Det sista jag hör är Oscar som skriker

279 7 0
                                    

Jag säger hej då till Oscars för ett tag när jag sätter fötterna utanför dörren för att gå hem och packa om väskan tills ikväll. När jag kommer ner för trappan som leder upp till hans dörr så öppnas dörren hastigt och Oscar hoppar ner för trappan.

- Du glömde något, säger han.
- Vad?
- Den här.

Han lägger sina läppar mot mina och jag ler.

- Gå hem nu, säger han när han drar ifrån.
- Mhm, säger jag med ögonen stängda.

Oscar skrattar och ger mig en snabb kyss innan jag vänder mig om för att gå hem. Bakom mig hör jag dörren stängas. Jag ler och sätter ena foten efter den andra i början på färden hem.

När jag kommer innanför dörren så ropar jag ett hej över huset och hör hur Liam och Adam svarar svaga hej från deras rum. Jag springer upp till Liams rum och slänger mig på hans säng. Han vänder sig om i den svarta kontorsstolen och tittar på mig med höjda ögonbryn.

- Vad gjorde du och Oscar igår då? frågar han.
- Ingenting. Sov.
- Eller?
- Du kan kolla medicinkartan själv, svarar jag irriterat.
- Inte blev det något igår igen? frågar han oroligt.

Jag nickar bara och Liam sätter sig bredvid mig. Han lägger en hand på min rygg och stryker sakta upp och ner. Han säger ingenting till en början utan bara sitter och stryker min rygg men jämna rörelser.

- Vad är det nu? Två gånger den här veckan?
- Jag vet inte vad som händer men sist så tog jag ingen medicin heller så det kan ju vara därför.

Han svarar mig inte utan nickar bara. Han förstår mig oavsett vad det gäller. Vi sitter och pratar en liten stund innan jag går in i mitt rum och packar om väskan till Oscar. Den här gången så lägger jag ner min pyjamas som jag kan sova i. Snabbt byter jag till myskläder eftersom jag bara ska till Oscar.

Jag går ner till köket och hittar en nutellaburk i skafferiet. Jag tar en sked och tar en slev med nutella och tittar mig åt alla håll så inte mina bröder ser mig. Nutellabruken återtar sin plats i skafferiet och jag stänger skafferidörren.

- Vad tror du att du håller på med då?

Jag hoppar till av överraskningen som Liam ger mig när han plötsligt dök upp. Jag tar ut skeden ur munnen, gömmer den bakom ryggen och tittar med oskyldiga ögon upp på Liam. Han vet att han har kommit på mig och även jag vet att han har kommit på mig. Jag försöker dra ut på allt genom att inte svara honom.

- Vad håller du på med Molly? frågar han igen.
- Ingenting, säger jag.
- Jag hör på dig att du ljuger, säger han och tittar ner på mina händer. Och du slår med fingrarna i handen.

Du är körd Molly. Mina ögon faller ner på min hand och precis som Liam sagt så slår mina fingrar i handflatan. Jag kliar mig i handen istället och tittar på honom som inget har hänt.

- Det kliade bara lite, sa jag oskyldigt och går förbi honom.

Han fångar upp min arm och drar tillbaka mig till platsen jag nyss stod på. Jag ställer mig med min högersida mot honom och stoppar skeden i munnen. Jag hör hur Liam skrattar bredvid mig och jag tittar dit.

- Vad? frågar jag och rycker på axlarna.
- Du gör ingenting? Varför står du med en sked i munnen då som jag kan säga till hundra procent har nutella på sig?
- Hungrig, säger jag kort och lägger in skeden i diskmaskinen.
- Du är för knasig, skrattar han. Men du är min knasiga lillasyster som jag älskar.

Han pussar mig i pannan och går upp på sitt rum igen. Klockan är halv tre och jag sa till Oscar att jag skulle komma vid fem igen så vi kunde laga mat tillsammans. Som vanligt när jag och Oscar är ensamma och ska göra mat så blir det något i stil med antingen kyckling med currysås eller köttfärssås. Skulle det gå åt något annat håll så blir det att vi går till pizzerian nedanför Oscar och köper pizza.

Det plingar till i mobilen som ligger i min bakficka på mina blåa jeans. Jag fiskar upp den och trycker på hemknappen och det är ett sms från Oscar.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Från: Oscar

Väntar på dig... Ensamt här utan dig ju :( Roliga saker väntar till kvällen ;) Love you<3
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mina kinder blir röda utav vad han precis har skrivit. Det är inte så svårt att gissa sig till vad han har i åtanke men sen är det ju Oscar som vi pratar om. Skriver han något så kan det betyda precis vad som helst. Man kan aldrig förutse något. Precis som nu. Jag har mina tankar om vad det är han menar men man vet aldrig med honom.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Från: Molly

Klart det är ensamt... Du är ju ensam hemma XD Gissar inte ens på vad du har i åtanke faktiskt men jag kommer snart :) Älskar dig<3
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag kollar igenom väskan en extra gång för att se att jag har med allt. Jag småspringer in till badrummet för att hämta en borste som jag glömt att packa ner. En tandborste finns redan hos Oscar. Han har en extra tandborste här och jag har en hos honom. När jag har allt går jag till Liam och Adam och säger hej då och säger till dem att jag ringer mamma och pappa senare. Väskan sätter jag på ryggen innan jag öppnar dörren och börjar gå mot Oscar.

Framme vid vägkanten precis utanför Oscars hur så kollar jag åt höger och sedan åt vänster. Jag ser en bil som kommer en bit bort men jag börjar gå över vägen. Bilen kommer närmare men jag är inne i mina egna tankar och fortsätter gå med förutsättningarna att bilen stannar när den ser att jag går över. Det gör den dock inte utan fortsätter åka. Det sista jag hör innan bilen träffar mig i sidan är Oscar som springer och skriker.

- MOLLY! MOLLY NEJ!

Nej mer än vänner, erkände vi.Where stories live. Discover now