tjugotvå

206 9 0
                                    

18 maj 2015

SABRINA

Omar har inte varit i skolan på två veckor veckor. Varför? Han har bytt skola. Troligtvis på grund av mig.

Allt jag vill är att han ska förlåta mig. Ska det vara så svårt?

"Ja," säger en röst i mitt huvud. "Ja det ska det"

"Nu är det fan nog!" säger en röst som jag omedelbart känner igen. Zoeys. Jag höjer på ögonbrynen och försöker se ut som om jag inte bryr mig. Hon himlar med ögonen och lägger armarna i kors.

"Du vet vad jag menar! Enda sen den där idioten Omar bytte skola så har du varit så jävla deppig alltså! Dags att rycka upp sig!" säger hon och kollar upp på mig med allvarliga ögon och viftar vilt med armarna!

"Vi ska söka upp jäveln." avslutar hon med. Jag försöker se arg ut, fast jag egentligen bara vill gråta.

"Men vafan Zoey det är ingen stor grej! Jag är över det!" säger jag irriterat.

"Sluta bara, vi vet båda två att det där inte är sant!" säger hon med en förmodligen en dubbelt så irriterad röst som jag.

"Okej, fine! Men jag kommer inte söka upp honom, fatta vad pinsamt!" säger jag och tar tag i hennes armar och skakar dem.

"Eh jo, det ska vi visst." svarar Zoey kort och går iväg innan jag hinner svara. Jag suckar och tar fram mobilen för att sms:a henne och eftersom jag bar på väg hem från skolan och vi bor åt helt olika håll så orkade jag inte springa efter henne.

Sabbi 16:23
Vrf vill du så himla hjärna söka upp honom?!?!?!

16:24
Vad ska du ens göra?

Zoey 16:27
Jag ska ge honom en stor fet jävla smäll på käften

Sabbi 16:28
VA I HELVETE TÄNKER DU MED

16:28
FOTEN ELLER?!!!?! MAN BÖRJAR JU SERIÖST FUNDERA!!!!!!!

Zoey 16:29
-.-

16:30
Krossar man min bästis hjärta så krossar jag ens face

16:30
Det är enkla regler som alla borde kunna

Sabbi 16:32
MEN ASSÅ

16:32
UGH ok du vinner men du får göra det själv och du får absolut INTE nämna mig!!!!

Zoey 16:33
Jippi :D

---

Heeeej

Falling | o.rWhere stories live. Discover now