AUTHOR POV
Yunmi menyarung dress pink pastel yg lengannya hanya sampai siku beserta purse dan reben putih di kepala..Penampilannya hari ini cukup simple tetapi masih fabulous..
"Wahhh cantik-cantik ni nak pergi mana eo?" Tanya Tiffany yg sedang menyandar di hadapan pintu bilik adiknya..
"Nak keluar kejap dengan Si Ice Batu Tak Laku tu.. " jawab Yunmi sambil membetulkan rambutnya..
"Hahah..Btw cantik dongsaeng unnie ni..Patutlah Sehun suka sangat.." usik Tiffany sambil menolong adiknya membetulkan rambutnya..
"Ea mestilah..Unnie tak tau ke yg Hwang Yunmi ni Princess tau kat Seoul High School tu..Huh.." jawab Yunmi sambil mengibaskan rambutnya..
"Hahah..Princess lah sangat.." kata Tiffany sambil menonjol kepala adiknya itu..
"Arghh appo lah unnie ni..Orang dh sikat lawa-lawa dia boleh berserakkan balik..Ishhh.." marah Yunmi..
"Alololo.. Kesiannya Princess sorang ni..Hahaa..Dah pergilah turun Sehun dh sampai dah dari tadi..." ucap Tiffany sambil membetulkan mekap adiknya itu..
"Ne..Unnie eotthe? Cantik tak..Ke ada yg kurang lagi..Or tak sesuai ke..Cepatlah cakap unnie.." gesa Yunmi yg risau akan penampilannya..
"Adik unnie dh memang cantiklah..Don't worry okayy..Neomu yeppo macam mummy and unnie.."
"Jinjja!!! Hahha..Gomawo unnie..Yunmi pergi dulu ne..Hati-hati tau kat rumah..Annyoeng.." ucap Yunmi sambil mencium kedua pipi gebu milik Tiffany...
"Ne..Jangan balik lambat sangat okayy.." pesan Tiffany..
"Ne.." ucap Yunmi singkat dan terus menuju ke kereta Ferrari merah milik Sehun..
****
"Annyoenggg.." sapa Yunmi riang apabila dia memasuki kereta mewah itu..
"Hummm.." Balas Sehun malas.
'Aik mamat ni semalam bukan dah cair ke ice batu tak laku dia tu? Ni datang lagi perangai dia yg lama..Ish ni aku menyampah ni..' batin Yunmi..
"Kita nak pergi mana ni Sehun?" Tanya Yunmi untuk mengurangkan kecanggungan di antara mereka..
"Ikut je lah..Banyak tanya lah.."
'Kurang asam punya ice batu tak laku..Dia kata aku ni banyak tanya? Hello aku baru tanya dua soalan kot..Memang cari dajal betol jantan sorang ni tau..' geram Yunmi dalam hati..
"Sehun saya cantik tak hari ni? Saya siap sampai 2 jam setengah tau.." ucap Yunmi yg ingin mendengar pujian dari Sehun...
Sehun menoleh ke arah Yunmi sekejap dan kemudian dia terus pandang ke depan untuk fokus dlm pemanduannya...
"Humm..Biasa je.." jawab Sehun singkat..
"Biasa je?" Yunmi mencebik mendengar jawapan Sehun..Bukan itu yg dia harapkan sebenarnya..Dia cuma mahukan pujian yg ikhlas dari Sehun je...
"Humm..Habestu nak cakap apa lagi..Kalau cakap tak lawa nanti kene cekik pulak.." ucap Sehun selamba dan datar..Memang hati kering betol dia ni tau...
"Huh tak payah jawab lah menyakitkan hati je...Ish menyakitkan hati betollah..." bebel Yunmi dan terus pandangannya dihalakan ke luar tingkap...
Sesampainya di Italian Restaurant Yunmi terus mengikuti langkah Sehun masuk ke dalam restoran itu..
"Nak makan apa?" Tanya Sehun sambil membelek-belek buku menu di tangannya.
"Humm..Please give me one plate of lasagna and spagetti carbonara...Then for dessert i want strawberry cheese cake..." ucap Yunmi kepada waitress di situ dengan bahasa englishnya yang sangat pekat..
"Drinks?" Tanya waitress itu..
"For drinks just give me an apple juice." ucap Yunmi..
"Sir?" Tanya waitress tadi kepada Sehun pula..
"Pizza and orange juice.." jawabnya datar dan singkat sambil matanya tak lepas dari memandang screen iPhone 6 plus nya itu..
"Okay..Dessert?" Tanyanya lagi...
"No thanks.." jawab Sehun tanpa seulas senyuman..
"Is there anything else that both of you want?" Tanya waitress yg memakai name tag bernama Shin Hye itu dengan ramah..
"I think that's all.." jawab Yunmi dengan malas kerana dari tadi dia perhatikan mata waitress tadi tak beralih dari memandang Sehun yg sedang bermain phone itu..
