Selepas waktu kerja, Rizky mengajakku ke Butik kegemaran mama untuk menempah baju pengantin. Aku melihat semua koleksi rekaan di butik tersebut. Amat memuaskan.
" Hi, Rizky. How are you ? Where is our bride ? " tetiba seorang pemuda lembut menegur Rizky.
" Hi , zal . Here ! My future wife, Mia . Nur Maisarah Aisyah ! Mia ? Ni Rizal , pereka di butik ni ." Rizky saling memperkenalkan kami berdua. Aku hanya memberi senyuman kepadanya.
" Wah! Bukan main lawa bakal bini kau. Takpe. Aku akan design baju pengantin yang paling lawa untuk korang. Mama you dah pesan kat I to make your future wife like a princess. " jelas Rizal lagi .
"Aduh ! Like a princess ! Haha . " aku mengutuk dalam hati.
" Yela, zal. Kau pastikan dia anggun, lawa, dan cantik. Aku nak kau designkan dia baju pengantin yang sopan dan menutup aurat tetapi elegent. " panjang lebar Rizky memberi keterangan.
Zal membuat thumb up lalu membawa aku ke suatu sudut untuk mereka baju pengantin yang sesuai untukku. Dia mengukur saiz badanku sekali.
Rizky tekun menungguku di ruang menunggu. Aku kasihan melihat Rizky yang kelihatan lesu disebabkan penat seharian bekerja.
Selepas selesai dengan urusan baju pengantin, aku segera mengajak Rizky pulang untuk memberi ruang Rizky rehat.
Kereta Camry hitam laju meluncur di lebuh raya. Aku sengaja membawa Rizky pulang awal. Tak sanggup aku melihat Rizky terpaksa menungguku.
" Macammana ? Design Rizal ? Lawa tak ? Mia suka? " Rizky menyoal.
" Suka. Lawa design dia. Sopan tetapi tetap elegent. " jawabku.
" Sorry buat Rizky terpaksa tunggu lama kat butik. Mesti Rizky penat kan? " kataku rasa
bersalah." Eh, manadalah. Rizky okey lah lagi pun Rizky yang ajak Mia pergi butik tu kan . So? Don't worried about me. " Rizky memberi senyuman kepadaku.
Aku pun turut tersenyum melihat senyuman di wajah Rizky. Lega hatiku bila dia berkata sedemikian.
" Thanks Rizky sebab sudi teman Mia ke butik! " ucapku sambil tersenyum .
" No problem ." jawab Rizky
--Skip--
YOU ARE READING
Dia JodohKu
Romance"Dia Jodohku" Miasarah akur akan kehendak keluarganya untuk menjodohkan dia dengan anak sahabat kepada papanya . Lelaki yang dia sendiri tidak mengenal siapa dirinya sebenar . Dia tidak pernah menemui gerangan empunya badan . Namun dia hanya berhara...