♥Chapter 1♥

14K 311 18
                                    

AUTHOR POV

Pagi ini Seoul telah mengalami musim bunga yang sangat indah..Bagi Yunmi dia sangat gembira kerana dapat meluangkan masa bersama dengan kekasihnya,Sehun.

"Sehun apa kata kita duduk kat taman tu nak tak?" Tanya Yunmi.

Sehun yg sedang mendengar lagu dari earphone hanya memandang Yunmi sekilas kemudian terus melangkahkan kakinya ke dalam taman tanpa mengucapkan apa-apa kepada Yunmi.

"Hishh dia ni selalu sangat macam ni tau..Aku tanya bukannya nak jawab lepastu boleh pulak dia buat muka taik dia tu..Dah lah tinggal kan aku..ishhh!!!" Marah Yunmi seorang diri.

"Sehun awak dengar lagu apa tu? Dari tadi saya tengok awak fokus sangat dengar lagu tu..Kalau saya nak dengar boleh tak?" Tanya Yunmi lagi.

Sehun hanya memandang Yunmi kemudian menyerahkan earphonenya kepada Yunmi..Dan tak lama selepas itu

"Arghhhhh...Yakk macam mana awak boleh dengar lagu yg rentak macam tu? Sakitlah telinga saya Sehun..Hish dia ni tak romantik langsung tau..Ingatkan nak bagi lagu romantik tapi bagi lagu rock pulak kat aku.." Bebel Yunmi sambil mengetuk kepala Sehun kerana geram.

"Mianhea.."

"Hmm dah lah jom balik sebab dah nak petang dah ni..Esokkan sekolah.." kata Yunmi.

"Hmm ne.." jawab Sehun singkat tetapi masih lagi mempertahankan muka datar miliknya itu..

AUTHOR POV END

YUNMI POV

"Mummy i'm backkk!!!" Jeritku ketika melangkah ke dalam rumah.

"Aigoo budak seorang ni memang tak boleh ea kalau tak menjerit?" Jawab Mummy sambil mencubit pipi aku yg tirus ini..

"Alah Mummy ni nak jerit pun tak boleh..By the way, Mummy masak apa harini? Yunmi lapar lah.." kataku sambil membuat aegyo ala-ala Hwang Yunmi..

"Haih takkan lah keluar dating tak makan sekali?" Tanya Mummy yang seperti menyindir itu..

"Mummy ni macamlah tak tahu Sehun tu macam mana..Dia tu bukan macam namja kat luar sana yang sweet..He's absolutely different.." kataku sambil menunduk.

"Mummy tahu..Takpelah nak buat macam mana dah Yunmi suka kan..Mungkin Sehun memang macam tu kan..Haha..Dah sekarang pergi mandi lepastu baru turun makan..Okayy chagiya.."

"Ne Mummy..Yunmi naik dulu okay.." jawabku dengan nada yang tidak bersemangat..

Sebaik sahaja kakiku melangkah masuk ke dalam bilik, aku terus merebahkan tubuhku di atas katil sambil memandang siling bilikku..

"Aku ni tak cukup cantik ke nak buat kau layan aku macam orang lain layan yeoja diorang? Susah betul nak cairkan kau ea? Humm tapi takpe aku takkan biarkan seorang pun yeoja dekat dengan kau..haha..Ni Yunmi lah..Siapa berani rampas Sehun aku cincang-cincang muka diorang nanti..hihihi.."

YUNMI POV END

SEHUN POV

Seperti hari biasa, tugasku adalah pergi ke sekolah bersama dengan si cerewet ni..Kadang-kadang memang penat nak layan dia berbual..Dia macam tak reti penat..Tengoklah sekarang ni pun dia masih membebel lagi..Tahu sangat dia mesti kutuk-kutuk aku tu..

"Sehun ah balik nanti kita singgah kedai bubble tea dulu nak tak?"

"Hmm..Nanti balik aku tunggu kat depan gate sekolah..Jangan lambat pulak, kau tau kan aku tak suka menunggu.." jawab aku sedatar yang mungkin..

"Ne arasso..Sehun saya masuk kelas dulu okay..Ingat jangan menggatal dengan yeoja lain tau..Kalau saya dapat tahu siap awak saya cincang okay..Annyoengg.." katanya sambil tersenyum.. Yunmi memang comel sebab tu ramai pelajar namja sekolah ni tergila-gilakan dia..Sampaikan Kai pun minat kat dia..But so bad she's mine now..

My Ice Prince Boyfriend [Sehun FF]Where stories live. Discover now