Part 17

241 15 0
                                    

"Ireonna TaeYeon .! Kamu cakap nak sambut birthday kawan kamu .!" jerit omma TaeYeon di luar biliknya. Dah berapa kali ommanya kejut, tak bangun ke sudah.
"Ok TaeYeon. Ni last. Kalau kamu tak bangun lagi, omma tak mahu masak untuk kamu."

Sebaik mendengar sahaja ommanya berkata begitu, TaeYeon terus duduk di katilnya dan menyahut,
"Nae omma ! TaeYeon dah bangun."

"Cepat mandi. Lepasni pergi kedai, beli barang sikit."
"Nae!"

TaeYeon masih liat untuk membuka matanya. Dia terasa malas untuk mandi.

'bicheul sodneun Sky .. geu arae seon ai .. I kkumkkudeusi Fly .. My Life is a Beauty ..'

Nada mesej telefon TaeYeon berbunyi. Dia pun menggapai telefonnya di atas meja tepi katilnya.

- Jessica -

Tertera nama kawannya. Lalu dia membuka mesej yang diterimanya.

'TaeYeon, kamu mula pukul berapa ?'

'Dalam pukul 3 petang ? Ok ?'

'Ok !'

TaeYeon mengambil tualanya lalu menuju ke bilik air.

***

Setelah siap, dia turun ke bawah menuju ke ibunya.

"Omma. Apa barang yang omma suruh beli tadi ? Dah senaraikan ?" tanya TaeYeon setelah nampak ibunya yang sedang membaca surat khabar.

"Dah. Tu, atas meja dan sekali duitnya."

TaeYeon memaling mukanya ke meja dan ternampak sehelai kertas. Dia pun menuju ke meja dan melihat senarai bahan yang perlu dibeli.

"Omma ?! Asal banyak sangat ni ? Mana TaeYeon larat nak bawa ! 1,2,3 ++++++++ 12 ?!!
Berat-berat pulak tu. Andwae ?!"

"Kamu naiklah moto omma tu bawak barang-barang tu. Ingat ! Bawak elok-elok. Bawa adik kamu sekali kut nanti kamu tak larat nak bawa. Jaga dia! " pesan omma TaeYeon.

"Yeayy ! Boleh ikut ^_^ " jerit Haru gembira.

"Nae omma ^_^
Haru, jom kita pergi ."

***

Setelah sampai di kedai, TaeYeon mengambil troli yang berada bersebelahan kaunter sambil memegang tangan adiknya itu. Mereka mencari barang yang disenaraikan oleh omma.
Setelah dapat 5-6 barang, TaeYeon leka memilih cheese yang dia rasa sedap. Sambil tolak troli dan memegang tangan adiknya, dia terlanggar seseorang.

•°• Nak Tahu Siapa ?
Tunggulah Part Seterusnya Nanti ~
°•° Mianhae .. Slow Update ! I'm Hiatus .

#SHZLINLOY

[C] My First Love in High School [Suga ff]Where stories live. Discover now