YoonGi duduk di atas besi koridor tingkat 2 . Supaya tiada siapa yang mengganggu. Dia menyendiri. Teringat kata-kata Kris yang mahu meluahkan perasaannya kepada TaeYeon. Airmata YoonGi mula mengalir.
"Agak-agak TaeYeon terima ke tak ? Andwae !! Aku sayang TaeYeon !! Wae ?! Wae ?! Aku pun ,! Kenapa lah tak meluahkan perasaan aku terus je dekat TaeYeon ?! Arghhh !!! " bentak YoonGi.
Dia menjerit semahu-mahunya. Tiada siapa akan dengar.
YoonGi terus menangis dan menjerit sekuat hatinya.YoonGi sudah tekad. Dia tidak kisah jika TaeYeon bersama Kris. Kris kawannya dari kecil. Dia tak sanggup melukakan hati rakan baiknya itu. YoonGi merelakan TaeYeon ke Kris.
// Di tempat Kris dan TaeYeon //
" Err.. Awak nak cakap apa Kris sampai bagi surat dekat saya." soal TaeYeon pelik.
" Eoh ? Saja. Wae ? Awak tak suka ? " Kris mula membuat muka masam.
" Anni ! Saya cuma tanya ja, sebab lepas ni saya ada kelas. " jelas TaeYeon.
" Saya ajak awak ni sebenarnya saya nak cakap sesuatu. "
" Apa dia ? " TaeYeon pelik. Tadi YoonGi nak cakap sesuatu. Ni dia pulak. Apa kena dengan diorang ni ?
" Sebenarnya saya suka awak. Dari awak berlakon Cinderella haritu saya terpesona melihat keanggunan awak. Sudikah awak jadi yeoja chingu saya ? " jawab Kris panjang lebar. Sedikit berdebar untuk meluahkan.
" Eoh ?! " TaeYeon terkejut. Dia separuh tersenyum.
Betul ke tak dia ni ? Anni !! Aku tak suka dia ! YoonGi !! Mana awak T_T
" Eoh ?! Awak senyum ;) Maknanya awak terima !! Thank You ! Bye ! " Kris berlalu pergi. TaeYeon tidak sempat nak berkata apa-apa.
Mwo ?! Aku tak cakap apa pun.!
" Kris-ahh !! " jerit TaeYeon memanggil Kris. Tapi terlalu pantas Kris berlalu.
Ommo ?! Macamana kalau dia ingat aku nak jadi yeoja chingu dia ? Anni !!
TaeYeon terus meluru ke kelasnya. Dia teringat pada YoonGi. Agak-agak, apa yang YoonGi mahu katakan ??// waktu balik //
TaeYeon menunggu YoonGi di tempat letak motor.
Rasa-rasa kalau aku tunggu sini, ok kot ?
Tidak berapa lama kemudian,YoonGi datang." Eoh ? TaeYeon ? Apa awak buat di sini ? Kenapa tak balik lagi ? " soal YoonGi. Dia menutup kesedihannya kerana dia menyangka bahawa TaeYeon sudah menerima lamaran Kris.
" Saya tunggu awak. Saya nak tahu apa yang awak nak cakap pada saya tadi. " jelas TaeYeon.
" Eoh ? Kan saya cakap takda apa. " YoonGi meninggikan sedikit suaranya kerana geram pada Kris.
" Mian. Saya tak berniat nak buat awak marah. "
" Anni . Saya salah. " YoonGi menunduk kepalanya.
" Hah ! Tak lama lagi awak graduate kan ? "
" Yap . Wae ? "
" Korang sambut kat mana ? "
" Err, tak tahu lagi. Tapi dengar kata buat BBQ di sekolah. " terang YoonGi.
" Wahh, daebak !! Fighting ya YoonGi !! " TaeYeon memberikan kata-kata semangat pada YoonGi.
" Kamsa ^///^ ! Awak balik jalan kaki ke ni ? " soal YoonGi.
" Yes . Why ? "
" Boleh saya hantarkan ? "
" Jinjja ? "
" Nae. "
" Ok . Jom "
Tidak sempat YoonGi hendak menghidupkan motornya, tiba-tiba Kris datang." Jagiya ! Wait me ! ! jerit Kris.
Dia panggil aku jagiya ?? What da --
" Ya, nak apa ? "
" Jom balik dengan saya. "
" Tapii ...
Kris terus menarik tangan TaeYeon. Kemudian menghidupkan motor terus berlalu pergi. Meninggalkan YoonGi seorang diri.Kau makin sakitkan hati aku Kris. Tapi aku tak sanggup putus kawan dengan kau demi yeoja chingu. Aku kuat ! Aku kuat menghadapi semua ini.
• Slow update yaa !
• Jangan lupa vote or comment about this ff.And 1 more .
• Follow me ! I'll follow you back.. Pm me if you want.
# SHZLINLOY ~
YOU ARE READING
[C] My First Love in High School [Suga ff]
RandomTaeYeon, seorang murid yang tidak disukai dengan beberapa orang murid. Akan tetapi dia menyukai YoonGi. Senior nya. Dalam diam, YoonGi pun menyimpan perasaan terhadap TaeYeon. Mampukah mereka bertahan untuk bersama suatu hari nanti ? Nantikan ! M...