"Malam ni jangan lupa Naim. Yang kita plan semalam, bawak torchlight dengan cutter tau. Aku bawak yang lain-lain"
"Okay-okay, no hal. Nanti aku rembat cutter Cikgu Majid. Torchlight pinjam junior dah lah. Haritu aku nampak Mampat ada torchlight besar."
"Ikut kau lah. Asal ada. Nanti tak memasal tak boleh masuk pulak," bebel Ajim, risau plan malam nanti tak menjadi.
Naim angguk-angguk tanda faham. "Ni aku nak tanya kau ni Jim, kau nak rembat siapa punya malam ni? Aku nak amek Mira punya tau, kau jangan amek yang tu, tu aku punya," warning Naim awal-awal pada Ajim. Ajim gelak tiba-tiba.
"Hahahahaha kau nak amek Mira punya? Dia ada tetek ke doh? Entah-entah, bra dia saiz cup A je. Aku tengok macam baru puberty je, sejemput besar mangkuk je."
Naim berang. Dia tumbuk bahu Ajim. "Celaka kau! Jangan kutuk dia boleh tak? Mira tu lawa, aku tak hadap sangat saiz besar ke kecik. Aku nak jugak sebab dia lawa, cun kau tahu cun?" Panas betul Naim bila Ajim mengutuk pujaan hati dia. Dia pon sedar, tetek Mira tidaklah besar. Lebih besar tapak tangan daripada tangan kalau ditekup. Tapi apa salahnya, dia suka pada Mira. Tetap pujaan di hati. Ajim masih gelak.
"Lantak kau lah Naim. Aku nak Vi punya. Baru betul, double D. Boleh buat masak maggi jadi mangkuk coli dia"
Sudahnya diorang berdua bantai gelak. "Celaka, punchline mangkuk bukan-bukan sial." Vi, gadis chinese bertetek besar. Daripada form 1 lagi dia sudah jadi bualan mulut lelaki-lelaki di asrama. Selepas 4 tahun, dah form 5 baru Ajim dan Naim berpeluang melancarkan aktiviti rembat coli di asrama puteri. Malam ini, malamnya.
**
Malam sudah tiba. Ajim dah gelisah bercampur excited. Bercampur aduk rasa dalam hati. Tidak sabar dia mahu skodeng budak-budak perempuan tengah tidur. Dengar cerita, budak perempuan bukan-bukan tidurnya. Dia pernah dengar, Vi tidur hanya dengan bercoli dan berseluar dalam. Entah betul entah tidak, malam ini dia akan saksikan sendiri. Ajim tunggu Naim. Naim tidak juga muncul. Katanya tadi mahu paw maggi kat junior, tapi sudah sejam tidak juga turun. Janji pukul 3 pagi mahu masuk aspuri, ini sudah dekat pukul 3, Naim tak muncul lagi.
Ajim sambung baca majalah Ujang. Sayang, Ujang sudah tidak akan keluar lagi lepas ni. Siri Ujang sudah tamat, takkan di-publish lagi. Sesekali Ajim ketawa baca lawak antarabangsa. Sedang dia baca buku, seorang junior masuk ke biliknya.
"Bang Ajim, abang Naim cakap tunggu dia kat bawah hostel nanti. Dia nak pergi toilet kejap." Kata budak junior itu sambil di tangan ada mangkuk kosong yang sudah habis konten magginya. Naim lepas makan berak, itulah kerjanya. Itu pasal dia kering, tulang je timbul.
Ajim tunggu di bawah blok. Dengan kain pelikat dia balut tutup kepala. Di tangan ada kain pelikat untuk Naim. Dia sandang beg. Dalam beg ada cutter yang dirembat Naim daripada bilik warden, Cikgu Majid. Dalam kepala sudah terbayang-bayang Vi tidur terkangkang. Tidak lama kemudian, Naim turun sambil berlari-lari anak.
"Sorry Jim. Sakit perut." Naim angguk saja, sebelum mengajak. "Jom!"
Mereka terus bergerak menuju ke aspuri. Laju langkah kaki, takut-takut dilihat sesiapa, susah jadinya nanti. Ajim dengan Naim sudah sampai tepi pagar. Cutter dibawa keluar. Pagar besi lembut itu dipotong membentuk bulatan sebesar saiz badan Naim lalu mereka menyusup masuk ke dalam dengan pantas. Mereka berada di ruang dobi yang terletak di bawah blok asrama. Sunyi. Sepi. Gelap gelita. Di kejauhan, kelihatan guard aspuri sedang tidur. Mereka tidak akan pilih laluan itu.
Naim mengisyaratkan kolah mandi yang tidak dipakai kepada Ajim. Fahamlah Ajim apa perlunya kolah itu. Ajim segera panjat kolah itu, tingginya saja sudah paras dada. Jarak ke tingkat satu asrama makin dekat. Lalu, dia berpaut pada tiang besi paip yang mengunjur keluar. Ajim dan Naim budak parkour, maka mereka mudah untuk melompat-lompat ini. Dengan sekali henjutan, mereka berjaya paut pada balkoni asrama. Dengan mudah, mereka sudah berada di tingkat satu.
YOU ARE READING
Seram
Short StoryKoleksi cerpen seram untuk semua. Hantu ni sebenarnya wujud, cuma kau je yang tak nampak. Cuba kalau nampak? Mungkin dia ada belakang kau tu sekarang, tengah perhati kau dengan mata terjegil dan gigi taring berlendir.