Outfit Julia^
P.O.V. Julia
Het geluid van mijn wekker maakt me wakker en met een klap sla ik hem uit.
Ik sla de dekens van me af en rek me uit, met de nodige geluiden.
Omdat ik mijn kleren nog niet had opgehangen in mijn kast, moet ik door de dozen gaan zoeken naar een goede outfit voor de eerste schooldag.
Met de kleding op mijn arm wandel ik naar de badkamer.
Ik neem een korte douche en trek mijn kleding aan.
Als ik mijn make-up heb gedaan, föhn ik mijn haar en laat ik het over mijn schouders hangen.
Gelukkig heb ik op alle dozen uitgebreid geschreven wat er in zat en heb ik mijn sieraden al snel gevonden.Ik ren de trap af en ga naast Milan aan tafel zitten.
"Goedemorgen zusje" begroet hij me.
"Goedemorgen Milan" antwoord ik en smeer wat pindakaas op een broodje.
Als ik het op heb, smeer ik nog wat brood voor de lunchpauze.
Mijn moeder schuift een blaadje voor mijn neus en een voor Milans neus.
We pakken het beide nieuwsgierig op.
Er staat bovenaan 'rooster' geschreven en ik scan snel over de tijden.
Ik knik tevreden en leg het blaadje weer weg.
De boeken hadden ze al opgestuurd, dan hoefden we ze niet op te halen op de eerste dag.
Ik stop de boeken waarvan ik denk ze nodig te hebben in mijn tas en stop mijn eten, drinken en rooster erbij.
Als ik naar mijn telefoonscherm kijk, zie ik dat het al tien voor acht is.
"Milan! We moeten gaan!" Roep ik naar boven.
Milan komt de trap af gerend met zijn rugzak in zijn handen.
Ik trek nog snel mijn wit met zwarte gestreept adidas superstar aan.
Milan staat al bij de deur als ik mijn jas nog moet pakken.
"Schiet eens op" grinnikt Milan waarop ik ook even lach.
"Ja ja, ik kom al."
Ik pak mijn tas en volg Milan naar zijn auto.
Het is al redelijk koud buiten, voor het begin van de winter.
Gelukkig zet Milan de verwarming aan.
We zingen heel de weg naar school mee met nummers van de radio.Als we op school aankomen parkeert Milan zijn auto en stappen we samen uit.
Gelukkig hangt er met bordjes aan gegeven hoe je bij de balie komt, anders zouden we het hier niet gaan vinden.
Ze geven ons wat informatie over de school en we krijgen nog wat papieren en een kluissleutel mee.
De bel gaat en ik neem afscheid van Milan met een knuffel voor ik op zoek ga naar het goede lokaal.
Als ik door de gangen van het enorme gebouw loop, loop ik tegen iets, of beter gezegd iemand, aan.
"Kun je niet even uitkijken waar je loopt?" vraag ik geïrriteerd.
Ik kijk omhoog en kijk direct in het grijnzende gezicht van een jongen.
"Ik kijk liever ergens anders naar" grijnst hij.
Ik kijk hem afkeurend aan waardoor zijn grijns alleen maar breder wordt.
"Ga alsjeblieft terug naar de peuterspeelzaal om op een speen te zuigen" zucht ik nog steeds geïrriteerd.
"Je mag ook wel mee en zuigen op mijn-"
"Stop maar weer" kap ik de onbekende jongen af en wandel richting het goede lokaal.Ik hoor de jongens achter mij nog lachen maar ik negeer het.
Als ik het lokaal in wandel kijk ik de klas rond.
Mijn blik blijft hangen bij een roodharig meisje, die vrolijk naar mij aan het zwaaien is.
Ik glimlach naar haar en wandel richting de plek naast haar, midden in het lokaal.
"Hey, ik ben Melanie, jij bent het nieuwe meisje toch?" vraagt ze vrolijk als ik me op de stoel naast haar laat vallen.
"Ja, dat klopt. Ik ben Julia" stel ik me ook voor.
Na een minuut of vijf komt de docent binnen en ziet mij meteen zitten.
"Jij moet Julia zijn" stelt hij vast en wandelt mijn kant op.
"Meneer de Maan, je mentor en nederlands docent voor dit jaar" stelt hij zich voor en steekt zijn hand naar me uit.
Ik knik en schud zijn hand.
"Nou, Julia, kom je maar even voorstellen."
Ik loop naar de voorkant van het klaslokaal en net als ik wil gaan praten wordt de deur geopend.
De drie jongens van daarnet komen binnen gewandelt en slenteren tergend langzaam richting hun plaatsen.Als ze eindelijk zitten, gebaart de docent dat ik mag beginnen met praten.
"Nou, ik ben Julia Banks, 16 jaar. Ik ben net verhuist en houd van dansen en voetbal" vertel ik en wandel weer terug naar mijn plek.
De docent begint met de nederlands les en ik zorg dat ik goed oplet.
JE LEEST
The badboy got it (Herschrijven)
RomanceAls Julia's ouders een betere baan aangeboden krijgen, aan de andere kant van het land, wordt Julia gedwongen om met haar broer, broertje en ouders mee te verhuizen. De eerste dag dat Julia naar haar nieuwe school gaat, gaat niet zoals gepland. Ze...