♥Chapter 17♥

2K 120 6
                                    

AUTHOR POV

Yunmi yg sedang sibuk menari lagu That Good Good nyanyian si baby face Luhan terhenti apabila terdengar ketukan pintu dari luar biliknya..

"Masuklah.." arah Yunmi lalu terus mematikan lagu tadi dan berjalan ke arah pintu..

"Oh Mummy rupanya..Ada apa?" Tanya Yunmi apabila melihat kelibat Mummynya di hadapan pintu biliknya..

"Next week exam kan? Tapi kenapa masih nyanyi-nyanyi lagi ni.." Soal Mrs.Hwang dgn tegas..

"Mummy exam ni bukan final exam pon...Senang cerita tak penting sangat pon.." jawab Yunmi dgn mudah..

"Yunmi selalu sgt cakap macam tu..Yunmi tak malu ke kalau dapat tempat tercorot eo?" Soal Mrs.Hwang sambil mencekak pinggang..

"Mummy ni..Nanti Yunmi study lah..Sekarang ni Yunmi nak layan Luhan Bae dulu..Annyoeng.." ujar Yunmi dan terus menari dan menyanyi lagu Luhan yg sempat terganggu tadi..

"Huh.." keluh Mrs.Hwang dan terus keluar dari bilik anak perempuannya itu..

******

Examinations day...

"Huh...leganya dah habis exam..Kan kan?" Soal Yunmi pada Yeri..

Yeri hanya mengangguk kerana dia masih risau dgn result add mathnya nanti..

"Kau ni kenapa?"

"Aku takutlah Yunmi result add math aku nanti..Kau tahukan appa aku tu garang sangat.." kata Yeri dgn nada yg sgt risau..

"Tulah orang suruh belajar kau sibuk berjimba dgn si playboy hitam tu..Siapa suruh?" Tanya Yunmi..

"Playboy hitam kau kata? Mulut kau ni kan memang nak kena tau..Kai tu mmg lah hitam tapi bukan hitam macam org Negro..Kira dia punya hitam tu sexy tau...kekeke..." jawab Yeri lalu tersengih sendiri..Dia tiba-tiba teringatkan ayat manis Kai semalam sewaktu di bawah pokok pisang..(pokok pisanglah sangat)..

"Woiii...Kau berangan ea?" Soal Yunmi...

"Haah kenapa jealous ke? Kau tau tak semalam kan Kai kata yg dia nak kenalkan aku dgn parents dia weekend ni utk discuss pasal pertunangan kitorang.." ucap Yeri kemudian tersenyum..

"Mwo?? Kau nak tunang dgn Kai? Onje??" Soal Yunmi dgn terkejut..

"Tunggu aku habis sekolah lah..Tahun ni kan dia last year..Tahun depan kita pulak..So masa tu baru dia propose aku utk jadi tunang dia..Sweet tak sweet tak?" Soal Yeri sambil menaik turunkan keningnya..

"Sweetnya.." ucap Yunmi dalam nada yg sangat cemburu..

AUTHOR POV END

YUNMI POV

"Huh..." keluhku apabila memasuki bilik...

Tiba-tiba aku teringatkan perbualan aku dgn Yeri tadi di sekolah..

"Tunggu aku habis sekolah lah..Tahun ni kan dia last year..Tahun depan kita pulak..So masa tu baru dia propose aku utk jadi tunang dia..Sweet tak sweet tak?"

"SWEETNYAAAAA!!!!! AKU JEALOUS YG TERAMAT JEALOUSSSS!!!!!!!! Jeritku.. Nasiblah kalau ada org dengar pon..

Tiba-tiba aku terdengar suara seseorang memanggilku dari luar tingkap bilikku..Aku cuba menjenguk ke luar tingkap dan alangkah terkejutnya aku apabila aku melihat ada seorang Prince yg sangat handsome sedang menunggang kuda putih..Di tangannya pula ada sekuntum rose bewarna pink..Yup warna kegemaranku..

Aku pon keluar ke balkoni..Dan aku dikejutkan lagi sekali kerana Prince Charmingku tadi memberiku seutas gelang permata bewarna merah darah kepadaku..Wajahnya pula masih ditutupi dgn topeng..Aku yakin dia seorang yg handsome kerana dari segi pakaian dan style rambutnya aku cukup yakin yg dia seorang rupawan..Bau perfumenya aku kenal sangat.. Ni bau perfume yg selalu Sehun pakai..

My Ice Prince Boyfriend [Sehun FF]Where stories live. Discover now