mentang-mentang dia pilih semua budak-budak cantik. Memang la tak payah make-up!, detik hatinya. Dia mencebik.
Cikgu ChaeWon : Ya ! Saya pun ! * tipu * Mereka akan lebih jadi muka yang natural.
Cikgu Jongkook : Eoh ? Jinjja ?
Cikgu ChaeWon : Nae*blushing*Kebetulan mereka berjalan menuju ke pementasan Cikgu ChaeWon. Cikgu ChaeWon tak sedar yang dia berjalan menuju ke pementasannya. Setelah sampai, ketiga-tiga Cikgu itu tercenggang melihat anak murid Cikgu ChaeWon sedang sibuk make-up. Masa umpama berhenti. Terkejut Cikgu ChaeWon.
Cikgu Jongkook : Ehem ! *pura batuk*
Cikgu Suzy hanya ketawa kecil melihat muka Cikgu ChaeWon yang gelisah.
Cikgu ChaeWon : Err .. Ni bukan seperti yang kamu fikirkan !.// Esoknya //
Cikgu ChaeWon berjalan bersama Cikgu Jongkook pergi melihat pementasan Cikgu Suzy. Mereka menghendap di sebalik pokok. Cikgu Jongkook memegang bekas air. Cikgu ChaeWon terkejut melihat pementasan Cikgu Suzy yang begitu lawa. Cikgu Jongkook menghulurkan bekas air kepada Cikgu ChaeWon. Cikgu ChaeWon pun meminumnya menggunakan straw. Dia menarik balik mulutnya dengan sekali straw itu. Cikgu Jongkook terpana melihat pementasan Cikgu Suzy yang begitu lawa. Cikgu ChaeWon menggigit straw itu kerana terlalu geram dengan Cikgu Suzy. Ketika dia mahu meminum semula air itu sambil melihat pementasan itu, dia tidak dapat. Terus disedutnya straw. Cikgu Jongkook telah memegang air itu dan tidak sedar yang Cikgu ChaeWon mahu minum. Mereka sama-sama memandang. Cikgu ChaeWon malu dengan tindakannya itu. Dia terus berlalu pergi.Author : harap faham apa yang saya maksudkan ini.
Ok ! Sampai sini sahaja. Nanti saya sambung lain !
° Vote [√]
° Comment [√]#SHZLINLOY ~
YOU ARE READING
[C] My First Love in High School [Suga ff]
RandomTaeYeon, seorang murid yang tidak disukai dengan beberapa orang murid. Akan tetapi dia menyukai YoonGi. Senior nya. Dalam diam, YoonGi pun menyimpan perasaan terhadap TaeYeon. Mampukah mereka bertahan untuk bersama suatu hari nanti ? Nantikan ! M...