27 maj 2015
OMAR
Jag står spänt lutad mot tegelväggen sjukhuset där Sabrina befinner sig. Ett tag har jag väntat på att Zoey ska komma och det hoppas jag verkligen att hon gör. Hon får inte glömma det, det tillåter jag inte. Nej usch, det är klart hon inte kommer göra.
Precis när jag tänkt den tanken ser jag Zoey komma gåendes och kolla sig omkring. När hon får syn på mig går hon fram till mig och ler det får framtvingade leendet man ler när man träffar nån man inte känner så väl.
"Kom" säger jag bara och går mot porten in till sjukhuset. Med snabba steg går jag mot disken för att fråga efter Sabrina. Zoey kämpar på med att hinna med, hon är säker 15cm kortare än mig.
"Eh hej vi undrar vart Sabrina Tyringe är" säger jag hastigt till kvinnan bakom disken. Enligt hennes namnskylt heter hon Veronica och hon knappar in något på sin dator.
"Hon genomgår just nu en operation och kan självfallet inte ta emot besökare då. Just nu befinner hon sig i operationssal 4 plan 3 men kommer efteråt få återhämta sig i rum 23 plan 2. Ni kan lämna kontaktuppgifter om ni vill så kontaktar vi er när hon kan ta emot er."
"Hur lång tid kommer det dröja tills det då?" frågar Zoey denna gång. Veronica kastar en blick på datorn innan hon svarar.
"Ungefär en vecka" säger hon.
"En vecka?! Så länge kan jag inte vänta!" utbrister jag.
"Tyvärr så är du tvungen." säger hon medlidande.
"Kan du åtminstone säga vad för slags operation hon genomgår!" stönar jag irriterat.
"Amputation av vänstra benet." svarar hon kort.
-
OJOJOJ.
Men jag har tappat läsningar, är det nån som fortfarande läser? Denna hår u vilket fall som helst mot sitt slut.
DU LIEST GERADE
Falling | o.r
FanfictionOkänd 15:34 Hej Omar. Omar 15:52 Vad vill du??? Okänd 15:53 Få dig att falla för mig. "Förvänta dig aldrig det förväntade" sa hon. -Copyright- @thefoooz