Jag hinner knappt slå upp ögonen innan en knackning mot min sovrumsdörr ljuder genom rummet och mammas huvud syns i den lilla dörrspringan.
"Felix är här"
Säger hon med en låg röst och jag rullar förvirrat över på rygg innan jag gnuggar sömnen ur ögonen och nickar svagt. I nästa sekund så kliver du in genom dörren med ett brett leende på läpparna. Jag följer dig med blicken när du nonchalant rör dig över golvet och sjunker ner bredvid mig i sängen. Du lägger benen i kors och vilar bakhuvudet i händerna innan du möter min undrande blick.
"Godmorgon"
Säger du enkelt och skrattar lågt för dig själv. Själv ligger jag still och betraktar dig med förvirring och försöker förgäves att kväva en gäsp.
"Vad gör du här? Det är söndag och klockan är typ hur tidigt som helst"
Får jag fram med en rosslig morgonröst och jag lägger märke till hur du snabbt fångar upp underläppen mellan tänderna innan du skakar lätt på huvudet och blickar över på mig med ett flin.
"Klockan är nio, jag hade kunnat vara här vid sju så var tacksam"
Säger du skämtsamt och jag skakar bara på huvudet åt dig och drar händerna över ansiktet för att vakna till ytterligare.
"Okej, jag är oerhört tacksam Felix. Får jag fråga varför du är här?"
Får jag ur mig med en ironisk ton och du flinar svagt bredvid mig innan du ger mig en lurig blick som får mig att frukta vad som kommer härnäst.
"Sabrina var här igår, eller hur?"
Frågar du med en lurig stämma och lutar dig intresserat framåt för att möta min blick.
"Jaaaa"
Svarar jag osäkert och inser mitt misstag när du sätter dig upp i sängen och blickar ner på mig med ett exalterat ansiktsuttryck.
"Vad hände? Blev hennes våta drömmar verklighet?"
Frågar du med en hög röst och jag hyschar dig panikslaget med mina föräldrar i tankarna innan jag generat försöker att dölja mina röda kinder undan din intensiva blick.
"Nej gud nej. Vi gjorde inget, eller alltså vi myste lite, såg på film och jag kysste henne innan hon gick"
Säger jag generat och slår ner blicken i madrassen. I ögonvrån uppfattar jag hur du för ett ögonblick tittar bort och tystnaden fyller rummet innan du rycks ur din plötsliga tystnad och blickar över på mig ett flin på läpparna. Men något i din blick är annorlunda."Behöver lilla Oscar lite råd?"
Säger du retsamt och jag himlar lätt med ögonen åt dig och skrockar lågt.
"För du är en sådan expert eller?"
Säger jag vilket får dig att överrumpla mig genom att sätta dig grensle över mina höfter med täcket nersparkat så att dina jeans och mina underkläder är det enda som skiljer våran hud ifrån varandra. Jag vet inte vart jag ska titta så till slut fastnar min blick i din luriga blick och jag kan inte förmå mig att röra en min.
"Ska jag suga av dig?"
Frågar du rakt på sak och drar lätt med händerna över min mage vilket får mig att spänna musklerna. Jag känner hur blodet rusar i ådrorna och mina kinder blir röda som tomater medan jag stammar ur mig ett "va?".
"Jag driver Oscar"
Förtydligar du med ett skratt och en blinkning och jag känner mig med ens väldigt dum trots att jag egentligen inte förstår skämtet. Vad är det för sorts skämt egentligen? Ändå släpper jag ur mig ett kort, iscensatt skratt för att släta över den pinsamma situationen och du flinar tillbaka samtidigt som en idé tar form i min hjärna.
"Om jag vill att du suger av mig då?"
Frågar jag med en retsam ton och avvaktar för att se din reaktion. För en gångs skull är det jag som får dig att tappa orden. Din mun förblir halvöppen och du ger mig en chockad blick samtidigt som du desperat försöker att tolka min kommentar. Försöker att förstå om jag är seriös eller ej.
"Jag driver Felix"
Säger jag slutligen och flinar svagt trots att jag egentligen bara ville se din reaktion. För visst hade jag absolut inte tackat nej till en sådan sorts behandling av dig. Aldrig. Ett skratt slinker ur dig och du boxar lekfullt till mig på axeln innan du kliver av mig och sjunker ner bredvid mig i sängen.
"Vad synd då"
Säger du malligt efter en kort stunds tystnad och som alltid lyckas du få sista ordet och lämnar mig förvirrad. Vad betyder dessa kommentarer egentligen?
YOU ARE READING
Livet innan studenten / Foscar
Fanfiction"Tja, Felix" Var allt du behövde säga för att jag skulle vara fast. Denna bok beskriver det som leder fram till boken "Studentnatten". Av: enadeiene