AUTHOR POV
Yunmi memasuki biliknya dengan wajah yg penuh air mata..Dia sungguh sedih dgn apa yg terjadi..Selama ni dia terlalu percayakan mereka semua..
"Daddy Yunmi rindu Daddy sangat-sangat..Semua orang dah tak sayang kat Yunmi lagi dah..Semua orang tipu Yunmi.." ucap Yunmi lalu memeluk erat bingkai gambar Daddynya dan dirinya semasa dia kecil..
"Kenapa diorang buat Yunmi macam ni..Yunmi tahu Yunmi ni pemalas,bodoh lepastu mulut ni mmg takde insurans..Tapi Yunmi ni baik tau sebenarnya..Huarghhhh!!! Daddy i miss you!!!!" Tangis Yunmi makin pecah bila mengenangkan nasib dirinya itu..
"Daddy betul ke Daddy akan kecewa dgn Yunmi kalau Daddy masih hidup lagi macam yg Mummy cakap tu..Kalau Daddy pun benci Yunmi macam mana Yunmi nak hidup lepas ni..Huarghhhhh!!!!" Ucap Yunmi lagi lalu mengesat air matanya dan terus tertidur..
Sementara itu..
"Awak buat apa tu?" Soal Jinwoo kepada Tiffany yg dari tadi sibuk mencuri dengar ke dalam bilik Yunmi.
"Shuttt..Janganlah cakap kuat-kuat nanti Yunmi dengar habislah kita berdua.." marah Tiffany dalam nada suara yg perlahan kerana takut didengari oleh Yunmi..
Jinwoo pula hanya mengerutkan keningnya tanda tidak faham dgn penjelasan Tiffany itu tadi..Tiffany hanya mampu menepuk dahi sendiri apabila melihat wajah bingung yg ditunjukkan oleh Jinwoo itu..
"Sayang kalau Yunmi tahu kita tengah skodeng dia habislah kita..Nanti tak jadilah party hari lahir dia tu.." terang Tiffany dan terus menarik Jinwoo pergi dari situ kerana risau jika Yunmi tiba-tiba keluar dari biliknya..
Apabila sampai di ruang tamu mereka berdua terus melabuhkan punggung di atas sofa empuk lagi mewah di rumah keluarga Tiffany itu..
"Sayang tak rasa melampau ke? Yelah lagi-lagi bila Mummy tu maki Yunmi macam tu pagi tadi..Oppa kesian tau tengok Yunmi kena marah macam tu.." bela Jinwoo..
"Memanglah kesian tapi ni semua plan Sehun dengan Mummy..So nak tak nak kita kena follow jugak.." ucap Tiffany..
Sebenarnya ini semua rancangan gila Sehun dan Mrs.Hwang utk kenakan Yunmi..Hari ini ialah hari lahirnya yg ke 16 tahun dan hubungannya bersama Sehun juga telah mencecah usia 9 bulan..Dan pagi tadi sewaktu Mrs.Hwang memarahi Yunmi mereka berdua memang berada di situ tetapi mereka bersembunyi di dalam bilik Tiffany..
"Huh dah jom kita pergi..Nanti kalau Yunmi dah keluar lagi susah kita.." ajak Tiffany dan terus menarik tangan Jinwoo..
****
Yunmi yg baru sahaja bangun dari tidur terus menuju ke bilik air untuk membersihkan dirinya..Selepas mandi dia terus turun ke bawah untuk menonton televisyen..
"Huhhh...Mana semua orang ni kenapa senyap je?" Soal Yunmi seorang diri..
Tiba-tiba iPhone yg berada di tangannya berdering menunjukkan ada mesej yg masuk..
From:Unknown number
Datang ke gudang XX sekarang..Tu pun kalau kau nak Mummy kau selamat..
Tercengang Yunmi apabila menerima mesej dari orang yg tidak dikenalinya itu..Dia berlati ke luar rumah dgn baju tidur pororo bewarna pink beserta reben di kepala yg bewarna senada..Dia ingin mencari Jung ahjusshi utk menghantarnya..
"Jung ahjusshi!!" Panggil Yunmi dgn kuat..
"Jung ahjusshi!!"
"Ishh mana pulak pergi Jung ahjusshi ni..Kereta pun takde..Time macam ni lah dia nak keluar pulak..Tak tahu ke tengah saat genting ni.." bebel Yunmi seorang diri dan akhirnya dia mengambil keputusan utk menaiki teksi agar cepat sampai ke destinasi tersebut..
YOU ARE READING
My Ice Prince Boyfriend [Sehun FF]
De TodoMengisahkan tentang Sehun si Ice Prince yang mempunyai kekasih si comel Yunmi..Sehun yang sangat dingin tu selalu membuatkan Yunmi geram... "Sehun tak boleh ke awak layan saya sekejap..Dari tadi awak buat saya macam tunggul tau tak.." - Yunmi "Bu...