Tragiskt men sant

287 6 2
                                    

Han drar fram inte en utan två kondomer. Varför i hela friden har Liam lagt ner dem?! Mina ögon är stora som... grankottar. Oscar halvligger i sängen och hånler lite och jag står vid hans byrå och vill bara skjuta mig själv. Jag skäms för min bror men framför allt att han är min bror just nu. Min telefon som ligger vid Oscar på sängen ligger fort i min hand och jag skickar iväg ett sms till Liam.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Från: Molly
Du ska vara glad om du lever i slutet av veckan!! Vad tänkte du med egentligen? Vad tror du om Oscar? VAD TROR DU OM MIG?!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag skickar iväg det och slänger telefonen på sängen igen och vankar fram och tillbaka i rummet med vänsterhanden som kammar bak håret. Oscar ställer sig upp från sängen som kommer mot mig. Han tar tag i min arm för att stanna mig men jag går undan och fortsätter vanka runt. Det börjar lika situationen i köket efter sms:et från ÄckelSara. Han kommer närmare, jag går ifrån. Telefonen plingar till och jag går med arga steg mot den och öppnar sms:et från Liam.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Från: Liam
Antar att du hittade eran lilla present ;) Du får dem gratis den här gången men nästa gång får du fråga efter dem :*
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Han får inte ens ett svar utan telefonen återtar bara sin plats på sängen och jag börjar vanka igen. Oscar bestämda steg kommer mot mig och hans armar lägger sig om mig och trycker mig lätt mot honom.

- Har dig, viskar han i mitt öra. Du får vara hur sur du vill på Liam men det finns ingen anledning att jaga upp dig för det. Det är ingen big deal, säger han och vänder på mig så jag ser honom.
- Skämtar du med mig? Du ser ju vad han tror om dig och speciellt vad han tror om mig. Om mig! Sin egna syster!
- Vem vet. Vi kanske få användning för dem, säger han och stryker mina läppar med hans.

Jag slår bort honom och muttrar åt honom. Jag drar ut andra lådan i hans byrå där han har sina tröjor och tar ut en blå T-shirt. Snabbt åker min tröja av och jag sätter mig mig hans och tar av mig byxorna och lägger glasögonen på sängbordet och sätter mig i sängen med täcket över benen. Nu kommer alla känslor på samma gång. ÄckelSara, Liam, Oscar och ÄckelSara igen, allt! Det blir tyngre att andas och tårarna börjar rinna. Oscar sätter sig framför mig i sängen och lägger en hand på mitt knä.

- Förlåt jag vet att det inte är någon big deal jag bara blir så sur på att han ens gör så. Bara förlåt.

Jag säger det så snabbt att jag inte hinner andas och får dra in ett stort andetag. Tårarna rinner och Oscar sätter sig bakom mig som han gjorde i stugan med ett ben på vardera sida om mig. Hans starka, lugnande och trygga armar lägger sig om mina. Jag lägger mina händer på hans armar och trycker mig närmare. Jag försöker snappa upp Oscars andetag men det är svårt. Han börjar dra sig bort men jag håller bara honom hårdare.

- Jag ska hämta medicinen okej? säger han och gör ett till försök att ta sig bort.

Jag släpper honom och låter honom gå fram till min väska för att ta fram kartan med tabletter. Han kollar i ytterfacket där Liam sa att de låg och jag ser hur han tar ut paketet med medicinen. Han öppnar förpackningen och drar ut kartan med tabletter på en liten bit och trycker ut en i handen och öppnar dörren. Mitt huvud tittar snabbt upp på honom med bedjande ögon som säger att han inte ska gå ifrån mig.

- Kom du får följa med, säger han och sträcker ut sin hand.

På skakiga ben tar jag mig upp till honom och tar hans hand. Tillsammans går vi ner för trappan mot köket och Oscar lyfter enkelt och smidigt upp mig på bänken innan han öppnar den vita skåpluckan med glasen i. Han behöver inte ens sträcka sig för att ta ner glaset. Oscar går fram och tillbaka i köket och fixar med vatten och ser till mig. Med tabletten i ena handen och vattenglaset i andra kommer han fram och ställer sig mellan mina ben.

- Ta den här, säger han och lägger tabletten i min hand. Du kommer känna dig bättre efter.
- Jag blir bara trött av den, snyftar jag och lägger tillbaka tabletten i hans öppna hand.
- Det gör ingenting. Det är ändå kvällen och vill du verkligen ha en natt bara du och jag utan några distraktioner kan vi sova över imorgon också.

Jag nickar och han lägger tabletten mot mina läppar. Jag särar försiktigt på läpparna och tabletten lägger sig i munnen och jag får vattnet för att kunna svälja den. Det känns som om den fastnar i halsen när jag sväljer men jag tar lite mer vatten och läskigt nog är det som om jag känner hur den åker ner. Näsan drar ihop sig av den konstiga känslan och Oscar skrattar lätt och tar glaset ifrån mig och ställer det i diskhon. Han kommer fram och ger mig en lätt kyss innan han lyfter ner mig från bänken och vi går tillbaka till hans rum. Jag hoppar ner på hans sida av sängen och lägger mig tillrätta.

- Nej du, säger han och rullar runt mig till min sida. Det här är min sida. Du kan få sova på mig men inte på min sida.

Även i dem jobbigaste situationerna kan han få mig att le. Jag vet att det är hans sida men det luktar Oscar där. På min sida luktar det... ingenting. Tragiskt men sant. Oscars vänsterarm ligger på min kudde och jag rullar över och lägger mig i hans famn med mitt huvud på hans axel. Hans arm viker in sig och lägger sig under min överarm och hans högerarm lägger sig på min hand som har placerat sig på hans bröst.

Medicinen verkar och jag gäspar stort. Oscar böjer upp mitt huvud och ger mig en fjäderlätt kyss innan jag myser in mig igen. Med ett stort andetag dras doften av Oscars 1 million in. Den lugnar mig ännu mer och jag tvingar ögonen att hålla sig öppna så jag inte somnar. Oscars hand släpper min och stryker bort håret som fallit ner i ansiktet.

- Sov Molly, säger han och lägger sina läppar mot min panna.

Hans hand lägger sig på mitt käkben och hans tumme stryker sakta rörelser fram och tillbaka. Jag gäspar igen och stänger ögonen. Jag älskar dig Oscar.


Nej mer än vänner, erkände vi.Where stories live. Discover now