Een maand later
/Julia/
Ik loop lachend met Melanie door de school. We hebben pauze. We lopen richting de aula. Onderweg zien we een hele groep mensen ergens omheen staan. Ik kijk Melanie aan maar zij haalt haar schouders op. We wringen ons door de groep en komen uit bij een poster met een inschrijflijst eronder. DANSPROJECT staat er in grote letters boven. Ik lees de poster door en kom er al snel achter dat er ieder jaar een dansproject is. Melanie, die ondertussen ook mee stond te lezen, kijkt me vrolijk aan. "Zullen we allebei meedoen?" Vraagt ze en ik knik enthousiast. Ik pak de pen die er naast hangt, aan een draadje, en schrijf mijn naam en klas op de inschrijflijst. Ik geef de pen aan Melanie en ze doet hetzelfde.
We lopen de aula in en gaan bij onze vrienden zitten. Ik zie Mika en zijn vriendengroep ook in de aula zitten maar negeer ze. Mika doet de laatste tijd weer hartstikke arrogant. Ik heb hem ook weer met verschillende meisjes gezien, die ik de dag erna huilend op school zag komen. Gedumpt. Wesley is wel aardig, maar dat is dan de enige. We praten vrolijk en dan gaat de bel. We lopen voor onze laatste les richting het goede lokaal.
-----
Vanmiddag is het begin van het dansproject. We hebben nog 2 lessen en dan zijn we uit. Of als je meedoet met het dansproject dan moet je nog naar de gymzaal komen.
De afgelopen 2 uur vlogen voorbij. Ze hadden gevraagd of je flexibele kleding mee kon nemen dus heb ik dat ook gedaan. Ik loop met Melanie de kleedkamer in en trek mijn set kleren aan (media). Ik doe mijn haar in een knot en loop met Melanie de gymzaal in.
"Ik ben verliefd op die trui, waar heb je hem gekocht?" Vraagt Melanie vrolijk en ik lach. "Mijn ouders hebben hem meegebracht uit Amerika" zeg ik en ze kijkt teleurgesteld. "De volgende keer zeg ik wel dat ze er een voor jou moeten meenemen" zeg ik en Melanie doet een vreugdedansje. "Hallo, jongens, meiden, ik ben blij dat er weer zoveel mensen meedoen aan het dansproject dit jaar!" Zegt de directeur enthousiast. "We gaan het dit jaar anders aanpakken" zegt hij geheimzinnig. "Dit jaar hebben we koppels gemaakt" zegt hij en ik zie wat verbaasde blikken. "Daarom kwam het ons ook goed uit dat er evenveel jongens als meiden zich hadden opgegeven" vervolgt hij. "De koppels zijn: Wesley de Lange en Melanie de Wilde, Jake de Ruijter en Sanne Groot" *noemt nog een aantal namen op* "en tot slot Mika van Ginkel en Julia Banks" en mijn mond viel open. Ik zag Mika in mijn ooghoeken grijnzen. Melanie kijkt me met medelijden aan. "Succes" fluisterd ze in mijn oor en ik knik als bedankje. "Nou, gaan de duetten even bij elkaar staan" zegt hij enthousiast en ik zucht. Wesley en Mika komen naar ons toegelopen. "Jullie mogen zelf de stijl kiezen, zelf de muziek en zelf de kleding. Veel succes!" Zegt hij en ik draai me om naar Mika. We lopen naar een ander klein gymzaaltje en ik ga op de grond zitten. "Ik denk dat we iets moderns moeten doen, iets met een verhaal, zouden ze niet van ons 2 verwachten" gooi ik er meteen uit en hij knikt. "Dat is eigenlijk nog niet zo'n slecht idee" zegt hij en ik sta op. Ik trek mijn trui over mijn hoofd en trek mijn joggingsbroek uit. Ik heb nu nog een danspakje met broekje aan. Ik begin maar wat te stretchen en Mika volgt mijn voorbeeld. Ik probeer mijn pirouettes maar het wil niet goed lukken. "Een rondje draaien is toch niet zo moeilijk?" Vraagt hij lachend en ik trek mijn wenkbrauwen op. "Denkje? Trek je schoenen uit en laat maar zien dan" zeg ik uitdagend en hij trekt zijn schoenen uit. Hij probeert een rondje te draaien maar verliest zijn evenwicht en valt vol met zijn gezicht op de grond. Ik begin keihard te lachen en lig ondertussen al op de grond van het lachen. De deur gaat open en ik hoor stemmen. "Juul what the fuck doe je?" Hoor ik Melanies stem en probeer omhoog te komen. "Hij hahah draaide een rondje hahaha en ging vol op z'n bek hahahaha" zeg ik en begin weer te lachen.
