♥Chapter 22♥

2K 128 4
                                    

AUTHOR POV

Yunmi bangun dari tidur dgn keadaan mata yg sembap..Mana taknya selepas dia membalas mesej Sehun semalam dia sambung nangis balik..

"Yunmi you must be strong..Tak boleh sedih-sedih lagi dah.." ucap Yunmi lalu tersenyum di hadapan cermin..Tiba-tiba senyumnya terus mati..

"Tak payah senyumlah Yunmi muka kau tu dah buruk sgt dah tu..Dengan mata macam panda..Huh.." keluhnya lalu terus masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri..

Selepas mandi Yunmi terus turun ke bawah untuk breakfast..Dia tersenyum melihat mummynya yg sedang menyediakan breakfastnya..

"Mummy~~~" panggil Yunmi dgn manja..

Mrs.Hwang memandang anaknya dgn pandangan marah..Lalu dia terus menyambung pekerjaannya tanpa menghiraukan Yunmi..

'Aik mummy ni dah kenapa tiba-tiba emosi pulak ni..Selalunya mummy tak pernah macam ni..' kata Yunmi di dalam hati..

"Mummy.." panggil Yunmi lagi..

"Nak apa? Makan lah cepat lepastu berambus sekolah sana.." ucap Mrs.Hwang dengan menggunakan bahasa kasar..

Yunmi sangat terkejut dgn perubahan mummynya itu..Selama ni Mrs.Hwang tak pernah menggunakan bahasa yg kasar terhadap anak-anaknya..

"Mummy kenapa? Mummy ada problem ea?" Tanya Yunmi dgn lembut lalu mengusap tangan Mrs.Hwang..

Mrs.Hwang pantas melepaskan tangannya dari terus dipegang oleh Yunmi..Dia menatap Yunmi dgn pandangan yg sangat menakutkan bagi Yunmi..

"If i have a big problem then my problem must be you!!!!" Tengking Mrs.Hwang dgn suara yg sangat nyaring..

"Ap apa yang mummy cakap ni? Yunmi tak fahamlah..Lepastu kenapa mummy tiba-tiba tengking Yunmi ni?" Soal Yunmi dgn mata yg sudah berair..

"Kau pergi sekolah sekarang sebelum aku mengamuk..Kau memang anak tak sedar diri kan..Aku penat-penat kerja cari duit utk keperluan kau tapi apa yg kau balas kat aku? Rupanya kau dapat nombor tercorot kan kat sekolah?" Tanya Mrs.Hwang dgn bahasa yg sungguh kasar..

"Mummy Yunmi minta maaf sangat-sangat kalau mummy kecewa dgn Yunmi..Tapi Yunmi janji Yunmi akan belajar betul-betul lepas ni..I promise" ucap Yunmi sambil menangis.

"Sebelum aku heret kau suruh keluar baik kau berambus sekarang.." arah Mrs.Hwang dgn wajah bengisnya...

"Tap tapi Yunmi nak mummy maafkan Yunmi dulu..Jebal mummy!!!" Tangis Yunmi kian pecah apabila mummynya menolak dirinya hingga keluar pintu..

"Aku takde anak yg menyusahkan hidup aku..Selama ni aku cuba bagi kau keselesaan tau dgn duit dan macam-macam lagi..Tapi ni yg kau balas kat aku? Kau mmg tak sedar diri tau tak...Kalau mendiang daddy ada lagi mesti dia menyampah tengok muka kau juga macam apa yg aku rasa sekarang ni..." Tengking Mrs.Hwang dan terus membanting pintu dgn sangat kuat..

"Sampai hati mummy buat Yunmi macam ni kan..Tsk tsk tsk.." ucap Yunmi tersedu-sedu..

*****

Sampai sahaja di sekolah Yunmi terus mencari keberadaan Yeri kerana dia ingin meluahkan segalanya kepada sahabat satu-satunya itu..

"Emmm Bomi kau ada nampak Yeri tak? Aku cari dia dari tadi tak jumpa-jumpa pun.." Soal Yunmi kepada Bomi iaitu rakan sekelasnya..

"Oh kalau tak silap aku tadi dia pergi taman belakang sekolah dgn namjachingu dia tu si Kai.." ujar Bomi.

"Oh..Kalau macam tu aku pergi dulu lah..Gomawoyo Bomi ah.." ucap Yunmi lalu tersenyum..

Yunmi terus menuju ke taman belakang sekolah untuk mencari Yeri..Dari jauh dia sudah dapat melihat Yeri sedang berbual-bual dgn Kai..Yunmi pun berjalan mendekati mereka berdua dari belakang..

"Kenapa chagi cakap macam tu..Tak baik tau dia kan bestfriend chagi.." ujar Kai lalu mengusap rambut Yeri penuh kasih..

Yunmi yg tidak sengaja mendengar percakapan Kai tadi serta-merta terus bersembunyi di belakang pokok yg berdekatan..

"Huhh memang lah dia tu bestfriend chagi tapi chagi tak sukalah cara dia bercakap tu..Berlagak sgt tau tak..Selama ni chagi bertahan je tau berkawan dgn dia tu.."

'Bestfriend? Setahu aku bestfriend Yeri aku je..' ucap Yunmi di dalam hati..

"Berlagak? Kenapa berlagak pulak?" Soal Kai..