"Huh.." Yunmi hanya mampu mendengus apabila melihat Sehun sibuk dengan iPhone nya itu..
"Sehunie awak tau tak gosip yg tgh hot sekarang ni kat sekolah tu?" Tnya Yunmi memecahkan kesunyian di antara mereka sementara menunggu makanan sampai..
"Apa dia?" Jawab Sehun sambil sibuk bermain dgn phone nya..
'Dia ni asek menghadap phone je..Aku ni tak cantik ke untuk dipandang eo..Ishhh sabar Yunmi tak lawak kan kalau tiba-tiba kau menjerit and mintak putus kat dia lagi sekali? Baru je getback tapi dia dh buat balik perangai lama dia..Ishhhh..' geram Yunmi di dalam hati..
"Kenal tak Park Jiyeon tu..Alah yg tinggi-tinggi tu..." kata Yunmi dengan penuh semangat...
"Ohh yg cantik-cantik tu ea?" Tanya Sehun dan terus memandang wajah Yunmi seperti memberi isyarat supaya menyambung ceritanya itu..
Yunmi yg mendengar perkataan CANTIK-CANTIK tu terus mencebik..
"Cantik lah sangat..huh..Okay lah dia tu baru-baru ni jadi model kat satu agensi permodelan tau..." kata Yunmi lagi tapi kali ini dengan wajah yg ceria dan bersinar...
"Ohhh..So apa masalahnya?" Tanya Sehun pelik dgn cerita Yunmi itu..
"Ishh mestilah pelik..Sebabnya dulu sebelum dia jadi model muka dia lebar tapi sekarang muka dia dh bentuk v..Pelikkan?" Kata Yunmi lagi.
"Apa yg peliknya..Maybe dia diet ke or dia ada buat senaman untuk kecikkan bahagian muka dia..Manalah kita tahukan.." ucap Sehun tanpa memandang wajah Yunmi..
"Sehun kita tengah date tau tapi dari tadi awak asek main handphone je..Awak ingat saya ni tunggul ke eo?" Marah Yunmi yg sudah tidak tertahan..
"Awak kata semalam awak tak nak date dgn Ice Batu Tak Laku kan..So saya pon malas lah nk layan..Dari saya layan awak baik saya tengok fashion online atau bukak instagram saya.." jawab Sehun tanpa rasa bersalah sedikit pon..
Yunmi yg mendengar perkataan yg keluar dari mulut Sehun itu hanya mampu mengangakan mulutnya sahaja..Yup dia tak pernah sangka yg Sehun lagi pentingkan Fashion online and instagram daripada dirinya..Maigaddd apakah semua ini??
AUTHOR POV END
YUNMI POV
'Oh My God!!!!!!! Sehun kau memang nak aku berubah jadi monster comel kan..Sokayy kau tunggu..Kasi aku minum air dulu..' ucap Yunmi dlm hati sambil menghirup juice apple miliknya yg baru sampai tadi..
"Hello!! Siapa jugak yg nak date dengan awak eo? Kalau asek menghadap phone je baik awak makan je terus phone tu..Senang cerita..Annoyingg.." marah Yunmi sambil melipat tangannya di hadapan dada dan menyandarkan badannya pada kerusi empuk di dalam Italian Restaurant itu...
"Dah habes membebel? Bye aku nak balik dulu.." ucap Sehun kemudian bangun dari kerusinya..
Yunmi pon apalagi dia terus memukul Sehun menggunakan pursenya dengan sekuat hatinya sebab dah geram sangat dh tu..
"Pergi lah berambus saya pon tak nak tengok lah muka awak tu..And saya pon tak ingin lah nak keluar date dgn awak..Kala awak nak keluar makan lepas ni jangan ajak saya lagi sebab saya hanya keluar makan dengan manusia bukannya dengan TUNGGUL KAYU!!! Arasso?" Ucap Yunmi dan terus keluar dari situ..
Sehun hanya ketawa melihat tingkah Yunmi itu..
"Yunmi you have stole my heart and you must took care of it very well okay..." kata Sehun perlahan dan terus memerhatikan handphone nya LAGI...
TO BE CONTINUED . . .
HAI...FIRST OF ALL I WANT TO SAY SORRY SEBAB SAYA PON TAK TAULAH KENAPA DIORANG BERDUA NI ASEK BERGADUH JE..SOKAYY NEXT PART I WILL MAKE DOUBLE...
FLYING KISS FROM SEHUN WIFE..
YOU ARE READING
My Ice Prince Boyfriend [Sehun FF]
РазноеMengisahkan tentang Sehun si Ice Prince yang mempunyai kekasih si comel Yunmi..Sehun yang sangat dingin tu selalu membuatkan Yunmi geram... "Sehun tak boleh ke awak layan saya sekejap..Dari tadi awak buat saya macam tunggul tau tak.." - Yunmi "Bu...