Part 32

4K 113 6
                                    

Mia mulai mengerakkan tangannya . Terasa berat baginya untuk membuka matanya. Dia berusaha membuka mata. Sinaran lampu menerja masuk ke matanya. Dia melilau untuk mengenalpasti keberadaan dirinya.

Orang pertama yang dia ingin jumpa adalah suaminya, Rizky. Dia terasa ada tangan yang mengenggam tangannya. Mia menoleh dan terlihat Rizky setia menemaninya.

" Abang. Abang . " Mia mengoncang lembut tubuh Rizky bagi menyedarkan dia dari tidur. Rizky mengesat matanya apabila terbangun dan terlihat Mia sedar. Dia terus menarik Mia ke dalam pelukannya. " Ya Allah, Mia . Alhamdulillah . Akhirnya , Mia sedarkan diri juga. " Rizky bersyukur melihat isterinya sedar. Dia sungguh gembira melihat isterinya sedar, betapa rindunya dia dengan senyuman serta ketawa isterinya itu.

Rizky meleraikan pelukannya lalu memanggil doktor untuk memeriksa keadaan Mia. Riak wajah doktor membuatkan Rizky bertambah lega . " Isteri Encik dah okey dah. Kepala beliau dah bertambah okey. Just kaki dia still dalam proses pemulihan lagi . Rasanya kalau takde apa-apa, esok dah boleh discharge. " doktor itu memberi keterangan lalu beredar.

" Mia kat mana ni ? " mukanya mengerut menahan sakit di kepalanya. " Mia kat hospital. Mia excident tiga hari yang lalu . Mia tak sedarkan diri selama tiga hari. " jelas Rizky .

" Mia tak sedarkan diri selama tiga hari ? " Mia meminta kepastian sambil mencerna apa yang berlaku.

Rizky mengangguk . " Mia, Abang minta maaf . Sebabkan abang, Mia excident . " Rizky tunduk. Beliau rasa bersalah ke atas isterinya .

" Eh, takde la . Abang tak salah . Mia yang degil nak pergi beli barang dapur sorang diri. " Mia pula menyalahkan dirinya .

" Dah la . Tak guna salahkan diri masing-masing. Yang penting , Mia dah sedarkan Kejap, Abang nak call papa dengan Daddy jap. Mesti dorang happy ni . " Rizky mengeluarkan telefon bimbitnya.

Rizky kembali ke tempat duduknya setelah selesai membuat panggilan. " Abang . " Mia memanggil . " Ye ? Kenapa ? Kepala Mia sakit ke ? " Rizky mengambil berat . Mia tersenyum melihat suaminya amat mengambil berat terhadapnya.

Mia mengeleng . " Mia nak makan . Lapar . " Mia merenggek inginkan makanan . " Oh , Mia nak makan apa ? Cakap je . Abang pergi belikan. " Rizky menawar dirinya.

" Mia nak makan nasi goreng kampung , boleh ? " pesannya .

" Boleh . Everything for you dear " Rizky segera ke restoran berdekatan untuk membeli makanan buat Mia.

" Eh , Rizky kan ? Apa awak buat kat sini ? Mana Mia ? " Rizky terdengar suara menyapanya dari belakang . Rizky menoleh. " Eh , Natasya. Ye, saya. Mia kat hospital . Saya belikan Mia makanan " jawab Rizky .

" Arh ? Mia kat hospital ? Dia kenapa ? Dia okey tak ? " Natasya gelabah.

" Dia excident tiga hari yang lalu . Dia dah stabil, baru je sedar tadi petang. " jelas Rizky .

" Oh, patutlah whatapp tak balas . Call tak jawab . Dia kena rawat kat mana ? Sorry tau saya tak datang melawat . Saya baru tau berita ni. " Natasya serba salah.

" Eh , takpe . Mia mesti paham . Dia di Hospital Shah Alam. Kalau ada masa datang la melawat Mia kat rumah . Lagipun esok dia dah boleh discharge . " Rizky mengalu-alukan kedatangan Natasya untuk melawat isterinya.

" Okey. Insha allah saya datang. " Mia memberi senyuman kepada Rizky .

" Okeyla, saya gerak dulu. Assalamualaikum. " Rizky meminta diri untuk beredar.

" Okey . Waalaikumsalam . Sampaikan salam saya untuk dia. " ujar Natasya sebelum Rizky menghilangkan dirinya.

" Nah, Nasi goreng Kampung. " Rizky bagi bungkusan kepada Mia . " Thanks abang . " Mia gembira . " Most welcome dear . " Rizky membalas.

" Oh ya , abang ada jumpa Natasya tadi kat restoran. Dia kirim salam kat Mia . Dia kata dia minta maaf sebab tak jenguk Mia . Dia tak tau pun Mia excident. " terang Rizky .

" Dan Mia kenal tak wanita yang hantarkan Mia ke hospital ? " Rizky bertanya .

" Hmm , waalaikumsalam . Takpe , nanti Mia whatapp dia . Hmm , Mia tak berapa ingat la, bang . Tapi Mia nak sangat jumpa dia. Mia nak berterima kasih dengan dia . Mana dia , bang ? " rayu Mia berhenti makan .

" Abang tahu nama tapi tak dapat nak cam sangat muka dia sebab time tu abang serabut tentang sayang . Risau dengan keadaan sayang. " Rizky mengingat wanita hari tu.

" Hmm , takpe la. Kalau ada rezeki, Insha Allah. Kita jumpa juga dia nanti kan . " Mia mengukir senyuman .

Keluarga Rizky dan Mia tiba serentak sewaktu Mia sedang menjamah nasi goreng kampung yang dibeli oleh Rizky. " Mia . Anak mama dah sedar. " mama terus mendakap tubuh kecil anaknya itu." Syukurlah Mia dah sedar. Mama Mia tu dah berapa hari dah tak makan, tidur pun tak lena . Asyik pikirkan Mia je. " Papa mengucap syukur . " Ish . Abang ni , mestilah saya risau. Dia la satu-satunya anak saya tau. " rungut Mama pula.

Mia tersengih melihat mama dan papanya . " Mama, Mia okey lah . Mama tak perlu risau. Rizky ada je jaga Mia . " Mia memandang Rizky. Rizky mengukir senyuman. " Oh ya , tadi doktor ada jumpa Rizky. Dia kata Mia dah boleh discharge esok memandangkan Mia dah sedarkan diri. " jelas Rizky kepada semua .

"Alhamdulillah " semua mengucap syukur atas kesihatan Mia yang semakin membaik.

Dia JodohKuWhere stories live. Discover now