seize

3.1K 210 54
                                    

- Ebbas perspektiv -

Idag är dagen, äntligen ska jag och Ogge ha en dejt. Det var ett tag sedan nu men det är första gången jag är ledig nu på ett tag. Jag är riktigt spänd för idag, till och led lite nervös. Ogge har bokat bord på en restaurang och vi ska ha så mysigt. Jag känner att jag verkligen behöver detta just nu.

Jag fortsatte att göra iordning mig, ikväll vill jag verkligen se bra ut så jag gjorde det bästa jag kunde. Min telefon plingar till och jag får ett sms från ett okänt nummer, en kall kår går igenom mig kropp för jag vet exakt vem det är.

17:14 okänt nummer: jag hörde vad du ska göra ikväll, hoppas du kommer ihåg vad jag sagt åt dig. Håll dig undan från Ogge , han är min.

En kall kår gick genom min kropp. Detta är inte första gången jag får sms från denna person, detta har pågått i flera veckor nu och jag har polisanmält men polisen gör ingenting. Jag vågar inte säga någonting till Ogge, inte ens till Katia eller Oscar. Vill inte att någonting ska hända dem. Jag skakar av mig tanken och fortsätter göra mig iordning men jag känner obehag.

Tiden går, mitt smink är klart och jag har på mig mina kläder. Jag står i hallen och tar på mig mina skor när min mobil plingar till två gånger.

18:56 Ogge: åker nu <3

Ett leende sprider sig på mina läppar och jag svarar med ett hjärta. Jag tar upp det andra smset och jag fryser till.

18:56 okänt nummer: vi ses senare

Jag mår illa. Jag har fått från denna person förut att vi kommer ses men det har aldrig hänt. En klump i min mage bildas och jag rätar till min kjol, öppnar dörren och går ut och väntar på Ogge.

Jag laddar upp en bild på instagram medan jag väntar på Ogge. Jag hör fotsteg hur någon går en bit bredvid mig och jag tittar upp och ser min granne, jag hälsar och kollar sedan ned i min telefon. Fotstegen försvinner förbi mig och jag kollar på klockan, 19:09, snart är han här.

"Jag sa ju att vi skulle ses senare" hörde jag en röst bakom mig säga och jag fryser till. Sakta lyfter jag blicken upp från telefonen och vänder mig. Bakom mig står en tjej i min ålder, jag känner inte igen henne. Jag börjas svettas, varför är hon här? Hon får ett elakt leende på läpparna innan jag känner någonting svida mot mitt lår och jag kollar ned och ser att hon skärt mig med en kniv.

"Försvinn från Ogge eller så kommer något värre hända med han" sa tjejen och gick sedan iväg. Jag stod stilla med min hand på mitt lår, sakta tog jag bort handen och såg att jag blödde. Så fort jag kunde gick jag in, plåstrade om det och satte på mig en jumpsuit så Ogge inte skulle se plåstret. Det gjorde ont när jag gick men han får inte veta detta hände. Aldrig i livet.

Jag gick ut igen, hörde hur Ogge kom på hans moped. Han kom närmare, stannade och jag mötte hans blick och log. Tankarna i mitt huvud snurrade. Om personen kunde göra det den gjorde mot mig precis, undrar vad hon gör mot Ogge om jag inte lämnar han.

Jag klev på moppen, lade armarna runt Ogge och han körde iväg mot restaurangen. När vi kom fram gick vi av moppen, in i restaurangen och fick vårt bord. Ogge försökte ta min hand men jag nekade den hela tiden, han kollade frågande på mig. Vi kollade ned i våra menyer vi fick, jag kunde känna Ogges blick på mig så jag kollade upp mot han och kollade frågande.

"Du är bara så fin ikväll" sa han och log, jag svarade med ett lågt tack. Tankarna snurrade runt i mitt huvud, kanske borde jag försvinna från Ogges liv, jag vill inte riskera att han skadas.

Kvällen gick fort, jag vet att Ogge märkt att det är något fel på mig. Jag är inte samma glada flörtiga Ebba som alla andra dagar. Vi gick ut från restaurangen och bestämde oss för att gå en liten promenad innan vi åkte hem. Ogge försökte ta tag i min hand igen men jag nekade den och tog tag i hans arm istället. Jag sneglade upp mot Ogge och såg att han log. Han är verkligen fin, jag älskar honom verkligen, men är det värt? Tänk om hon verkligen skadar honom?

Vi kom fram till en park, det var bara vi två där. Jag stannade och Ogge kollade frågande på mig medan jag gick till en bänk, satte mig och började pilla nervöst på nagelbanden.

"Sluta titta på mig" sa jag och mötte Ogges blick. Han hade granskat varje rörelse jag gjort.

"Men du är så vacker så jag kan inte sluta titta på dig" sa han och jag reste mig upp, tårarna rann nedför mina kinder. Jag kan inte riskera detta. Ogge gick fram till mig och försökte krama mig men jag vem undan. Jag började gå ifrån Ogge men han gick ifatt mig och vände på mig.

"Ebba vad är fel?" han torkade bort en tår som ramlade ned på min kind.

"Detta funkar inte Ogge" jag mötte hans ögon, de kollade frågande på mig. Jag kan inte säga som det är, vem vet vad denna tjej är kapabel till att göra?

"Vad menar du?"

"Jag ska flytta till USA, detta funkar inte. Du och jag funkar inte. Jag älskar dig fortfarande men det kommer inte funka" jag kunde se hur Ogges ögon började fyllas med tårar. Jag ljög inte helt där. Jag har fått frågan om att flytta till USA, den delen är sann men jag kan inte berätta den riktiga anledningen, om tjejen.

"Vad menar du?" en ensam tår trillade ned på hans kind.

"Oscar" för första gången använde jag hans riktiga namn. Aldrig någonsin har jag använt det förut. "Jag gör slut"

Jag gick därifrån, lämnade Ogge bakom mig. Tårarna rann nedför mina kinder och jag tog upp min telefon och skickade iväg ett sms.

22:34 Ebba: hoppas du är nöjd nu

Jag hoppas hon låter killarna vara ifred, för detta är det värsta jag gjort.

Jag vaknade med ett ryck, tårarna rann nedför mina kinder. Jag kollade mig omkring, folket på flygplanet sov. Jag var ensam vaken. Jag sträckte mig mot vattnet och tog en klunk innan jag lade mig tillrätta och försökte somna om igen.

o.m | deras nummerWhere stories live. Discover now