Mika, die ondertussen weer opgestaan is, port me en zegt dat hij geen grip had. "Tuurlijk" zeg ik sarcastisch en duw hem. "Wij gaan wel in de studio bij ons thuis oefenen" zegt Mika en wijst naar ons. Ik knik en trek mijn sweater en joggingsbroek aan. Ik loop naar de meiden kleedkamer en pak snel mijn spullen. Ik stop alles in mijn tas en loop weer naar buiten.
Ik loop richting Mika's auto en wacht tot hij er ook is. De jongens waren vandaag allemaal met een eigen auto, Mika had zich verslapen, Jake was te vroeg en Wesley was er gewoon op tijd. Na een paar minuten komt ook Mika naar buiten lopen en opent de auto. Ik drop mijn spullen op de achterbank en stap voorin. Ik zet de radio aan en Mika laat het gelukkig toe. Ik neurie een beetje mee en al snel zijn we bij Mika thuis. Ik stap uit en pak mijn spullen van de achterbank. We lopen naar binnen en ik trap mijn schoenen uit. "Drinken?" "Cola!" En ik loop achter Mika aan naar de keuken. Hij geeft mij een glas en pakt er zelf ook een. Hij pakt zijn laptop en we gaan op de bank zitten. Hij zet het ding aan en gaat naar Youtube. "Op welk nummer gaan we dansen?" Vraagt hij en ik denk na. Ik begin te typen op de laptop en het nummer 'Elastic heart' van Sia (media) galmt door de kamer. Hij knikt goedkeurend.
We lopen richting de studio en Mika zoekt het nummer op in de geluidsinstalatie. Als hij hem eindelijk heeft gevonden luisteren we hem eerst nog een keer en beginnen daarna aan de dans. Na een halfuurtje hebben we een stukje van de dans af. Het is nog best ingewikkeld, we hebben als verhaallijn: een meisje dat zich niet lekker voelt tussen alle andere mensen, de jongen helpt haar. Aan het einde zijn de rollen juist omgewisseld. Ze maken ook 'ruzie' in de dans omdat ze elkaar verkeerd begrijpen.
"Mika, ik ga naar huis, zullen we een keer afspreken om verder te gaan?" Vraag ik en hij knikt. "Ik app je wel, tot morgen" zegt hij en ik zwaai nog even. Ik loop naar de voordeur en net als ik hem wil openen, wordt die al geopend. "Ook hoi, Jake" zeg ik als hij langs me heen loopt. "Oh, hey" zegt hij als hij zich omdraait. Ik glimlach naar hem en loop naar huis.
Thuis aangekomen loop ik naar mijn kamer en gooi mijn spullen op de grond. Ik pak mijn telefoon en kijk een beetje op Instagram en Whatsapp. "Juul, ben je hier?" Hoor ik de stem van Milan zeggen. "Ja kom maar" zeg ik en hij komt binnen. "Hoe ging het met dat dansgebeuren?" Vraagt hij en ploft naast mij op me bed. "Goed, ik moet dan wel samen met Mika, maar het was wel gezellig" zeg ik. "Mooi, kijk je wel een beetje uit met die Mika?" Zegt hij en kijkt me bezorgd aan. "Jaja, doe ik wel" mompel ik en hij pakt me hand. "Je vindt hem leuk hé" zegt Milan op een lieve toon en ik knik twijfelend. "Ik denk het, ik geloof dat ik er een goede jongen van kan maken" zucht ik en Milan trekt me in een knuffel. "Als hij je hart breekt, breek ik zijn gezicht" zegt Milan en ik grinnik. "Succes sukkel" zeg ik en hij kijkt me beledigd aan, "Hoe noemde je mij?". "Su-kkel" herhaal ik en hij begint me te kietelen. "Nee hahah Milan stop! Hahaha sorry!" Roep ik lachend en hij laat me los. "Juul, Milan, eten!" Roept mama naar boven en we lopen naar beneden. We gaan an tafel zitten en eten ons eten op. Ik ga nog even douchen en ga daarna al snel naar bed.
JE LEEST
The badboy got it (Herschrijven)
RomanceAls Julia's ouders een betere baan aangeboden krijgen, aan de andere kant van het land, wordt Julia gedwongen om met haar broer, broertje en ouders mee te verhuizen. De eerste dag dat Julia naar haar nieuwe school gaat, gaat niet zoals gepland. Ze...