YUNMI POV
"Yunmi tu betol ke Sehun? Wae aku tengok dia macam lain je.." soal Yeri sambil memandang Yunmi yg sedang berbaring di atas katil sambil menutup mata..Yeri tahu yg Yunmi belum tidur lagi..
"Ntahlah Yeri aku pon tak tau..Dia macam dh lain dah.." jawab Yunmi yg masih menutup mata..Malam itu Yeri bermalam di rumah Yunmi kerana ingin menemani Yunmi di rumah..Tiffany mengikut Mummynya photoshoot di UK untuk rekaan terbaru keluaran butik mereka...
"Tapikan Yunmi aku tak pernah sangka yg Sehun akan buat macam tu tadi tau..Sweet giler kot.." jawab Yeri sambil tergelak mengingat kejadian pagi tadi yg berlaku di kantin ketika mereka sedang rehat..Kisah Of The Year tu mana boleh lupa..haha..
"Humm.." hanya guaman yg diberi oleh Yunmi sebagai jawapan..Dia juga sedang memikirkan tentang kejadian yg berlaku tadi..Tiba-tiba dia tersenyum sendiri sambil mengingat kembali insiden tadi..Happy lah katakan..
-Flashback-
Kantin Seoul High School penuh dengan murid2 yang sedang kelaparan setelah belajar dengan tekun..Di tengah-tengah kantin pula diduduki oleh si Princess Seoul High School..Siapa lagi kalau bukan Hwang Yunmi..Si Princess sejati..
"Annyoeng sunbae.." ucap Hayoung ramah kepada Yunmi yg sedang membelek rambutnya di dalam cermin seperti selalu dia lakukan..
"Hmm kau ni kan budak perempuan yg haritu..Kau nak apa? Berambuslah semak lah aku tengok muka kau.." marah Yunmi..
"Sunbae mianhea..Saya bukan sengaja pon saya betol-betol menyesal.." jawab Hayoung sambil menundukkan kepalanya..
"Huh whatever..Aku mmg tak suka maafkan orang so baik kau pergi sebelum aku berubah jadi monster comel.." kata Yunmi dengan malas kerana dia sibuk membetulkan rambutnya..
"Hmm ne..Kamsahamnida.." jawab Hayoung tidak ikhlas..
Hayoung ingin melangkah pergi tetapi tiba-tiba sahaja dia terjatuh dan air hot chocolate yg dibawanya telah terkena pada tangan Yunmi..Sebenarnya Hayoung sengaja menjatuhkan air itu tepat pada tangan Yunmi kerana dia ingin membalas dendam atas makian yg diterimanya tempoh hari..
"Argghhhh!!!!! Panas Panas!!! Yeri panas!!!!! " Jerit Yunmi yg dapat didengar oleh seluruh penghuni kantin pada waktu itu..
Yeri dengan paniknya mengelap tangan Yunmi yg sudah melecur..Setelah itu semua pelajar namja di kantin itu menolong Yunmi dengan menghulurkan sapu tangan dan meletakkan air sejuk pada tangan Yunmi..Yunmi hanya mampu menangis kerana kulit tangannya seperti ingin koyak..
"Yunmi tahan sekejap ea..Aku bawakkan kau pergi Healthy Room ea?" Tanya Yeri sambil memegang tangan Yunmi untuk membantunya berdiri..Luka itu harus cepat dirawat kalau tidak akan meninggalkan parut yg besar pada tangan mulus dan putih milik Yunmi..Hayoung yg melihat kejadian itu hanya tersenyum puas dengan hasil 'karya' yg telah dibuatnya pada tangan Yunmi..Dia sedikit pon tidak ada rasa bersalah apatah lagi ingin meminta maaf..
Tiba-tiba sahaja ada seseorang datang dan terus mendukung Yunmi ala-ala bridal style..Semua pelajar terkejut dan serta-merta semua peljar namja yg menolong Yunmi tadi terus mengeluh dan terdiam..
"Se se Sehun?"
"Ne jom kita pergi rawat chagi punya luka ni.." jawab Sehun sambil membawa Yunmi pergi dari situ..
Sehun membawa Yunmi ke taman belakang sekolah yang indah..
"Wae bawak saya pergi sini..Saya nak rawat luka ni lah kat Healthy Room..Kalau lambat nanti ada parut dh tak cantik pastu dah tak boleh nak pakai baju sleevless lagi dah.." bebel Yunmi.
