♥Chapter 19♥

1.8K 117 0
                                    

AUTHOR POV

"Ish esok ada extra class pulak..Malasnya.. " ucap Yunmi yg duduk di balkoni biliknya utk menghirup udara malam..

DO YOU REMEMBER URIL BICHUDEON TAEYANG NEOPGO PUREUN BADA MACHI EOJEOCHEOREOM ♪

Yunmi terus mengangkat telefonnya..

ON CALL

"Humm...Nak apa?" Tanya Yunmi kepada Sehun..

"Esok malam jgn lupa aku ajarkan..Sebelum aku sampai aku nak kau hafal formula math dulu..Nanti senang aku tinggal ajar je..Arra?" Ucap Sehun..Yunmi hanya mencebik mendengar bebelan Sehun itu..

"Humm..Nanti saya hafal dengan tarikh keluarnya formula tu sekali ye.." sindir Yunmi..

"Oh kau loyar buruk ea..Kalau kau tak hafal tarikh keluarnya formula tu siap kau ea.." jawab Sehun..

TITTT...

ON CALL ENDS

"Dia ni kan selalu sangat tau macam ni..Geramnya aku..Haish.." marah Sehun lalu mengusutkan rambutnya sendiri..

AUTHOR POV END

YUNMI POV

"Mana Sehun ni kata nak ajar aku tapi sampai sekarang lubang hidung dia pon aku tak nampak.." keluhku di balkoni bilikku..

"Yunmi buat apa kat balkoni tu?"

"Tengah tunggu Sehun dia kata nak ajarkan Yunmi math and subjek lain.." kataku kepada Mummy..

"Oh..Kalau macam tu Mummy turun dulu lah ye..Mummy esok ada meeting utk baju keluaran terbaru boutique kita tu.." ujar Mummy dan aku hanya menganggukkan kepalaku tanda mengiyakan apa yg Mummy cakap..

Sejak kematian Daddy tiga tahun yg lepas hanya Mummy lah tempat aku bergantung hidup..Setahun lepas tu mummy ada kenal dgn seorang pereka terkenal dunia so dari situlah Mummy belajar tentang selok-belok dunia peragaan ni..

"Woii...Kerja kau berangan je kan.." tegur satu makhluk paling annoying di dunia..

"Bila awak sampai saya tak dengar pun awak ketuk pintu tadi.." kataku kepada Sehun..

"Kalau dah berangan mana nak dengar.Dah jom belajar aku nak brain wash otak kau tu biar kasi pandai sikit" katanya lalu mengetuk kepalaku.

"Waklu lah..Dah jom pergi dekat meja belajar saya.." ajakku..

30 minit kemudian...

"Sebenarnya kalau soalan ni kau just tambahkan nilai x ni dgn nilai yg dia dh bagi..Lepastu dapat jawapan barulah kau gunakan formula khas soalan ni.." kata Sehun sambil menconteng-conteng buku rujukan aku...

"Huh..Tapikan Yeri kata kalau tambah semua pon boleh lah.." ucapku nak bajet pandai jugak..hehe..

"Yeri tu otak dia brilliant so kalau dia nak pakai jurus macam tu takpelah..Kalau otak kau ni otak anai-anai kau tau tak..Sebab apa? Sebab otak kau tu mudah rapuh kalau disembur dgn ridsect.. Arraso?"

"Mentang-mentanglah awak tu pandai tapi tak payahlah nak cakap otak saya ni otak anai-anai.." marahku dalam nada merajuk..

"Haha..Betullah apa aku cakap..Okay kalau kau guna formula yg Yeri ajar tu mmg dapat jawapan cepat tapi lepastu kau nak buat apa bila dh dapat jawapannya?" Soalnya dgn muka berlagak..

"Manalah saya tahu..Sebab tulah gunanya awak kat sini untuk mengajar saya yg cantik lagi comel ni.." pujiku kepada diri sendiri..

"Dah lah tak payah guna formula yg Yeri ajar tu..Kau buat je macam mana aku ajar tadi tu..Sekarang siapkan sepuluh soalan yg aku dh photostate kan ni..Aku bagi masa 30 minit lepastu hantar kat aku then aku akan tanda.." arahnya lalu menghulurkan sehelai kertas yg sudah dilengkapi dgn sepuluh soalan mathematic..

My Ice Prince Boyfriend [Sehun FF]Where stories live. Discover now