Op school sluit ik me vaak op in het toilet. Maar onlangs heb ik een klein donker kamertje gevonden in de kelder. Er staan 3zetels en 1tafel met 4stoelen errond. Er is ook een klein raampje zodat er schemerig lichtinval in de kamer is. Zo net genoeg licht om nergens tegenaan te lopen. Ik doe het licht niet aan want ik vind het fijn om zo in het donker te zitten en je ziet toch genoeg door het raampje. Dit wordt mijn kamertje voor altijd! Vanaf dat ik dit heb gevonden is dit mijn lievelingsplekje op school. Niemand zit hier ooit. Het is wel een nadeel omdat het helemaal in de kelder is, kom ik iets vaker te laat in de les. Omdat het helemaal beneden is en als ik chemie heb of biologie moet ik helemaal naar het 4de verdiep lopen en dat haal ik niet. Maar ik kan er op trainen.
Ik wordt vaak gepest op school. Ik wordt uitgelachen, uitgescholden, genegeerd,... Ik snap niet waarom dat ze het doen. Ik zeg nooit iets over of tegen hun. Dus ik begrijp het niet. Volgende week is er schooluitstap naar Parijs. Langs ene kant zie ik er tegenop omdat ik dan met alle irritante mensen zit maar langs ene kant vind ik het fijn om de nieuwe dingen te zijn en even weg te zien van thuis. Ook al is het maar 3dagen.
Ik zit in het kamertje op school. Ik lig in de zetel na te denken. Tot plots iemand hier komt aangerend. Ze loopt de kamer binnen en gooit de deur toe. En ze gaat er met haar rug tegen aan staan. Ik hoor dat er nog mensen naar beneden lopen: 'Ze is hier heen gegaan!' Nu zit ik recht in de zetel. Ze heeft me nog niet gezien. Ze staat in het klein schemerig licht van het raam. Ze gooit haar boekentas op de tafel en de boeken dat ze vast had legt ze ook op de tafel. Zou ze nu merken dat ik naar haar zit te kijken? Zou ze het door hebben dat ik hier ook zit? En waarom verstopt ze haar? Plots loopt ze naar de schakelaar en ze doet het licht aan. Nu schijnt er een fel licht in de kamer en je ziet alles nu heel duidelijk. Zou ze me nu wel opmerken? Of had ze me al gezien?
Wat vinden jullie van het verhaal? Kan er iets beter of wil je dat er een gebeurtenis zeker niet mag ontbreken. Laat het me weten.
JE LEEST
The girl that changed my life (Dutch)
No FicciónIk ben Juul. Ik ben 13. En ik heb 2 zussen. Mijn kleine zus Sofie is 5 en mijn oudere zus Saar is 15. Samen met mijn zussen en mijn moeder wonen we samen. Onze vader is vreemd gegaan met iemand anders en mijn moeder is gescheiden van hem nog maar 1j...