- Jag gillar dig.
Det ekade emellan oss. Det bara kom. Som sista sekunden går mot minuten och sista minuten går mot timmen och... det går inte mer än till timmen men ändå! Jag är chockad och vet inte riktigt vad jag ska göra. Det är ju det här som jag har väntat på i flera år och nu kan jag inte ens göra något mer.
- Molly mår du bra? frågar Oscar och vänder på mig.
Jag tittar upp på honom. Jag försöker att säga något men det kommer inte ut något. Rösten har fastnat i halsen och Oscar ser att jag försöker och skrattar lätt.
- Me... hu... varf...
Mer hinner jag inte innan hans läppar finner sig mot mina. Han kysser dig Molly. Jag ler lite smått och kysser tillbaka. Det här händer verkligen. Fjärilarna i magen åker berg-och-dalbana eller nej det är inte ens fjärilar. Det är ett helt zoo. Det är apor som hänger i tarmarna.. Molly! Okej det var lite väl beskrivet men fortfarande. Oscar drar ifrån sakta och jag ler lite smått. Inombords ler hela jag dock. Det är som om allt har fått ett enda stort lyckorus. Livet känns så mycket lättare. Mina fötter svävar nästan över marken. Jag tittar upp på Oscar och han ler och det gör att mitt leende bara växer ännu större.
- Det där har jag väntat på länge, säger han tillslut.
Jag nickar bara till svar. Luften har gått ur mig helt. Ska jag vara helt ärlig är jag chockad. Jag är chockad över vad som nyss sagts. Jag är chockad över vad han precis gjorde. Jag är chockad över allt som kommer hända.
- Men allt som du gjort? Alla kommentarer, alla händer på midjan, allt närgående hit och dit?
- Det har varit kul, säger han och ler busigt åt mig. Du skulle ha sett alla dina miner, när du slutar andas och när du står och tänker vad som nyss hände och varför.Har han märkt det? Diskret Molly. Jag lägger pannan mot min hand och skakar på huvudet och skrattar. Oscars lätta skratt hörs och sen hans fotsteg som tar sig bakom mig. Hans varma, lätta andetag kittlar mig i nacken medan hans händer lägger sig på mina höfter och andan fastnar i min hals.
- Du ser, säger Oscar men flyttar inte på sig.
Han står kvar. Han gör ingenting han bara står där och andas mig i nacken. Jag känner hans fingrar som ibland rycker till lite lätt. Vad gör jag då? Jag börjar vingla till och Oscars händer tar ett stadigare tag om mig. Allt har stannat. Tiden har stannat. Blåsten utanför har stannat. Trafiken har stannat. Allt står stilla. Allt förutom jag står stilla.
- Andas Molls, säger han nästan lite oroligt.
Jag släpper tungt ut luften som jag haft inom mig och tar ett djupt andetag. Vad gör han med mig? Verkligheten börjar komma ifatt mig och jag inse vad som precis har hänt. Jag inser precis vad som sagts. Vad kommer hända nu? Jag känner likadant för honom men tänk om vi förstör vår vänskap med allt det här? Jag kommer aldrig få tillbaka honom på samma sätt som förut. Jag kommer aldrig få tillbaka min Oscar i så fall och då kan bara någon annan komma och ta honom.
Vem som helst kan komma och ta honom. Jag kan inte säga att jag tillhör den snygga gruppen direkt. Jag är den som gillar att sitta ner med musik och pyssla en fredagskväll istället för att gå ut. Han kommer tycka att jag är så tråkig. Ångesten börjar bygga upp och jag andas fortare. Oscar trycker mig närmre honom och lägger högerarmen om mig så hans hand vilar på min vänsteraxel. Det får mig lugn och jag vänder mig om och lägger min panna mot Oscars bröst, högre än det når jag inte. Han stryker mig över ryggen.
- Vad hände? frågade han.
- Vi kommer bara förstöra allt, viskar jag med tårarna som ligger och väntar på att få åka över.
- Vad kommer förstöras?
- Vi, säger jag kort. Tänk om det inte skulle hålla. Jag kommer aldrig få tillbaka dig då. Du kommer hitta någon som ser bättre ut. Någon som är bättre på alla sett. Det är bättre att du väntar på den.Jag suckar stort och börjar gå mot ytterdörren men jag hinner inte ens ut från vardagsrummet som vi står i, innan jag känner hur Oscars hand tar tag runt min handled. Jag vänder mig om och tittar honom i ögonen. Han ler ett snett leende och kommer sakta närmare. Jag tar ett steg tillbaka. Han tar ett steg närmare. Jag tar ytterligare ett steg bakåt men denna gång drar han mig mot sig. Han lägger sin vänsterhand bakom mitt högeröra innan han kommer närmare.
- Det är dig jag vill ha, viskar han.
Hans läppar stryker mot mina när han säger det. Han lägger sina läppar mjukt mot mina igen. Jag vill ha dig med Oscar.
BẠN ĐANG ĐỌC
Nej mer än vänner, erkände vi.
Teen FictionMolly och Oscar har varit hemligt förälskade i varandra i snart tretton år. Både förnekar sina känslor både för andra, varandra och sig själva. När Molly går hem till Oscar för att fråga ut honom om en tjej som nämnts under en av hans bilder på inst...