Part 9

300 19 3
                                    

// Pementasan bermula /

Penonton untuk cerita Cinderella hanya 2 orang murid perempuan sahaja yang melihatnya, manakala cerita yang diarahkan oleh Cikgu Suzy ramai yang melihatnya. Riuh murid-murid yang melihat watak yang dilakonkan dalam cerita Cikgu Suzy.

* di pementasan Cikgu ChaeWon *

TaeYeon melakonkan sebagai watak Cinderella
Watak lelaki adalah Bobby
[maaf ! tak masuk senarai]

TaeYeon baring di atas meja yang dihiasi bunga-bunga yang memandangkan dia sedang pengsan. Dia membuka matanya dan melihat Bobby melihatnya. Dia gelisah. Dia memandang penonton. Kosong. Hanya 2 orang. Dia memandang pintu masuk. Ada lelaki [Kris] seorang dan tersenyum melihatnya, dia memandang tempat lain. Tiada. YoonGi tiada di situ. Dia baring semula. Tutup mata.

Tiba-tiba, dia terbuka kembali matanya dan melihat Bobby hendak menciumnya. TaeYeon tutup mata. Rapat ! Tidak sempat Bobby hendak menciumnya, TaeYeon terus menolak Bobby. TaeYeon ingin lari, kainnya tersangkut dan hampir terjatuh dari pentas. Tiba-tiba YoonGi datang dan memegang pinggang belakang TaeYeon. Ditenungnya lama.

Cikgu ChaeWon menjerit dan menepuk tangan dari bawah pentas.
"Ya ! Good ! Tapii, ni bukan yang saya mahukan. Ok lah"

Murid 2 orang yang memerhati dari bawah pentas terus keluar tanpa sebarang tepukan.

Kris yang berada di pintu utama hanya memerhati. Terpesona melihat keanggunan TaeYeon.

// Bilik rehat //

"Arghh,, penatnya ! Huh, taknak aku kalau Bobby cium !" TaeYeon mengomel sendiri.

Tiba-tiba dia melihat nota di atas mejanya. Lalu dia membaca.

To : TaeYeon
From : Someone

Hi ! Saya terpesona melihat keanggunan kamu di pentas tadi . Bolehkah esok masa rehat kita berjumpa di tingkat tiga ? Saya mahu katakan sesuatu. Pukul 10 yaa !

"Aii ? Siapa ni ? Takkan dia panggil untuk kenakan aku ke ? Dia nak apa eh ? Esok je lah."

TaeYeon mengemas barangnya untuk pulang setelah diarahkan oleh Cikgu ChaeWon.


Maaf ! Lama tak sambung .
Happy reading yaa :)

#SHZLINLOY ~

[C] My First Love in High School [Suga ff]Where stories live. Discover now