♥Chapter 26 (FINALE PART 2)- ENDING♥

4.3K 172 33
                                    

AUTHOR POV

Yunmi berhenti melangkah ketika matanya terlihat sebuah kedai couple di hadapannya..Dia tersenyum dan mengambil keputusan untuk memasuki kedai itu..Walaupun kedua tangannya sudah penuh dengan beg-beg kertas dari pelbagai jenis brand dunia namun itu semua tidak mematahkan semangatnya untuk bershopping lagi..

Matanya ralit memerhatikan 'couple things' yg boleh dibelinya..Tiba-tiba matanya tertarik dengan patung yg berbentuk ice dan di sebelahnya pula terdapat sebuah penukul..Tanpa membuang masa dia terus membeli patung itu..

"Humm tak sabarnya malam ni nak dinner dengan my hunny bunny..Hahaha.." ucap Yunmi seorang diri dan berlalu keluar dari kedai itu..

"Eh wait wait..Alamak aku belum beli lipstick lagi..Aduii macam mana ni barang dah penuh satu tangan..Aigoo paboya.." rungut Yunmi dan segera melangkah ke kedai yg menjual pelbagai jenis lipstick yg berjenama..

"Okay first of all aku kena cari lipstick yg menghairahkan Sehun tu..Second, aku kan dah lama tak kiss degan dia so malam ni aku kena make sure dia kiss aku..Kalau dia tak kiss aku biar aku yg kiss dia sampai dia tak boleh bernafas and sampai bibir dia bengkak macam bibir orang pembedahan plastik tak jadi..Hahahaha..Tu lah siapa suruh kedekut sangat lips tu..Kekekeke.." ucap Yunmi dan ketawa seorang sendiri..

Penjual di kedai itu pula sudah memandang Yunmi dengan pandangan pelik kerana ketawa seorang diri..

"Er miss excuse me are you okay?" Soal pekerja di kedai itu..

"Oh i'm okay..hehe..Btw can you help me?" Tanya Yunmi kepada penjual yg memakai name tag bernama Heeyoung..

"Of course i can.." balas Heeyoung dengan senyuman manis..

"Okay like this tonight i have a candle light dinner so i want my lipstick have a sexy mode..I bet you know what i mean right?" Tanya Yunmi..

"Haha..I understand what do you mean miss..Jom ikut saya.." arah pekerja itu dan Yunmi hanya mengikut sahaja..

********

"Aigoo lawanya anak Mummy ni.." puji Mrs.Hwang apabila melihat anaknya menggayakan dress hitam yg sangat cantik itu..

"Hehe gomawoyo Mummy..Tengoklah anak siapa.." Ucap Yunmi dan terus memeluk manja lengan Mrs.Hwang..

"Haha..Dah cepat pergi and fighting for your dinner sayang.." ujar Mrs.Hwang dan juga tidak lupa memberi semangat kepada Yunmi..

"Ne..Fighting.." balas Yunmi sambil mengenggam tangannya seperti penumbuk..

Selepas bayangan Yunmi hilang dari pandangannya, Mrs.Hwang mengambil bingkai gambar keluarganya yg terdapat gambar mendiang suaminya..

"Yeobo, Yunmi dah besar kan sekarang? Awak mesti happy tengok dia cantik macam tu kan? Semoga awak tenang di sana.." kata Mrs.Hwang lalu mengusap-usap gambar mendiang suaminya..

*******

Di Endurealie Restaurant

Sehun menunggu Yunmi dengan sabar.Sesekali matanya ralit memerhatikan kawasan restaurant itu untuk melihat jika Yunmi sudah tiba atau belum..

Dia tersenyum apabila mengingat kembali saat pertama kali mereka berdua berjumpa..Kenangan itu akan sentiasa dia ingat sampai bila-bila..

-FLASHBACK-

"One two three go one two three go!!" Jerit Yunmi yg sedang melakukan senaman di pagi hari..Keadaan di taman pada ketika itu sungguh ramai.

"Gelek ke tepi gelek ke kanan gelek ke belakang gelek pula ke depan.." ucap Yunmi yg masih sibuk mengikuti step yg telah dipelajarinya ketika mengikuti kelas fitness dahulu..

My Ice Prince Boyfriend [Sehun FF]Where stories live. Discover now