След прекрасни 2 дни, изпълнени с абсолютно и само щастливи мигове, през които дори за секунда не съм си помисляла за нещо лошо, прекарани с момчето на мечтите си, мамка му, момчето на мечтите на всеки човек – съдбата ме догони и колкото и силно да тичах, тя все ме достигаше; секунди, милиметри оставаха, но тя все пак ме достигаше. И прекрасните дни свършиха, заменени с дни, в които болката е доминираща; в които удоволствие няма – има само мъка, само скръб.Зло.Огорчение; горест. Всичко лошо; нищо хубаво.
Върнахме се по-рано у дома.
Всъщност, в болницата. Дори Ан дойде с нас.
Доктор Грийн каза някои дори още по-лоши неща.. каза, че може би – само може би – ми остава същото време, което и Хари има, което щеше да ме зарадва, но не ме; заради простия факт, че аз умирам.
Умирам, за Бога.
Няма да имам сили да правя нищо – абсолютно нищо.
Няма да мога да тичам.
Няма да мога да пея.
Няма да мога да пътувам.
Дявол да го вземе, няма да мога дори да се движа – може би и да говоря.
Казаха ми, че често ще кървя. По-често, от колкото си мисля;
казаха ми, че трябва да се подготвя да забравям дори.
Казаха на тате, че трябва да свикне – често ще се унасям в сън, който ще продължава по-дълго отколкото си мисли;
казаха на мама, че трябва да се подготви – скоро няма да разбирам и думичка, ще бъда в чисто объркване, което ще събере мислите ми, по-точно разбърка, в голям, красив хаос, от който няма да мога да се измъкна;
казаха на Кас, че най-вероятно няма да мога да видя бебето й, което за нейно щастие и мое успокоение, ще расте с баща;
накрая казаха на Хари, че съжаляват.
Трагедия било – трагедия.
Трагедия? Не, нашето е любов.
Може да умираме, но ние живяхме; живяхме повече от хора, стигнали дори до оседмесетте си години – живяхме.
Казаха му още да държи ръката ми. Понякога ще го усещам, понякога няма да знам, че е там. Понякога ще виждам красивите му – вече тъжни очи, а понякога ще си ги представям. Не можех да се смиря с факта, че това наистина се случва; не можех да приема, че скоро – съвсем скоро – прекалено скоро, по дяволите, аз ще умра; и не защото щях да умра, напротив; не ми пукаше; но защото нямаше да бъда с хората, които най-много обичам; защото щях да ги нараня.
Още веднъж след това се видяхме с д-р Грийн. Тя се разплака, мърморейки колко е нечестен света; помоли ме, за последен път, да опитам.
Да опитам да направя операцията.
Отказах й, за пореден, за последен път.
После се видяхме с Хари – устните ни жадуваха за другия, казвайки си „сбогом"; телата ни – също.
И той ме помоли да направя операцията.
Аз му отказах.
Той ме накара.
Заплаши ме.
Падна на колене, ридаейки тихичко, прегърнал ме; пръстите му, прегърнали моите; обещания, че всичко ще бъде наред, че ще бъдем добре – бяха украсили въздуха, примесени със силната ни любов, която вярвахме, че ще победи дори смъртта.
Може би сме грешали.
***
-Благодаря ти, красивото ми момиче.
-Трябва да знаеш, че го правя само заради теб, мистериозно момче.
-Знам. – каза тихо, толкова тихо, че дори не го чух – даже не знам дали той се чу, но когато погледна към мен с големите си, толкова познати зелени очи – сърцето ми почти спря тогава и там, и знам, че се е чул; знае, че аз съм го чула.
-Обичам те. – казахме си евентуално, разделяйки сплетените си пръсти, когато ме отведоха в операционната; „завинаги, малката" – чух го да вика в коридора, точно преди да го изгубя от погледа си.
Завинаги, мистериозно момче.
Каквото и да стане след тази операция – каквото и да стане след вече 3-те останали седмици – нека става; вече приех факта, че всичко ще свърши.
Абсолютно всичко.
Погледите.
Прегръдките.
Целувките.
Други, дори по-интимни неща.
„Обичам те."
Желанията.
Татко.
Мама.
Кас.
Бебето, което дори още не е родено.
Всичко.
Въпреки, че съм приела този факт, не значи, че съм съгласна с него; защото не съм.
Колкото и да ми се иска да крещя толкова силно на този не само несправедлив, но и жесток – адски, дяволски жесток свят, че съдбата да ме чуе и да реши да се промени – да мога да остана с Хари завинаги, със семейството си завинаги – заедно; живи, колкото и да ми се иска – знам, че няма да има абсолютно никакъв смисъл, нито една капка – а само ще изхабя и малкото сили, които са ми останали.
Затова няма.
Затова приех този факт.
***
-Лилиана? Лилиана Чърчил?
Какво? Някакъв глас се чуваше – неясен, непълен; дали викаше името ми? Нали това бе името ми? Не знам.Какво не знам?
-Лилиана?
Гласът ставаше по-ясен, но още нищо не разбирах.
-Лилиана. – вече бе вик, не молитва; дълбок глас, може би на възрастен мъж.
Викаше името ми.
Защо?
-Къде съм? – бе единствения въпрос, който можех да формирам. Даже не знаех дали го попитах правилно – дали думите, които казах бяха това, което исках да кажа. Не знаех.
-Ти си в болница. Току-що се събуди от комата, която последва от операцията ти.
-Кома? За какво говорите, не, аз- аз-.. Кома?
-Кома. Да. Ти беше в кома за месец, Лилиана. Но добрата новина е, че операцията е успешна.
Кома.
Месец.
Операция.
Успешна.
Успешна операция.
Какво значеше това?
-Хари. – казах. Това бе единственото в ума ми. В сърцето ми.
По дяволите, Хари.
Моля те, за Бога.
Не искам да си си отишъл.
Не и сега.
Не и сега, когато най-много се нуждая от теб.
Как ще издържа без теб?
Цял живот?
За Бога, Хари, върни се, мистериозно момче.
Върни се.
YOU ARE READING
The end of the beginning
Fanfic15 годишно момиче е диагностицирано с левкемия. Родителите й настояват тя да се лекува с химиотерапия, но тя отказва, тъй като иска да изживее последните си години свободна; решена да направи тези години най-хубавите и запомнящи се, Лилиана Чърчил п...