Sehun yg mendengar bebelan Yunmi mencubit pipi gebu milik gadisnya itu..Jujur dia sangat rindukan suara Yunmi membebel tidak puas hati..
"Yakk appo lahh..Kalau tak nak hantar takpe saya boleh pegi sendirilah..Saya ni bukannya gadis manja yg asek harapkan bantuan org lain je..Saya boleh berdikari lah.." kata Yunmi sambil berdiri..Kemudian dia menyambung lagi bebelannya itu tadi..
"Dah tahu tak nak hantar tak payah lah gatal-gatal nk dukung aku tadi..Kan senang kalau aku pergi dengan Yeri je tadi..Kalau pergi dengan Yeri mesti dh siap dh tangan aku..Ni tak hishh.." marah Yunmi seorang diri sambil melangkah keluar taman..
Belum sempat Yunmi ingin melangkah tiba-tiba sahaja Sehun memeluknya dengan sangat erat..
"Saya tak nak hantar awak pergi Healthy Room sebab tak nak Dr.Joong Ki pegang-pegang tangan awak tu..Saya kan ada so saya boleh rawat awak.." kata Sehun lembut sambil mengubati tangan Yunmi..Selepas selesai mengubati luka Yunmi Sehun terus memeluk Yunmi dengan sangat erat..
"Jom getback.." ajak Sehun lalu menenggelamkan kepalanya di atas bahu Yunmi..Yunmi yg terkejut reflek menolak Sehun...
"Apa ni gelilah..Getback? Double no..huh.."
"Mianhea...Yunmi dh tak sayangkan Sehun ke?" Tanya Sehun dengan lembut...
"Sayang lah tapi Sehun tu hah buat sakit hati orang je...Annoyinggg.." jawab Yunmi selamba..
"Haha..Jom getback.." ajak Sehun sekali lagi..
"Boleh but ada syaratnya.." ucap Yunmi sambil menaik dan menurunkan keningnya..
"Apa dia?"
"Awak tak boleh dekat-dekat dengan yeoja-yeoja gedik kat sekolah ni..Arraso?" Kata Yunmi sambil bercekak pinggang..
"Hummm kalau diorang yg nak dekat macam mana?" Balas Sehun menahan tawa..
"Huh kalau diorang yg nak dekat ea?" Ucap Yunmi sambil mengusap dagunya seperti sedang berfikir...
"HAH!! Saya tahu kalau diorang kacau awak saya akan protect awak..Awak jangan risau..Okayy???" Kata Yunmi..Sesaat kemudian Sehun terus ketawa kerana tidak tahan dengan jawapan yg diberi oleh Yunmi..
"Wae??" Yunmi merengek kerana tidak puas hati...
"Gwiyo nya yeoja saya seorang ni.." kata Sehun sambil mencubit pipi Yunmi kerana geram..
"Ea mestilah siapa yg tak kenal dengan Hwang Yunmi yeoja tercantik,tercomel,terbaik dan terlebih das..HAHAHA!!!!!
"Hahahhaahahahah.."
Dan tiba-tiba Sehun terus kiss Yunmi di bibirnya..Auwww gitu...kekeke..
"Se se Sehun ah.." panggil Yunmi malu selepas adegan kissing tu berakhir..Malu woiii..
"Hmm ne.." jawab Sehun selamba..
"Wae ..." belum sempat Yunmi menghabiskan perkataannya Sehun terus memotong..
"I love you.." kata Sehun..
Yunmi tersenyum kemudian dia terus memeluk Sehun dengan erat..
"Nan gustas tu.." bisik Yunmi di telinga Sehun..
Sehun hanya tersenyum mendengar balasan dari Yunmi..Dia juga makin mengeratkan pelukannya.. Dia memang sudah betul-betul jatuh cinta dengan Monster Comel ni..haha..
-Flashback End-
TO BE CONTINUED...
YOU ARE READING
My Ice Prince Boyfriend [Sehun FF]
AcakMengisahkan tentang Sehun si Ice Prince yang mempunyai kekasih si comel Yunmi..Sehun yang sangat dingin tu selalu membuatkan Yunmi geram... "Sehun tak boleh ke awak layan saya sekejap..Dari tadi awak buat saya macam tunggul tau tak.." - Yunmi "Bu...