part 42

3.5K 119 34
                                    

/Julia/

Als ik wakker word zijn er twee sterke armen om me heen geslagen. Ik open mijn ogen om te kijken wie het is en zie Milan met zijn hoofd naast de mijne liggen. Dat klopt, ik had beloofd om bij hem in bed te komen liggen. Voorzichtig kruip ik onder Milan uit en stap uit bed.

Langzaam wandel ik naar mijn bureau waar mijn telefoon aan de oplader ligt met een briefje er boven op.

Hey princess,
Ik ben thuis gaan slapen en heb tegen Milan gezegd dat hij bij jou moest gaan liggen. Omdat je het hebt beloofd. Ik kom je wel gewoon ophalen.
Tot straks
Mika

Wat lief van hem! Het briefje stop ik in een van de laatjes van het bureau voor ik naar de kledingkast loop. Daar haal ik een simpel setje kleding uit en wandel naar de badkamer. Ik neem een snelle douche en kleed me dan aan. Ik doe alleen een beetje mascara en wat eyeliner op voor ik de badkamer weer uitloop.

Gelukkig heb ik nog ergens een beanie liggen die ik dan ook snel op mijn hoofd zet. Uiteindelijk wandel ik dan terug naar mijn bed en maak Milan wakker. "Goedemorgen!" Roep ik en schud aan zijn schouders.

"Huh wat?" Milan opent langzaam zijn ogen en gaat recht op zitten. "Oh goedemorgen zusje. Mika zei dat ik bij jou moest gaan liggen." Ik glimlach. "Weet ik." Hij drukt een kus op mijn wang voor hij uit mijn bed klimt en de kamer uit loopt. "Je ziet er leuk uit trouwens" zegt hij als hij zich omdraait in de deuropening. "Dankje grote broer" antwoord ik voor hij wegloopt. Zelf zoek ik naar mijn schooltas die ik vul met de goede boeken, voor ik de kamer uit loop en de trap af ren.

"Ho, meisje rustig!" Roept mijn vader als ik bijna tegen hem aanren. "Sorry papa!" Roep ik terug als ik mijn vaart verminder en normaal verder wandel. "Goedemorgen schatje" zegt mijn moeder als ik de keuken binnen wandel. "Goedemorgen" zeg ik terug en smeer brood voor de lunchpauze. Ook maak ik snel een boterham voor nu klaar die ik al lopend begin op te eten.

Net als de bel gaat heb ik mijn boterham op en mijn schoenen aan. Terwijl ik naar de voordeur loop pak ik mijn tas van de grond en mijn jas van de kapstok.

Ik open de deur terwijl ik met mijn ene arm half in de mouw van mijn jas zit. Mika lacht om het aanzicht en ik trek een pruillip. "Stommerd" mompel ik als ik een klein kusje op zijn lippen doe en de deur achter me dichttrek. Als ik naar zijn auto wil lopen, trekt hij me aan mijn arm terug. "Dat was geen goede zoen" grijnst hij voor hij zijn lippen hongerig tegen de mijne laat botsen.

Ik ga er in mee en sla mijn armen om zijn nek. "Ik hou van je" fluister hij na de zoen. "Ik hou ook van jou" fluister ik terug voor we elkaar loslaten en naar de auto wandelen. "Jullie hoeven elkaar niet zo af te lebberen voor onze neuzen" zeurt Jake en trekt een vies gezicht. Wesley knikt instemmend. "Jullie doen dat ook, niet zeiken." Mika start de motor en rijdt de oprit af.

De weg naar school verloopt druk pratend over de meest rare onderwerpen en voor ik het weet zijn we er al. Lachend lopen we door de gangen naar onze vrienden in de aula. Ik wil op de stoel achter mij gaan zitten als Mika me op schoot trekt. Tevreden leg ik mijn hoofd tegen zijn schouder en sluit mijn ogen even. Als mijn beanie van mijn hoofd wordt getrokken open ik mijn ogen weer. Mady staat voor me met de beanie in haar handen. "Dit ding is echt lelijk, weg ermee."

Ze gooit het ding ergens achter haar en ik hoor Chantal en de rest van de meelopers er om lachen. Net als ik wat wil zeggen is Mika me voor. "Ga je dat ding nog oprapen of moet ik je er bij gaan helpen?" Hij kijkt er erg arrogant bij waardoor ik een lachje moet onderdrukken. Maddy's hoofd kleurt rood en snel raapt ze mijn beanie op. Met een trillende hand geeft ze de beanie aan Mika, die daar zijn hand al voor had uitgestoken. "Ik krijg jou nog wel" sist ze in mijn oor voor ze weg stormt, met haar meelopers achter haar aan. Ik zet mijn beanie weer op mijn hoofd.

"Wat zei ze?" Vraagt Melanie. "Dat ze me nog wel zou krijgen. Mika zei dat vroeger ook, ik denk dat ze lesbisch is" antwoord ik waarop ze kei hard begint te lachen. De rest volgt al snel, waardoor ik ook moet lachen. "Hoe kom je erop?" Grinnikt Mika. Ik haal mijn schouders grinnikend op. "Kom, we gaan alvast richting de les. De bel gaat toch zo!" Roept Nina die al op staat. Ik stap van Mika's schoot af zodat Mika ook op kan staan waarna we met zijn allen beginnen te lopen.

"Kom eens!" Roept Tygo als we onderweg zijn naar het lokaal. Hij staat met Rik voor een poster. We gaan er bij staan en bekijken de poster. Er staat iets op over een schoolfeest voor koppels, dus dat je samen moet komen. Meestal vraagt de jongen het meisje dan, bedenk ik mezelf.

Als ik net Mika's kant uitkijk, kijkt hij weg.

-

Heeeeey!

Dit hoofdstuk zou eigenlijk nog vast moeten zitten aan het vorige hoofdstuk, maar ik was het nogal vergeten. Dus heb ik nog een hoofdstuk gemaakt waardoor er hierna nog 6 hoofdstukken komen in plaats van 5! Hopelijk zijn jullie blij met het hoofdstuk!

Zouden jullie trouwens een Q&A willen aan het einde van het boek? Ook al ben je een stille lezer, antwoord alsjeblieft!

Liefs, yara

The badboy got it (Herschrijven)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu