Sınav Stresi /Heyecan

186 5 0
                                    

Belki de tüm öğrencilerin ortak sorunudur heyecan. Hele ben ağlaya ağlaya çalışırım sınavlara. Bunun için bakmadığım yer kalmadı. Bir de önemli TEOG gibi bir sınava girecek iseniz bayağı sorun yani. Yavaş yavaş atlatmaya çalışıyorum . Yaptığım şeylerden az da olsa bahsedeyim.

➡Yeterli Çalış

Böylece ne kadar çalıştığını bilir ve kendini teselli edebilirsin .

Aile yüreklendirmesi

Eğer anlayışlı bir ailen varsa ve sana 'bunu başaracaksın , 'korkmana gerek yok ', 'sana güveniyorum ' gibi şeyler söylüyorlarsa şanslısın. Benim ailem bu konuda anlayışlı ve bu çok iyi oluyor.

Çalışmadığın sürece sınav anını ve sınavı unut ve ondan bahsedip durma

Uzmanlar evin içerisinde bu konudan çok bahsedilince öğrencinin gerildiğini söylüyorlar . Bu yüzden kafa dağıtacak şeyler yap.

Kendine güven ve başaracağına inan

Bu en önemlileri çünkü kendine güvenmeyen ve inanmayan kişi hayatta başarılı olamaz. Bu her konuda geçerlidir.

Zorlanan yalnız sen değilsin

Yapamıyorum diye telaş yapma. Seninle aynı konuda zorlanan binlerce insan var. Ama başaranlar da var. Bu yüzden asıl hedefin başaranlar arasında olmak olsun.

Son gün çok çalışma

Sınavdan bir önceki gün en fazla 45 dakika kadar çalış. Ama diğer günler günde en az 1 saat çalış. (Aynı sınavdan bahsediyorum )

Telafisi var

Bu sınavdan düşük alsan da diğer sınavlarda telafi edebilirsin. Tabii bu TEOG ise veya son sınavsa bilemem.

Sorular size göre

Hiç bir öğretmen bir ortaokul öğrencisine lise sorusu sormaz. O yüzden rahat ol. Derste ne duyduysan sana bunu soracaklar.

Tecrübelisin

Sen bunun gibi nice sınavlara girdin. Başarılı geçen sınavlarını düşün , bu da onun gibi olacak.

Veee... Umarım yardımcı olmuşumdur. Gerçekden zor bir durum arkadaşlar ben de yaşadığım için biliyorum. Daha fazla önerisi olan yorumlarda belirtebilir...

Okul Tavsiyeleri ♊Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin