vingt-trois

841 36 11
                                    

- Oscars perspektiv -
Jag stod och tittade ut över alla barn som stod och dansade, tänk att detta var jag för 15 år sedan. För 15 år sedan stod jag också och dansade i exakt samma sal, gud vad tiden går fort. Katia stod och visade lite nya danssteg för barnen medan jag stod och observerade dom, kollade så alla gjorde rätt och om någon gjorde fel så visade jag hur man gjorde rätt. Alla var så sjukt duktiga i denna grupp, satsar dom så kan de bli något stort.

Timmarna gick, vi är nu inne på våran tredje grupp som vi hjälper, 10 minuter kvar så var hela dagen slut. Då skulle vi äntligen få komma hem och sova. Jag är helt slut i huvudet, tidszonen är helt fel. Katia ropar att vi ska samlas i en ring till alla barn, de springer snabbt till mitten, formar en ring och jag och Katia ställer oss i mitten och visar olika stretchövningar som vi alla gör tillsammans. Fem minuter senare och vi är klara.

"Så tack för idag allihopa, vi ses igen imorgon och glöm inte att träna hemma ni som känner att allting inte riktigt sitter ännu, showen är snart" säger Katia till gruppen och inom några sekunder är hela rummet tomt förutom jag och Katia. Jag ler mot henne och hon ler mot mig. Vi börjar prata om gamla minnen medan vi städar lite i salen och sedan när vi går ut till dom andra killarna.

"Åh hej Katia" sa Felix när han fick syn på henne, han och Omar skyndade sig fram och kramade om henne, jag slängde en blick mot Ogge, jag såg hur han kollade runt efter Ebba ifall hon var här och när han inte såg henne såg man hur ledsen han blev. Han mötte min blick och jag ryckte med axlarna åt honom för att visa att jag inte visste om hon var här eller inte.

"Så killar, vad sägs om att ni kommer hem till mig och vi käkar lite ikväll? Har ni tid med det?" frågade Katia och Felix nickade frenetiskt

"Ja det ska vi absolut kunna, vi har inget planerat mer idag" sa jag och Katia log ett stort leende och sa vilket klockslag vi skulle vara där. Vi vinkade hejdå till henne och gick sedan ut från Base och hem till Felix som har en lägenhet mitt i stan. Vägen till Felix, som inte var långt att gå, var både pratglad och tyst. Felix och Omar pratade gamla minnen om Katia medan jag och Ogge gick helt tyst. Jag visste hur ledsen Ogge var när han trodde han skulle få se Ebba idag. Besvikelsen syntes så väl i hans ögon. Jag tycker så synd om honom, allt han vill är att få se Ebba en gång, få prata med henne.

Väl framme hos Felix så började vi genast att göra oss iordning. Klockan började närma sig 18:00 och 19:30 skulle vi vara hos Katia. Hon hade tydligen köpt ett hus här i Stockholm av någon anledning, hon är ju aldrig i Sverige. Jag såg fram emot att få umgås med Katia igen, få prata gamla minnen och få veta vad som har hänt i hennes liv under dessa år. Felix och Omar studsade från golv till tak, så exalterade var dom över kvällen. Ogge satt i en fåtölj och kollade ut genom fönstret och ner på alla människor som gick nedanför. Han såg så ledsen och besviken ut. Jag önskar verkligen han fick träffa Ebba igen, så han ser lite livsglädje i sitt liv igen.

- Ogges perspektiv -
Oscars blick brände i min nacke när jag satt i fåtöljen och tittade ut. Vi ska hem till Katia. Sist jag var hemma hos Katia var jag lycklig. Sist jag var hemma hos Katia fanns Ebba i mitt liv, allt jag önskar är att få träffa henne en sista gång, att få höra hennes röst igen, få känna hennes läppar mot mina. Mina tankar avbröts när min telefon började plinga, Olivia smsar. Gud vad jag är trött på den där tjejen.

18:02 Olivia:
Ogge älskling, när kommer du hem idag? <3

Suck. Hon klarar sig inte att vara utan mig i ens 8 timmar, så fruktansvärt jobbig.

18:03 Ogge:
Jag vet inte, ska hem till Katia och käka..

18:03 Olivia:
Katia? Ogge, vem är Katia?

18:04 Ogge:
Vår gamla manager, vi träffade på henne idag så vi ska hem och äta så jag blir sen hem idag.

18:04 Olivia:
Hm okej, skynda dig hem älskling så ska du få dig en överraskning ;)

Standard Olivia, jag tror hon bara är tillsammans med mig för att vi har bra sex och för att jag är känd. Det känns verkligen som det, allt hon vill göra är att antingen ligga eller göra någonting så skvallertidningar har bilder på oss när vi är på stan. Att ha en hemmakväll med film och chips skulle hon aldrig gå med på, jag borde göra slut med henne men då blir jag helt ensam och det vill jag inte.

Tiden gick, jag kollade på klockan och den visade 18:56, för första gången tror jag att vi är i tid för en gångs skull, ovanligt. Felix och Omar sprang upp för trappan till Katias ytterdörr, de väntade på att jag och Oscar skulle komma upp innan de knackade på dörren. Det tog några sekunder innan dörren öppnades och vi såg Katias stora leende.

"Hej killar" sa Katia och Felix och Omar kastade sig i Katias famn, Oscar skrattade lite lätt åt dom och jag drog på smilbanden. Katia visade vägen till altanen när Felix och Omar hade släppt taget om henne, det var en stor inglasad altan med pool utomhus. Vi slog oss ned vid bordet och Katia gick in och skulle göra klart maten.

"Wow vilket ställe" sa Oscar och kollade runt, det var verkligen fint. Killarna började prata om hur fint stället var, och det var det verkligen.

Fotsteg hördes och Katia kom gåendes med en bricka med förrätter på. Hon gick sedan ut igen till köket för att hämta resten.

"Wow det ser verkligen gott ut" sa Felix när Katias fotsteg hördes ännu en gång. Jag kollade upp mot altandörren. Ebba.

o.m | deras nummerWhere stories live. Discover now