Drahá Hayley.
Jsem si jist, že ses dosti přemáhala, abys tuto obálku otevřela, ale nakonec jsi zde a čteš si, co má tvůj dědek na srdci, protože jsi našla odvahu. Vždycky jsi našla odvahu, protože jsi byla už odjakživa silná. Zdědila jsi to jak po mamince, tak i po tátovi.
Byli na tebe hrdí, všichni jsme mohli na tebe spoléhat.
Občas, když jsem seděl na mém křesle, kde sedím mimochodem také teď, a koukal jsem se z okna na všechny ty stromy a na nebe, měnící svou barvu, od rána do večera, cítil jsem jejich přítomnost. Cítil jsem tvou babičku po mém boku s rukou na mém rameni. Jindy jsem je i viděl, stojící před oknem a mávali na mě.
Byli šťastní. A pokaždé, kdy jsem ucítil jejich přitomnost, přišel na mě takový uklidňující pocit.
‚Cokoliv se stane, bude to zase dobré.' šeptala mi babička kdysi do ucha.
Vím, že cokoliv se stane, ty budeš v pořádku. Dohlížíme na tebe, a ano, myslím tím i sebe. Oba víme, že mi nezbývá už moc času a mě mrzí, že ve svých posledních chvílích ti nemůžu poskytnout ani pořádný domov, kde je teplá voda a elektřina. Je mi to moc líto, Hayley. Snažil jsem se ze všech sil.
Nechal jsem ti celý dům, můžeš si dělat cokoliv s tím chceš, Oskar se nabídl, že ti pomůže, tak snad to dodrží a v závěti jsem ti přenechal svoje finance. To ale není to poslední... v té krabici, kterou jsem ti naposledy ukazoval jsou i videokazety, kazety s písněmi a tátovy dopisy.
Na jednom videu jsme celá rodina a oslavujeme babiččiny narozeniny. Kamera stála na dvaceti knížkách a nahrávala. Hrála jsi tam na klavír a všichni kolem tebe zpívali. Tvoje hra na klavír...dechberoucí. Nevypadla jsi jako obyčejná mladá dívka ťukající na nějaké dřevěná tlačítka a ‚náhodou' to vydávalo nějaký zvuk. Hrála jsi na ty klávesy, jako kdyby ses narodila s klavírem místo srdce. Dávala jsi do hry celé svoje srdce, soustředila ses jako nikdy. Každou melodii jsi dokázala zahrát od srdce. Zvuk klavíru nám nešel do uší, jako všechny ostatní hudební melodie, ale přímo do srdce. Chvěl jsem se, když jsi hrála na klavír, protože jsem cítil každou klávesu jako svoje srdcebití a nechtěl jsem, abys přestala hrát, protože se to zdálo, jako kdyby mi přestalo bít srdce.
Plakali jsme na té kazetě. Dokonce i tvůj tatínek. Všichni jsme v tom momentě zapomněli na všechny dluhy, poplatky a jiné problémy. Vždycky, když jsme slyšeli jakoukoliv melodii, neexistovalo nic jiného než hudba.
Budeš mi chybět, Hayley. Mrzí mě (i za babičku a tvé rodiče), že nebudeme u toho, až protančíš celou noc na plese v těch přenádherných šatech a zahraješ něco s tím svým orchestrem, který jsem ještě neslyšel. Nebudeme tě moct podpořit v den tvé ústní maturity, ale jedno vím jistě. Jsi chytrá a všechny zkoušky máš v kapse. Přeju ti dopředu hodně štěstí.
Vždycky je tady hudba. A my stojíme hned u tebe. Dohlížíme na tebe.
I když budeš mít špatnou náladu a my tam nebudeme moci být, abychom tě uklidnili, dávám ti tady radu.
Zavři oči,
nadechni se,
vydechni,
pusť si hudbu,
lehni si,
a soustřeď se,
jenom na hudbu,
a usměj se.
Jsi ta nejstatečnější slečna, kterou znám. Ať už je ti v této chvíli jakkoliv, nevzdávej se ničeho. Hlavně ne kvůli smutku. Máš ten nejhezčí úsměv, tak ho neskrývej. Mám tě rád, Hayley, stejně jako babička, tatínek a maminka.
A nakonec ti chci dát radu do života: Život uteče neskutečně rychle, ani nestihneš mrknout a už budeš stará, ležet v posteli a bát se, kdy už se neprobudíš. Prožij to tak, abys na to v té chvíli ráda vzpomínala, a s lidmi, na které nikdy nezapomeneš. Nikdy není dost. Vždycky je tam něco nového. Nemyslím tím samozřejmě, abys hned skákala padákem, udělala to největší grafiti, ale klidně i malý zážitek ti může udělat úsměv na tváři, který nikdy nezapomeneš.
S láskou,
tvůj děda.
Tak jsme se dozvěděli, co bylo v obálce! Abych byla upřímná, málem jsem se rozbrečela. Nevím, proč přesně, ale prostě...fůůůůů.
Chtěla bych Vás ještě seznámit s verca_o s její "Wattpad projekt" je to projekt, kde každou kapitolu píše jiný člověk a vy se tak můžete seznámit s novými autorkami, nebo se samy připojit. Moje vysvětlování je na bodu mrazu, takže se můžete kouknout na odkaz, který hodím do komentářů a zjistit si bližší informace:)-K
ČTEŠ
Marshmallow (CZ)
Teen FictionBOOK ONE Občas stojí za to, zastavit písničku, která vám přehrává v uších pouze kvůli určitému člověku, zpomalit moment, který se díky němu stane a přehrávat si ho pořád dokola. Hayley Marshallová stoprocentně patří k lidem, kteří pro hudbu žijí. P...