treize

2.6K 200 38
                                    

- Oscars perspektiv -

Med Drake spelandes i bakgrunden låg jag på rygg i min säng efter att jag precis klivit ut ur duschen. Vi har några lediga dagar nu innan vi ska dra hem till Sverige för att träffa lite fans, göra intervjuer och sådant. Jag passade på att springa milen och köra lite i gymmet idag när jag ändå är ledig. Sakta reste jag mig upp, satte mig upp i sängen innan jag tog stöd från armarna och reste mig upp. Sakta gick jag fram till min tv, satte på den och vände mig igen och började packa lite inför hemresan.

Jag kollade ned i den halv packade väskan. Hittills så ligger det bara underkläder, träningskläder och några få vanliga kläder, mer har jag inte packat eftersom vi inte åker förrän om några dagar. Ett ljud från telefonen hördes och jag vände mig dit, gick till sängen och såg Omars namn visas på displayen.

16:14 Omar: now watch me whip

Jag kollade frågande på smset innan min sovrumsdörr plötsligt öppnas och Omar hoppar in i kalsonger, skriker watch me nae nae och gör dansen och sedan springer ut. Jag står helt tom och försöker förstå vad som precis hände men jag bryter bara ut i skratt innan jag slänger mig i sängen och kollar twitter en liten stund. En tweet får mig att stanna till ett par sekunder.

@ebbamosally just bought a plane ticket to Sweden, mom n dad, I'll see you in a couple of days

Ett leende dök upp på mina läppar, Ebba skulle alltså också till Sverige. Hoppas hon inte har fullt upp och att vi får någon dag ledigt så kanske vi kan gå och göra saker som vi gjorde när vi var unga. Jag vill verkligen få upp kontakten med henne igen. Jag bestämde mig för att svara på hennes tweet.

@oscarenestad eyo what about you, me, coffe, kungsan someday?

Jag ställde mig upp igen, drog på mig lite myskläder och gick ut ur rummet, nedför trappan och in i vardagsrummet. Jag möttes av någonting jag inte sett hos Ogge på länge, ett leende.

"Vad har hänt?" Ogge tittade upp när jag pratade. Han log sitt stora leende, det leendet han alltid log när han mådde som bäst. Med Ebba.

"Titta" sa han och gav mig sin telefon, jag började läsa.

o.m | deras nummerWhere stories live. Discover now