// Di rumah YoonGi //
" Weh, Yoongi ! Daebak ahh kau sambut perempuan tu tadi atas pentas !" kata Kris dengan memberi tepukan. Kris membaringkan badannya atas sofa.
" Hah ? " YoonGi pelik dengan perangai Kris. Yoongi melabuhkan punggungnya di atas sofa depan Kris.
" Kau sambut dia tu, ada masuk babak tak ? " soal Kris sambil merenung Yoongi.
" Tak da pun. Aku ada belakang pentas, aku ternampak dia nak terjatuh aku pergi la sambut. "
" Ohh .. Dia cantikkan ? " soal Kris lagi sambil mengingatkan TaeYeon di pentas tadi.
" Haa ? Ya.. ya.. " jawab YoonGi gagap.
" Aduhh !! Macamana kalau Kris suka pada TaeYeon ?? " detik hati YoonGi.
" Kau nak tahu satu perkara tak ? " soal Kris lagi.
" Hah ? Apa dia .? "
" Tadi aku ada pergi bilik rehat TaeYeon tu. Aku ada letak surat. Àku cakap aku nak jumpa dia esok. Pukul 10. Kat tingkat 3. Aku rasa aku suka dia. Aku nak meluahkan perasaan. Kau rasa dia pergi ke tak eh ? " Kris ragu-ragu tentang surat yang diberikannya pada TaeYeon.
" Err... Na.. Nak kut ? Err , esok kau tunggu je lah ." jawab YoonGi gagap lagi. Kris dapat mengagak sesuatu yang tak kena. Tapi dia membiarkkan.// Esoknya di sekolah //
" Kris nak jumpa TaeYeon pukul 10 kan ? Sekarang dah 9:30. Baik aku pergi jumpa Taeyeon dulu. " YoonGi melirik jam tangannya. Dia terus meluru ke tingkat 3.
Setelah sampai di tingkat 3, dia ternampak TaeYeon sudah berada di koridor. Dia terus meluru ke arah TaeYeon.
" Hi TaeYeon ! " YoonGi menegur TaeYeon.
" Eoh ? Hi ! Err, kamu ke yang nak jumpa saya ? " soal TaeYeon teragak-agak.
" Hah ? Jumpa apa ? Ada orang penting ke yang nak jumpa awak ? " soal YoonGi pura-pura tidak tahu.
" Eoh ? Tak da apa lah. Err,, awak buat apa kat sini ? "
" Saya nak jumpa awak lah. Puas saya cari. Saya nak cakap sesuatu. "
" Hah ? Apa dia ?? " soal TaeYeon ingin tahu.
" Sebenarnya .. saya .. saya .. " YoonGi teragak-agak untuk beritahu TaeYeon.
" Saya apa ? "
" Saya ... " tidak sempat YoonGi hendak beritahu Kris pun sampai.
" Hi TaeYeon ! Saya yang hantar surat kat awak semalam. Saya nak jumpa awak. " terjah Kris belakang TaeYeon tiba-tiba.
" Eoh ? Awakkah ? " soal TaeYeon sedikit terkejut.
" Aduhh ! Kris dah sampai pulak. " detik hati YoonGi.
" Eoh ? YoonGi ? Kau buat apa kat sini ? " soal Kris.
" Eoh ? Tak da apa. Saja ."
" TaeYeon ! Jom ke sana sebentar. " ajak Kris.
" Eoh ? Jap . YoonGi ! Tadi awak tak habis cakap lagi. Awak sebenarnya nak bagitahu apa ?"
" Tak da apa lah ! Ok, bye ! " YoonGi berlalu pergi dengan perasaan hampa.
" Ook "
Kris menarik tangan TaeYeon.
YoonGi menurun tangga perlahan dan menitiskan air matanya.• Hi ! Maaf lambat .
• Fanfics ni Slow Update.# SHZLINLOY ~
YOU ARE READING
[C] My First Love in High School [Suga ff]
RandomTaeYeon, seorang murid yang tidak disukai dengan beberapa orang murid. Akan tetapi dia menyukai YoonGi. Senior nya. Dalam diam, YoonGi pun menyimpan perasaan terhadap TaeYeon. Mampukah mereka bertahan untuk bersama suatu hari nanti ? Nantikan ! M...