Nästa morgon vaknar jag upp med dig i min säng. Förvirrat slår jag upp ögonen och sveper med blicken över din kropp som ligger enbart centimeter ifrån mig. Jag påminns av gårdagen då vi somnade framför en film och bara tanken av att du faktiskt stannade hos mig hela kvällen för att få mig på bättre humör värmer hjärtat och jag kan inte låta bli att le.
Jag ligger i flera minuter och bara studerar ditt lugna ansiktsuttryck och följer dina vackra drag med blicken. Allt jag önskar är att du vore min. Att jag utan att tveka hade kunnat dra in dig i min famn, linda armarna runt din midja och kyssa dig godmorgon. Bara tanken av dina läppar mot mina får fjärilarna att vakna i magen och jag släpper ur mig en tung suck som till min förvåning får dig att öppna ena ögat och kisa svagt mot mig vilket får mig att le.
"Godmorgon Felix"
Mumlar jag fram med en hes röst och ditt svar avbryts av en gäspning innan du huttrar till och drar täcket tätare omkring dig.
"Har du öppnat fönstret? Det är iskallt härinne"
Klagar du högt med en hes rosslig röst som får håret på mina armar att resa sig innan jag skrockar lågt över din hopkurade ställning med täcket uppdraget till hakan. Jag förvånas över din kommentar eftersom det inte ens är speciellt kallt i rummet men rycker lätt på axlarna för mig själv, du är trots allt lite som du är.
Innan jag hinner reagera så har du hoppat närmare mig och din kalla hand placeras på min mage vilket får mig att rycka till.
"Shit vad varm du är, värm mig Oscar"
Får du fram med en hes röst och jag tappar orden över din kommentar. Vad menar du med att jag ska värma dig? Men du ger mig ingen vidare tid att tänka efter utan pressar din kropp närmare min och hugger tag i min handled för att placera min arm om dig så att jag numera ligger bakom dig och skedar dig. Jag stelnar till och vågar knappt röra en muskel men när du inte gör en tendens att flytta på dig så vågar jag äntligen slappna av och försiktigt krama om din midja samtidigt som jag tillåter mitt ansikte att gosa in sig i din nacke vilket får dig att fnissa tyst.
"Det kittlas"
Fnissar du fram och jag kan inte låta bli att skrocka lågt över din reaktion vilket får vibrationerna från mitt skratt att få dig att fnissa ännu mer och vrida dig i min famn. Dina rörelser resulterar i att du skjuter bak din rumpa så att den pressas mot mitt skrev och mitt skratt får ett abrupt slut.
"Vad stel du blev, vad gör du?"
Skrattar du fram och lyfter huvudet lite för att lyckas möta min blick. Jag försöker diskret att skjuta mina höfter en bit bakåt och möter din blick med ett leende.
"Äh inget, det blev lite varmt bara"
Får jag fram med en aningen nervös stämma. Du ger mig bara en fundersam blick innan du skakar lite på huvudet åt min reaktion och rullar över på andra sidan så att du plötsligt ligger med ansiktet mot mig. Jag överrumplas något av din vändning och kan inte låta bli att flacka med blicken mellan dina ögon och dina läppar. Du ligger helt blixtstilla och studerar mig med ett lugnt, avslappnat ansiktsuttryck och jag kan inte längre stå emot frestelsen.
Försiktigt hoppar jag närmare och inväntar din reaktion. Du ligger helt still och tittar på mig med stora, lugna ögon. När jag försiktigt sträcker på halsen och låter mina läppar smaka på dina så låter du mig kyssa dig. Inte nog med det, din hand lägger sig om min nacke och dina läppar följer med lätthet med i mina rörelser. De lyckliga fjärilarna i magen hinner precis infinna sig innan du hetsigt knuffar till mig i bröstkorgen så att våra läppars kontakt avbryts och jag spärrar panikslaget upp ögonen när jag inser vad som just hänt.
"Vad gör du Oscar?"
Frågar du anklagande och jag flackar nervöst ner med blicken i madrassen medan jag febrilt försöker att komma på en bra förklaring till mina handlingar.
"V-vad gör du själv?"
Får jag fram med en skakig röst och du möter min blick i ett kort ögonblick innan du hastigt sätter dig upp i sängen och drar fingrarna genom håret.
"Jag blev bara tagen av situationen I guess, och det var faktiskt du som kysste mig. Inte tvärtom"
Får du fram med en aning stressad röst och jag känner hur kinderna hettar till medan jag likt dig sätter mig upp i sängen med ryggen vänd mot dig och drar händerna genom håret.
"Men jag vet inte, jag, jag bara rycktes med"
Får jag fram med en skakig röst och hör hur du ändrar ställning i sängen genom att täcker prasslar till.
"Jaja, vi glömmer det. Det betydde ju ingenting"
Säger du nonchalant innan du reser dig ur sängen och ställer dig upp på det svala golvet. Med endast ett par svarta boxerkalsonger går du förbi mig och vidare ut mot badrummet medan jag suckar tungt för mig själv.
Såklart det inte betydde något, för dig. Medan det betydde allt för mig.
YOU ARE READING
Livet innan studenten / Foscar
Fanfiction"Tja, Felix" Var allt du behövde säga för att jag skulle vara fast. Denna bok beskriver det som leder fram till boken "Studentnatten". Av: enadeiene