Ik ben Juul. Ik zit op mijn kamer door het raam te kijken. Ik kijk hoe het zonnetje op de bomen schijnt, hoe de wolken verschuiven en probeer te denken waar de vliegtuigen heen vliegen. De zomer komt op zijn einde. En de herfst gaat beginnen. Dat vind ik het mooiste seizoen. Hoe de bomen van groen naar kaal gaan. Hoe de blaadjes van groen naar geel, oranje en bruin worden. En hoe meer er donkere dagen komen.
Mijn kleine zusje Sofie speelt met mijn mama buiten. Ze is aan het schommelen in onze oude boom vannachter. En mijn oudere zus Saar zit te lezen in de zon, probeert nog zoveel te genieten als het maar kan van de zachte, warmte stralen van de zon.En ik verveel me dood. Dus ik bedenk welke dingen dat ik kan zien in de lucht. Een vogel, een dino, een baby, een dolfijn,.... Ik steek mijn oortjes in om muziek te luisteren. En op dat moment hoor ik iemand binnen gaan. Het is mijn mama dat aan het eten begint. Ik kijk nog eens naar buiten. En ik zie Sofie, Saar plagen en vragen om mee te spelen: tikkertje. Maar mijn zus vind haar te oud voor die spelletjes en ze wordt kwaad en duwt mijn kleine zusje op de grond.
Sofie zit daar met een sip lipje en puppy ogen en begint te huilen. Ze zit te schreeuwen en roept Mama! Ik hoor mama schrikken in de keuken en ze loopt naar buiten. Sofie haar broek is een beetje vuil en ze heeft een klein schrammetje. Mama zegt nog eens tegen Saar dat ze voorzichtiger moet zijn met haar kleine zus. Maar Saar trekt er haar niks van aan.Wanneer de rust is terug gekeerd. Gaan we aan tafel. En mama schept op. Saar zit te klagen dat mama altijd haar te veel opschept en ze zo niet kan afvallen! Terwijl ze helemaal niet dik is. En mijn kleine zusje zit wat met haar eten te spelen. Mama negeert Saar haar geklaag en begint te vragen hoe was vandaag op school. Sofie zegt dat ze het heel leuk vond en dat ze nieuwe vriendjes heeft gemaakt. Ze heeft ook nog een tekening gemaakt voor de juf. En dan gaat ze door naar mij. Ik zeg gewoon dat het goed ging en dat mijn toets van geschiedenis goed ging. Meer niet want eigenlijk op school gaat het niet zo goed. Maar we eten in stilte verder. Morgen terug school, we zullen wel zien wat het brengt.
JE LEEST
The girl that changed my life (Dutch)
No FicciónIk ben Juul. Ik ben 13. En ik heb 2 zussen. Mijn kleine zus Sofie is 5 en mijn oudere zus Saar is 15. Samen met mijn zussen en mijn moeder wonen we samen. Onze vader is vreemd gegaan met iemand anders en mijn moeder is gescheiden van hem nog maar 1j...