Multimedyada cemre ve demir düğündeki halleri vee Masalla civan çiftimiz varr:)Iyi okumalar....
CEMREDEN
Bütün alışverişlerden sonra artık kına günümüzdu.
bütün kızlar toplanip eğlendikten sonra kına yakılacağı için aileler bir araya gelmişti. Demir karşımda bastan aşağı bi Suzerek bana bakmıştı. Eminim bu elbiseyi sectim diye şaşırmıştı yöresel giyinecegimi düşünüyordu.
Demirin yanındaki yerimi alırken herkesin gözü bizdeydi.
"Hogeldin Hayatım beni incelemen bitti sanirim" diyip koluna girince,elini belime yerleştirdi. Ve bana yaklaştı.
"Hayatım beni şaşırtıyorsun,kısa elbise giyinmeden nasıl durabildin" dedi kulağıma fısıldayarak.
"şimdi herkesin gözü üstümde zaten bide aşiretinin laf söylemesine müsade etmek istemedim" dedim kolunu sert bir şekilde bükünce şaşkınlıkla bana baktı.
"Ne oluyor sevgilim, kocan var yanında farkındasın değil mi" dediğinde sakince gülümsedim
"Kocam olan Demir Bey, Bekarlığa veda partisinde yaptığın bir kaçamak var mı merak ediyorum doğrusu " dedim tehditkar bir halde. kolumu ondan ayırırken, söylenen kına şarkısı ile gözlerimi ayırıp Masal'a baktım, kırmızı duvağı ile yaşlı gözleri olduğuna emindim, kendi kına gecemi hatırladım aniden, gözlerim buğulaninca,Demir elimden sıkıca tuttu.
"kendi kına geceni mi hatırladın?" Diyince aklımı okuyordu sanki diye içimden geçirdim.
"nerden anladın sen hayatım "
"karımı iyi tanıyorum demek ki "
dedi gülerek elime bir öpücük bıraktı." itiraf etmek gerekirse o gece büyülenmiştim prenses gibiydin,benim prensesim" dedi ve alnimdan öpüp yüzüme dokununca "iyiki sen Demir, kader iyiki bizi bir araya getirmiş " dedim mutlulukla.
" bazen hiçbirşey göründüğü gibi olmuyor aşkım. ilk gördüğüm gün biliyordum aslında, hayatımın sonuna kadar seni bırakmayacağımi ama kabullenmiyordum. şimdi herşey farklı" diyince ellerini sıkıca tuttum.
"Birlikte her zorluğun üstünden geleceğiz sevgilim, ölüm bizi ayırana dek" alkışlar havada uçuşurken. Masal duvağını açan Civan aşkla ona bakarken etrafta ona kem gozlerle bakanlari da görünce onları korumam gereken çok kişi olduğunu da anlıyordum.Kına bitip eve geçtiğimizde o kadar yorgundum ki demire sıkıca sarılıp uyumak bana iyi gelecek tek şeydi.
●●●●●●●●●●
Gözümü açtığımda yanımda yoktu. Yataktan doğrulunca dolaptan gömleğini alıp giyindiğini görünce"aşkım sabah sabah nereye " dedim merakla.
"bizimkilerle buluşacam hayatım damat traşına gidiyoruzz düğünümüz var ya" dedi sevinçle.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TÖRE
Fiksi UmumCemre TUNA : 22 yaşındayım.mardinde doğdum ancak istanbulda yaşıyorum babam mardinden törelerden aşiretten beni hep uzak tutmaya çalışmıştı çünkü bir kızını töre kurbanı olarak ölmüştü. Ben ise en son mardine 20 yaşımda düğünümde terk edilmem üzerin...