Saar in opname

5 0 0
                                    

Het gaat nog slechter met Saar. Ze heeft al veel psychiater en psychologen gezien. Ondertussen hebben ze ook vastgesteld dat ze ASS heeft of volledig geformuleerd autismespectrumstoornis. Daarin heeft ze ook verteld dat ze een paar trauma's heeft. 1. Met haar neef. 2. Over school en de pesterijen. 3. Met een jongen.

Nu is ze dus opgenomen in een gespecialiseerd ziekenhuis voor eetstoornissen. Klinkt natuurlijk heel eng. Maar ik denk dat het met haar beter gaat. Ze eet goed en komt heel goed bij in gewicht. Ze heeft bijna een gezond gewicht. Maar als ik met haar ga praten. Lijkt het alsof niks in haar hoofd veranderd. Alsof ze daar gewoon weg wil. Haar gewoon weg eet. Als ze met mij praat wil ze terug afvallen naar echt een abnormaal laag gewicht. Dat ik zelf echt niet oké vind. Maar ik blijf met haar praten en luisteren want ik vind het belangrijk dat ze eerlijk blijft tegen mij. Zodat ik toch als enigste misschien weet wat er in haar omgaat. Dat vind ik enorm belangrijk. Ik ben heel zorgzaam persoon. Maar met mij gaat het ook niet goed. En tegen mijn zus durf ik dit ook zeggen daarom is ze denk ik ook zo open naar mij toe. Omdat we met elkaar open kunnen praten over wat we denken en wat we voelen.

Na 3 weken in opname te zijn. Bespreken ze verder of ze naar een volgende stap mag in haar genezing door verder te blijven in behandeling of op ontslag. Ze besliste mijn zus op ontslag te sturen. Ze at alles op wat haar werd opgelegd en ze zagen geen eetprobleem meer. Ook haar gewicht was nu naar een gezond gewicht gestegen. Volgende week mocht ze naar huis, verdere behandeling was niet meer nodig. Dit was een klap in haar gezicht. Ze was blij maar wist ergens dat niet oké was. Dit was niet de juiste oplossing.

Eenmaal dat ze thuis. Let goed op haar op. Ik heb afspraken met haar gemaakt. Ze schrijft in een dagboek wat ze denkt en wat ze eet en hoeveel ze sport. Maar het wordt telkens maar meer en meer en haar gewicht staat er telkens bij soms zelfs meerdere keren. Haar gewicht is dalend. Het gaat echt niet goed. Ik zeg dat ze naar de huisarts moet gaan. 'S Avonds gaat ze meteen naar de huisarts die verwijst haar door naar haar oude psychiater in een gewoon ziekenhuis. 

The girl that changed my life (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu