Setelah dapat 5-6 barang, TaeYeon leka memilih cheese yang dia rasa sedap. Sambil tolak troli dan memegang tangan adiknya, dia terlanggar seseorang.
TaeYeon p.o.v.
"Eoh ? YoonGi ? Ottoke ?! Haishh.. Nak mengelak ke tak ni.. Ni mesti Kris dah bagitahu dia yang aku suka dia. Ommo!!"
YoonGi p.o.v.
"Eoh ? TaeYeon ? Apa dia buat kat sini ? Nak tegur ke tak eh ? Tanya je kan."
End p.o.v.
"Err.. Annyeong! Awak buat apa kat sini ?" tanya YoonGi gagap.
"Err.. Beli barang sikit. Mianhae.." TaeYeon meminta maaf pada YoonGi gara-gara terlanggarnya tadi.
"Eoh ? Gwaenchana.Banyak awak beli.."
"Nae." pipi TaeYeon mula merah.
YoonGi terpandang Haru.
"Adik awak ya ? Comel.""Nae."
"Macam awak." YoonGi separuh membisik.
"Eoh ? Awak cakap apa tadi?"
"Takda apa.Saya pergi dulu ya. Annyeong."
"Nae,annyeong !" TaeYeon melihat YoonGi pergi. Rasa kegembiraan di dalam hatinya mula timbul.
YoonGi p.o.v.
"Ottoke ? Rasa dia dengar ke aku cakap apa ? Macamana kalau adik dia yang dengar ? Haishh.."
End p.o.v.
"Haru-ssi. Kamu dengar apa dia cakap tadi ?"
"Nae."
"Dia cakap apa ?" TaeYeon tidak sabar untuk mendengar apa yang dikatakan oleh YoonGi tadi.
"Dia cakap saya comel macam kakak."
"Eoh ? Kamu biar betul Haru ?
"Nae.!"
"Ok lah. Jom kita cari beberapa barang lagi. Lepastu kita balik."
"Nae."
***
"Omma .! Kami dah balik."
"Hah, bawak barang-barang tu ke sini. Mari tolong omma. Lagi cepat siap."
"Nae. Omma, kek tak payah la eh. Satgi kita sambut sahaja."
"Nae."
"Omma nak masak apa ?" soal TaeYeon tidak sabar.
"Ddubokki, nasi goreng kimchi -bla..bla..bla..-"
"Eoh, nae."
***
Tepat pukul 3.00 petang.
"Annyeong TaeYeon. Kami dah sampai." jerit MinAh.
"Eoh ? Macam takda orang je." teka HyoLin.
"Hish kau ni. Dia dah cakap dah kat kita dia nak buat. Takkan dia nak tipu pulak." Jessica menyampuk.
MinAh menolak perlahan-lahan pintu rumah TaeYeon.
"Wehh, kau ni. Rumah orang ni. Jaga adab." marah SeoHyun.
"Ni. Kau tengok. Pintu pun tak berkunci. Cuba kita masuk." HyoLin terus melangkah masuk rumah TaeYeon. Belum sempat mereka bertiga mahu memarahi HyoLin, muncul omma, TaeYeon & Haru.
"Saenggil chukka hamnida.. Saenggil chukka hamnida.. Saenggil chukkahae SeoHyun. Saenggil chukka hamnida.." Omma, TaeYeon & Haru menyanyikan lagu untuknya diikuti oleh MinAh, HyoLin & Jessica.
"Ommo ! Kamsahamnida!! " SeoHyun mula menitiskan airmatanya kerana terlalu gembira.
"Nae!"
"SeoHyun, mianhae. Takda kek."
"Ahh gwaenchana. Kamu buat ni pun sudah cukup buat saya gembira."
Mereka berpelukan..
Omma TaeYeon terus mengajak mereka semua makan.
°•°Erti persahabatan ;)
#SHZLINLOY
YOU ARE READING
[C] My First Love in High School [Suga ff]
AcakTaeYeon, seorang murid yang tidak disukai dengan beberapa orang murid. Akan tetapi dia menyukai YoonGi. Senior nya. Dalam diam, YoonGi pun menyimpan perasaan terhadap TaeYeon. Mampukah mereka bertahan untuk bersama suatu hari nanti ? Nantikan ! M...