♥Chapter 13♥

2.2K 136 3
                                    

AUTHOR POV

ON CALL

"Yoeboeseyo?" Ucap Yunmi kepada si pemanggil..

"Hmm dah jumpa belum orang yg nak lawan basket dgn aku tu esok?" Tanya si Sehun..

"Dah..Tak payah risau sebab saya yakin yg dia akan menang.."

"Asal yakin sangat..Ingat aku tak pandai main ke eo?"

"Sebab dia tu kapten basket kat sekolah lama dia..And dia dh dah selalu menang dlm perlawanan basket...Terror kan dia?"

"Eleh..Siapa dia tu?"

"Adalah esok awak tengoklah sendiri okay..Btw selamat kalah..kekeke.." Ucap Yunmi dan terus mematikan panggilan kerana malas mahu mendengar Sehun membebel..

ON CALL ENDS

"Suka hati dia je matikan panggilan..Dah lah aku yg call kredit pon aku punya..Banyak cantik muka dia..Ish.." Bebel Sehun seorang diri...

Sementara itu...

"Boleh ke Taehyung tu menang...Kalau dia kalah macam mana? Aduhh ni aku risau ni..Kalau menang tu takpe tapi buatnya dia kalah merana hidup aku..." bebel Yunmi sambil menggigit kukunya..

"Ah baik aku tidur..Malas nak fikir banyak-banyak.." kata Yunmi dan terus terlena di atas katil empuk miliknya..

AUTHOR POV END

YUNMI POV

"Okay first of all kau kena relax Yunmi jgn nampak macam kau nervous..Lepastu kau kena nampak anggun je nanti..Aduhh macam mana nk nampak anggun kalau hati aku takot nak mati..Kalau Sehun menang macam mana?"

"Yunmi cepat lah turun breakfast sayang..Mummy dh buat kan oat untuk Yunmi..Dah jom cepat.." panggil Mummyku di hadapan pintu bilikku..Aduh Mummy ni kacau line lah..

"Mummy~~ .." rengekku manja sambil bergayut di lengan Mummy..

"Waeyo?" Tanya Mummy..

"Tiba-tiba kan Yunmi rasa macam tak sihat pulak..Macam nak demam pon ade..Kalau tiba-tiba Yunmi pengsan kat sekolah hah macam mana?"

"Nak demam ea?" Kata Mummy lalu menempelkan tangannya di dahiku..

"Hummm.." balasku manja sambil buat-buat muka macam orang sakit..

"Banyaklah dia punya demam..Semalam Yunmi takde main hujan pon..Main panas pon takde..Dah tak payah nk bodek Mummy sangat.. Now pergi breakfast then go to school before late.." arah Mummy dgn tegas..

"Alah Mummy ni tak sporting langsunglah..Bencilah macam ni.." kataku lalu terus menuju ke tingkat bawah sambil menghentakkan kaki tanda protes..

*******

Di sekolah

"Yunmi ppali.." panggil Yeri apabila kaki aku baru sahaja melangkah masuk ke dalam kelas..

"Pergi mana?"

"Ish kau ni cepat lupa lah..Harini kan Sehun nak lawan basket dengan si Taehyung tu..Jom lah kita pergi tengok sebab aku tau kau mesti nak support si Ice Prince kau tu kan?" Ucap Yeri sambil menaikkan keningnya..

'Support konon..Aku ni kalau boleh nak patah riuk kan semangat dia tu tau tak..Eeeeeiiii benci benci benci..' ucapku di dalam hati..

"Humm yelah yelah aku ingat saje je nak test kau mana tau kau ke yg lupa.."

My Ice Prince Boyfriend [Sehun FF]Where stories live. Discover now