"Bang, sayang takutlah, huk huk."
"Janganlah takut. It's okay sayang, tempat ni takde orang. Line clear."
"Ish, tapi bang, tempat ni sunyi sangat. Gelap pulak tu, seramlah."
Mad Nor sengih. Dalam hati dia dah melonjak-lonjak rasa gembira. Gadis dara di hadapannya itu bakal menjadi santapan nafsunya sekejap lagi.
"Takde apa Lily sayang, takyah takut, takde hantu, semuanya bebaik je, hehe," balas Mad Nor menenangkan sambil tali pinggangnya dibuka cangkuk. Zip ditarik turun.
"Tapi bang..."
"Takde tapi-tapi, kejap je lagi abang bawak sayang ke dunia yang penuh dengan nikmat, hehehe. Sedap tau main ni, hehehe." Seluar Mad Nor sudah diturunkan hingga ke paras lutut menyerlahkan seluar dalam rona merah. Tinggal celana dalam itu saja yang harus ditanggalkan untuk dia meraih mahkota idaman para lelaki.
Gadis yang sudah terlentang di atas meja, bertelanjang bawahnya dan hanya tinggal baju tshirt merengek-rengek manja.
Seluar dalam dilucut. Mad Nor menyengih. Namun, baru saja dia mahu menujah, telefon bimbitnya berbunyi.
Ah, potong!
Dia raih henfonnya di atas meja. Contact number 'Sayang' tertera. Aik?
"Hello?" sebaik saja butang hijau ditekan.
"Abang kat mana? Lily tunggu abang lama kat rumah ni, abang tak sampai-sampai pun. Kata nak ajak sayang keluar dinner tadi, takde pon. Abang kat mana tu?"
Mad Nor terkedu. Rahangnya jatuh, terngaga luas. Batangnya kendur terus. What the fuck!
"Hikhikhikhikihik, cepatlah bang...mana ada hantu...hikhikhik" suara halus perempuan berwajah pucat bermata putih, berambut panjang kusut masai hingga ke pusat yang berlubang, bertaring dengan liur bercampur darah dan nanah yang meleleh berbunyi di hadapannya.
Mad Nor mati kata.
YOU ARE READING
Seram
Short StoryKoleksi cerpen seram untuk semua. Hantu ni sebenarnya wujud, cuma kau je yang tak nampak. Cuba kalau nampak? Mungkin dia ada belakang kau tu sekarang, tengah perhati kau dengan mata terjegil dan gigi taring berlendir.