"Kalau nak tahu chagi ni bukan suka sgt pun kawan dgn dia tu..Chagi kesian je sebab dia tu dah takde kawan lagi dh kat sekolah ni..Konon tak suka berkawan dgn sebarang oranglah apalah padahal dia tu mmg takde kawan dari kecil.." ucap Yeri..

"Takkanlah Yunmi yg cantik tu takde kawan lain kot?" Soal Kai pelik..

"Hahaha..Memang dia takde kawan pun..Chagi sendiri pun pelik kenapalah dia tu tak duduk kat hutan je..Kawan dgn monyet lagi sesuai kot utk dia.." balas Yeri lalu tertawa..Kai yg mendengar pun turut tertawa..

"Chagi pun tak suka dia tu couple dgn Sehun..Sehun tu punyalah perfect tapi couple dgn perempuan kaya yg bodoh macam tu..Hahah.." ucap Kai lalu ketawa terbahak-bahak..

"Kan tau takpe..Sehun tu je yg tertipu dgn kecantikan Yunmi tu.." ucap Yeri lagi..

"Semalam Sehun kata dia dah terima Naeun jadi yeojachingu dia..

"Biar betul? So Sehun baru sedar lah yg Naeun tu lagi sayang dia dari si bodoh Yunmi tu? Haahaa..Sesuai sgt diorang berdua tu.." kata Yeri lalu membelai rambut Kai..

"Sehun terima Naeun sebab dia dah tak tahan dgn perangai Yunmi yg macam budak-budak tu..Semalam Sehun ajak Yunmi balik sama tapi Yunmi tinggalkan dia macam tu je tanpa sebab..Lagipun Naeun tu lagi sesuai dgn Sehun..Sama-sama cantik dan pandai..Kan chagi?" Tanya Kai..

"Humm betul tu sesuai sgt.." balas Yeri.

"Sampai hati kau buat aku macam ni kan Yeri.." ucap Yunmi yg sudah berada tepat di belakang Yeri dan Kai..

Yeri sungguh terkejut dgn kedatangan Yunmi yg secara tiba-tiba itu begitu juga dengan Kai..

"Ehh Yunmi kau buat apa kat sini? Kau cari aku ea..Sorry aku tgh lepak dgn Kai ni..hehe.." ucap Yeri dgn wajah tidak bersalahnya..

"How could you do this to me Lee Yeri..Selama ni aku anggap you're my true friend..Tapi rupanya aku salah besar.." balas Yunmi dgn mata yg berkaca..

"Hahha..Baguslah kalau kau dah sedar.Kau tahu tak aku pun tak hadaplah nak kawan dgn kau..Kau tu je yg takde kawan sebab tu aku kawan dgn kau.." jawab Yeri disertai senyuman mengejeknya..

"Aku tak perlukan kawan macam kau lah.Selama ni aku percaya kan kau sangat-sangat tapi kau tipu aku hidup-hidup kan..Hebat.." balas Yunmi..

"Kalau kau tak perlukan aku ni aku pun sepuluh kali tak perlukan kau lah" balas Yeri..

"Kenapa bising-bising ni?" Tegur Naeun yg baru sampai di situ bersama Sehun..Tangan Naeun pula digenggam oleh Sehun..Yunmi yg melihat hanya mampu menahan air matanya dari terus keluar..

"Sehun apa semua ni? Awak tipu saya ea? Awak sebenarnya dah lama kan ada hubungan dengan dia ni..Betul tak?" Jerit Yunmi kepada Sehun..

"Aku baru couple dengan dia semalam.And you know what dia lagi pandai layan aku ni macam namjachingu dia..Bukan macam kau yg selalu nak kritik je.." ucap Sehun selamba..

"Ohh chukae kalau dia boleh terima awak..Congrats Naeun..Korang semua mmg tak guna..Aku menyesal pernah kenal dgn penipu macam korang..From now on you and me are over!!!" Jerit Yunmi dan terus berlari dari situ..

Semua yg berada di situ hanya memerhatikan kepergian Yunmi..Tiada yg berani untuk membuka suara..

TO BE CONTINUED...

MAYBE THE NEXT CHAPTER WILL BE THE LAST CHAPTER OF THIS STORY..SO PLEASE WAIT FOR MY NEW COMING FANFICTION..BTW I WANT TO CONGRATES MY BIG BABY CHANYEOL CAUSE HE WON AN AWARD TODAY IN 2015 KOREA DRAMA AWARDS..HE GOT TWO AWARDS WHICH IS 'HALLYU STAR' AND 'BEST NEW ACTOR'...AHH SO PROUD OF HIM..HE GROW VERY WELL RIGHT? I CAN'T WAIT TO SEE ANOTHER ACHIEVEMENT OF HIM..CHUKAEYO PARK CHANYEOL A.K.A MY LOVE..HIHIHI..

SO FOR THIS CHAPTER I PUT CHANYEOL PICTURE WHEN HE RECEIVES AN AWARDS TODAY...HAHA HE SO ADORABLE..YOU CAN SEE HIS HAPPY FACE IN THE PICTURE MULTIMEDIA UP THERE..

FLYING KISS FROM SEHUN WIFE..

My Ice Prince Boyfriend [Sehun FF]Where stories live. Discover now