Merhabaaa...
Başlıktan da anlayacağınız gibi sizlere her yıl özenle hazırlanan ama 2-3 gün sonra bir kenara atılan örnek bir ders çalışma örneği hazırlayacağım. Böyle dediğime bakmayın . Siz uyun çünkü düzen başarının anahtarıdır. Unutmayalım.Öncelikle okuldan gelince tüm işlerinizi halledip çalışacağınuz ortamı ayarlayın.
Mesela masanız pencereye falan bakmasın. Duvara bakarsa dikkatiniz dağılmaz.Birkaç okul tavsiyesi okurken çok güzel bir öneri görmüştüm. Her soru için kendini ödüllendirmek. Şu şekilde bir doğru soru 1 fincan kahve gibi. Bunu değiştirerek yazdım.
Daha sonra stabilio kalem kullanın. Çok fazla değil bence 3-4 tane yeterli. Fazlası çok çocuksu olur.
Özet çıkararak çalışın. Ve çıkardığınız bu özeti sürekli okuyun. Böylece ezberlemiş olursunuz.
Daha önce de bahsettiğim gibi önemli konuları gece yatmadan önce kısaca gözden geçirin. Denenmiştir. Ben ezberlenmesi gereken bir şeyi ezberlemeyi unutmuştum. Akşam yatmadan önce aklıma geldi ve hızlıca gözden geçirdim. Sabah su gibi okuyordum.
Çalıştığınız konuyu birilerine anlatırsanız hem karşınızdaki hem de siz bilgiyi kapmış olursunuz. Çünkü anlatırken de farkında olmadan öğrenilir.
Ajandanıza da önemli notlatı kısa cümleler halinde yazabilirsiniz. Böylece ajandayı her açtığınızda bilgiyi görüp ezberlemiş olursunuz.
Çalışmanız bittiğinde veya ara verdiğinizde klasik ve slow müzik dinleyin. Bu sizin stresinizi alır ve klasik müziğin hafızadaki bilginin kalıcılığına yol açtığı tespit edilmiştir.
Sesli çalışabilirsiniz. Mesele bir yeri okurken , yazarken veya altını çizerken karşınızdakine bunu anlatır gibi sesli çalışın. (Denendi ve faydası görüldü. )
Kelimelere , tarihlere vb. çeşitli komik lakaplar verebilirsiniz. Aklınızda daha kalıcı olur.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Şu anda bulunduğum yerde internete ulaşımım olmadığı için yazıldıktan 1-2 gün sonra paylaşabilirim. Görüşmek üzere öpüldünüzzz♡♡♡
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Okul Tavsiyeleri ♊
AcakOkulda nasıl davranman gerektiğini bilmiyor musun? Okulda nasıl hem eğlenilir hem de başarılı olur öğrenmek ister misin? O zaman doğru yerdesin tatlım. Alıntı yaptığım yerlerde belirteceğim ama çoğu benim eserim olacak. Bu arada yeni okul yılında he...