YoonGi yang bekerja di Amerika telah pulang ke korea setelah dia diisytiharkan pemain terbaik dunia. Dia telah diberi cuti untuk berehat buat sementara waktu. Sementara dia bercuti, dia menjaga anak Irene yang diberi nama Seoeon. Suami Irene telah mati akibat kemalangan setahun yang lepas. Irene membuka syarikat butik sendiri. Kadang-kadang Irene sibuk dengan kerja dan telah menyuruh YoonGi menjaga anaknya. YoonGi menjaga anak Irene seperti anaknya sendiri.
YoonGi membawa Seoeon jalan-jalan dengan mendukungnya berjalan mengelilingi taman. Lama kelamaan, Seoeon tidur. YoonGi terus membawa Seoeon ke Irene di butik.
"Irene-ssi, Seoeon dah tidur."
"Eoh ? Mai sini."
"Kamu tidak mahu kahwinkah ? Kesian saya tengok kamu membesarkan Seoeon seorang."
"Ada, tapi orang itu tetap sahaja menolak." Irene merenung YoonGi. Lama.
"Baiklah, saya pergi dulu."
"Nae.. YoonGi-ssi. Malam ni kamu pergi tidak ke rancangan televisyen itu ?"
YoonGi hanya tersenyum sahaja memandang Irene.
---
"Fuhh.. Nasib aku sempat pergi ke bangunan rancangan tv itu. Dah agak, memang ada kaitan." bisik hati omma TaeYeon. Ommanya sempat mengambil buku yang diberi YoonGi dahulu dan diberikan kepada pengacara rancangan tv tersebut sehari sebelum rancangan itu berlangsung.
* Di bilik TaeYeon *
TaeYeon menghantar mesej di kakao kepada sahabatnya.
'Korang.. aku ada masuk rancangan tv yang nama 'You'll Get It' ke kalau tak silap. Datang tau !' - TaeYeon
'Hah ? Betul ke ?' - MinAh
'Eoh ? Untung la. Kau kan model sekarang. Nanti jangan lupa tarik kami masuk tv sekali tau ╮(╯▽╰)╭' - - SeoHyun
'Oh nae ? Nanti aku pergi dengan Dong Wook lah.' - Jessica.
'Ok, kalau Jessica pergi dengan Dong Wook, kita pergi tiga lah tau. MinAh & SeoHyun ? Ok ? Aku amik korang.' - HyoLin.
'Ok' - MinAh & SeoHyun.
"Yes !" jerit TaeYeon di dalam bilik.
---
* Di set *
10 minit sebelum rancangan bermula.
TaeYeon sudahpun duduk di atas kusyen yang disediakan mereka di atas pentas. Kemudian datanglah omma appa dan adik TaeYeon serta 4 orang sahabatnya. Mereka mengambil tempat duduk.
"Eoh ? Itu bukan Cikgu ChaeWon ke ?" soal MinAh.
"Yalah ! Cuba tegur."
YOU ARE READING
[C] My First Love in High School [Suga ff]
AcakTaeYeon, seorang murid yang tidak disukai dengan beberapa orang murid. Akan tetapi dia menyukai YoonGi. Senior nya. Dalam diam, YoonGi pun menyimpan perasaan terhadap TaeYeon. Mampukah mereka bertahan untuk bersama suatu hari nanti ? Nantikan ! M...