12.

1.2K 91 27
                                    

Den efterlängtade sommaren infinner sig äntligen och skolan tar slut. Det är med blandade känslor jag kryper ner under täcket den där första sommarlovs kvällen. När skolan numera inte är igång och studiehjälp är en aktuell ursäkt för oss att träffas så är jag rädd att jag inte kommer att få se dig på hela sommaren. Försöker intala mig om att det är någonting bra, någonting positivt. Om jag inte behöver se dig varenda dag och inte behöver frestas av det jag mer än allt vill åt, dig, så kanske den här förälskelse svalnar. Det hade underlättat saker något otroligt. Har trots mina övertalningsförsök svårt att se det positiva. För hur ska jag överleva en sommar utan dig.

Nästa morgon behöver jag inte jämföra fördelar och nackdelar av att inte ha dig nära eftersom du överraskar mig genom att dyka upp utanför min dörr. Att se dig gör mig lycklig, lyckligare än vanligt och för en gångs skull är det jag som tar initiativet när hälsnings kramen utdelas.

"Oscar"

Säger du som vanligt för att påbörja en konversation oss emellan. Jag kan inte låta bli att le. Kan inte låta bli att känna mig hoppfull, du dyker trots allt upp utanför min dörr första dagen på sommarlovet utan att vi ens har bestämt några planer.

"Felix"

Yttrar jag och hoppas att lyckan inte strålar igenom allt för mycket genom mitt försök till en avslappnad röst. Du ler svagt och lutar dig avslappnat mot dörrkarmen innan du menande fingrar på axelbandet av din ryggsäck som hänger över din ena axel.

"Vi ska bada, hämta badkläder"

Säger du och allt jag gör är ler och nickar. Vägrar att tänka på att detta säkert är en engångsgrej. Att dina riktiga vänner troligtvis är upptagna och det är därför du är här. Med snabba, exalterade rörelser packar jag ber badbyxor, en handduk och solkräm i min ryggsäck innan jag sluter upp bredvid dig med ett leende på läpparna som du är snabb med att besvara.

Lyckligtvis så ligger badplatsen inom promenadavstånd och efter en kort promenad i den ljumna sommarvärmen med avslappnade konversationer oss emellan så är vi slutligen framme. Jag låter den bara huden på mina armar njuta av den svaga brisen som får löven i träden att fladdra till. Min blick vilar på vattenytans spegelblanka yta och jag hinner sända en tacksam tanke över det faktum att jag faktiskt la ner de där extra timmarna på gymmet under våren. För när jag vänder mig om och möts av din vältränade bara överkropp så får jag blinka hårt för att återfå fokus innan jag aningen generat låter min egna tröja falla till marken och blotta min bara hud.

"Jävlar"

Slinker ur dig när du sveper med blicken över min kropp. Mina kinder hettar till och du verkar inse vad som slank ur dig. Din blick vänds hastigt upp mot solen och du lyfter ena handen för att fläkta dig själv innan du blickar över på mig, noggrann med att behålla ögonkontakt.

"Jävlar vad varmt det är"

Säger du med ett skratt och jag instämmer snabbt. En liten del av mig undrar ändå om du från början inte syftade på värmen när svordomen slank ur dig. Kanske finner du min kropp attraherande. Kanske finner du mig attraherande, intressant. Men innan jag hinner utveckla tankarna så är du redan halvvägs ner i det svala vattnet och jag får bråttom.

Innan det kyliga vattnet ens har nått upp till min navel så dyker du ner under vattenytan och jag betraktar dig med en intensiv blick när du noggrant drar händerna genom ditt numera blöta hår på ett sätt som får dina vältränade biceps att spännas ordentligt. Med ett flin på läpparna rör du dig sedan mot mig och jag inser dina intentioner alldeles för sent. Dina kalla, blöta händer placeras över mina höfter och jag rycker till en aning över den kyliga känslan mot min varma hud.

"Felix"

Säger jag med en varnande ton när dina blöta händer sakta rör sig upp över min mage och bröstkorg. Ett kort skratt lämnar dina läppar och min hud knottrar sig under din beröring. Om det är pågrund av kylan eller helt enkelt pågrund av din simpla beröring har jag ingen aning om. Hetsigt förflyttar jag mig bakåt i det midjehöga vattnet. Bort från dina händer. Vänder mig om för att du inte ska upptäcka mina skära kinder och höjda andning. Känner snart hur din kalla, blöta mage och bröstkorg pressas mot min rygg. Hör ditt skratt. Förstår att du gör detta utav rent jäkelskap och inte av den anledning jag vill att det ska vara.

Och det krossar mig hur du skrattandes avlägsnar din kropp från min och dyker ner i vattnet igen som att ingenting har hänt medan jag står kvar med känslan av din beröring överallt över min brännheta hud.

Det krossar mig hur mycket jag vill ha dig när du uppenbart inte ens tänker i de banorna.


------
Jag är ledsen över att jag inte uppdaterat något på några dagar. Har haft mycket att göra och mycket har hänt. Vill inte heller sätta mig ner och skriva ett slarvigt, halvdåligt kapitel då jag tycker att ni förtjänar mer. Men nu kör vi igen.

Lycka till alla ni som börjar skolan imorgon, om det är första dagen på gymnasiet så önskar jag er en jättebra dag. Det kommer att gå hur bra som helst, ni är bäst!

/N

Livet innan studenten / FoscarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin