tretton

280 11 9
                                    

23 mars 2015

OMAR

Jag går med osäkra steg mot henne. Det är nu jag ska göra det, jag ska gå fram till Sandra. Jag hoppas verkligen att det är hon för annars blir det pinsamt...

Jag knackar lite lätt på Sandras axel och när hon vänder sig om piskar hennes långa svarta hår mig i ansiktet. Det får mig att göra en min jag önskar att jag inte gjorde.

"Hej?" säger jag, lite osäker på vad jag borde säga.

"Tja" får jag som svar. Hon låter uttråkad.

Säg det nu, Omar!

"Jo, som du redan vet så skulle jag fråga dig om du ville göra något. Så vad blir ditt svar?" jag låter mycket försiktigare än det var meningen. Hon höjer på ena ögonbrynet och jag börjar genast tvivla.

"Det visste jag inte! Men om du nu vill ha ett svar så blir det nog... Nej." säger Sandra och vänder sig om igen. Jag stelnar till och står kvar på exakt samma plats.

Är det inte hon? Är det Sabrina?

Precis då går Sabrina förbi mig i korridoren och jag möter hennes blick i en sekund. Plötsligt står allt klart för mig och jag springer fram till henne. Jag börjar gå bredvid henne.

"Jag har väntat" säger hon med ett leende, men utan att kolla på mig. Jag ler också, men med mina ögon på henne.

"Bio?" säger hon och kollar på mig. Jag nickar som svar. Vi fortsätter gå. Just då är jag väldigt glad att hon skickade det där meddelandet.

Men oj, vad jag kommer ångra det.

---

Det trodde ni inte va? ;)

Btw, Sabrinas outfit på bilden om ni inte fattat det :)

Falling | o.rМесто, где живут истории. Откройте их для себя